Palautetta kanssakeskustelijoille

(#LevtchiFever) #2883

@MoodyBlue, @peterra namedropataan todella usein keskusteluissa. Usein ilman syytä ja ihan väärissä aiheissa. Tai ehkä syy on se, että kirjoittaa paljon. Häntä haastetaan varmaan yhtä paljon kuin esim. Ilves-kirjoittajia. Jollei jopa enemmän. Peterra on oppinut kirjoittamaan vähemmän offtopicia, vaikka sillä saralla onkin vielä petrattavaa. Mutta eteenpäin on menty.

Viime aikoina palstanlaajuisesti trendaavaa on ollut #jankkaus. Jankkausspiraalin välttelyssä onkin monella oppimista. On taitoa osata kirjoittaa, on taitoa osata tunnistaa tilanteet, milloin kannattaa olla kirjoittamatta. Oman mausteensa soppaan tuo se, löytyykö malttia olla vastaamatta.

Aina välistä näistä on saanut pelikieltoa niin ainakin hetken silloin pysyy paremmin fokus asioissa.

Ehkä sellaiset kolme opittavaa asiaa edelleen:

1. tiivistä - oleellinen riittäisi
  2. pysy asiassa
  3. jos ei ole sanottavaa asiasta - älä sano mitään

Näitä kaikkia täytyy yrittää viedä eteenpäin.

Minusta on hirmuisen epäkohteliasta olla vastaamatta, mutta monesti se olisi viisaampaa. :slight_smile:

(Kolonia) #2885

Lievän jankkauksen uhalla, itse en ymmärrä suunnilleen ollenkaan, mikä valtava ongelma mainitun kannatustoimintaketjun keskustelussa kokonaisuutena muka on ollut. En tiedä, onko sieltä poisteltu massoittain jotain viestejä, mutta mielestäni keskustelu on ollut kuitenkin pääosin (jokuset provosoinnit poislukien?) suhteellisen asiallista. Jotain retorisempia heittojakin nyt aina vähän pitää mahtua mukaan, aihe huomioiden. On täällä paljon heikompiakin keskusteluja nähty, mielestäni.

Ylipäätään nämä toisinaan esiinnousevat apumoderoinnit tyylillä “keskustelunne on surkeaa, menkää kaikki nukkumaan, ja ketjun voi sulkea” ovat joskus vähän rasittavia. Eiköhän palstan henkilökunta osaa hoitaa hommansa näissä asioissa ja vaikka tässäkin tapauksessa myös ilman tällaisia taustatukia, tasoarviointeja ja holhoiluja?

Yksi viesti siirrettiin toiseen ketjuun: Santtu Silvennoinen, erikoistoimittaja

Yleinen palaute hieman kaikille:

vähän jokaisessa ketjussa on nyt pelaajahuhuilua. Tapolan ketjussa, Kemiläisen ketjussa ja Joonas Järvisen ketjussa.

Jos on huhuja Tappara-pelaajiin liittyen - tai valmentajiin - niin perustetaan niitä huhuketjuja. Kun avaa Tapolan ketjun niin luulee, että nyt on tapahtunut jotain suurta, mutta siellä onkin vain spekulointi Tapolan pestissä Sportissa jne.

Kiitos. :slight_smile:

Vinkkinä, että kannattaa liputtaa valvojalle tiedoksi ja kertoa mitä mieltä on.

Aika monet näistä on jo liputettu, minun ei siis tarvinnut nyt enää niitä liputtaa. :slight_smile:

(No joo. Kova peli.) #2890

Olipa upea avaus @Sardion’lta Asuminen ketjuun. Täys kymppi!

@jartsa
Nyt kaivat itsellesi kuoppaa alla olevalla kysymyksellä Ilveksen kannattajaketjussa.

Myös Tapparalla on useampi kuin yksi faniryhmittymä.
Sellaisiksi lasken Sinioranssit ja TFC:n. Jos oikein olen tulkinnut niin noiden kahden ryhmittymän välillä ei aina ole ollut täydellinen yhteisymmärrys?

@Paragon
Sinulta tulee todella paljon tämänkaltaisia viestejä. Näitä on äärimmäisen hankala lukea. Jos vähän panostaisit kirjoituksen luettavuuteen? En minäkään oikein osaa kirjoittaa kaikkea, mutta pyrin siihen, että tekstini olisi kuitenkin edes jollain tapaa ymmärrettävissä.

Älä nyt niin kovasti pidä väliä kuinka muut kirjoittaa, ota ihan rennosti. Kaikki ei ole yhtä hyviä kun sinä. Tuossa piti olla huumoria mutta ei vissiin auennut

Kaikki täällä varmasti omien kykyjensä mukaan parhaansa yrittää. :slight_smile:

(Team Kameleontti) #2895

Kyllä @Oijennus’lla ihan pointti oli. Tekstiä on hankala lukea ja ymmärtää, jos ei käytetä ollenkaan välimerkkejä. Esim. jos kahta eri virkettä ja siten kahta eri asiaa / ajatusta ei erota pisteellä ja isolla alkukirjaimella, niin helposti ymmärtää koko viestin pointin väärin tai ainakin se saattaa olla hankala tulkita.

Tämä toki kaikella rakkaudella. Ei tässä nyt mitään äikän opettajaa silti tarvitse alkaa miellyttämään.

Eipä tietenkään, kunhan kirjoitin eiks vaan mutta yritetään parantaa tottakai.

@Paragon
Tässä ketjussa olet vastannut nyt kaksi kertaa palautteeni jälkeen. Molemmat viestisi vain alleviivaavat minun viestini pointtia. Mielestäni.

Sori nyt hirveästi mutta en ymmärrä kaikkea ja jätän tämän tähän mutta sen vielä sulle sanon ettei minun ollut edes tarkoitus kanssasi keskustella ja olen sitä tietoisesti koittanut välttää ja taidan lopettaa kirjoittelun muutenkin jos tämä näin kankeaa on.
Huomattavasti helpompaa on keskustella kasvotusten.

(Mustamakkara) #2899

Tää on kaikille niille jotka kritisoi Jukkaa tai Tapparan toimia tällä hetkellä, mutta tällä hetkellä tekisi todella hyvää joku vuosien sukelluskurssi Tapparalle. Ei tee joukkueelle hyvää, mutta kannattajille tekee todella hyvää. Ollaan oltu pitkä taival huipulla ja siellä pysyminen ei oo helppoa vaan on enemmän todennäköistä sukellus kuin mestaruus. Nyt eletään lokakuuta ja Tappara osoittanut jo pelaavansa hyvääkin lätkään ja täällä on vaikka mitä tekstiä. Katotaan joskus ensi vuoden puolella mihin kohtaan alkaa Tapparan runkosarjasijoitus hahmottua, mutta uskon vielä sen olevan korkealla.

Samaa mieltä.

En kai minä nyt, niin pelottava ole? Siis, että pitää vältellä keskustelua kanssani…
:wink:

Oho sovitteva Oijennus, et tietenkään mutta tyylini on tällä palstalla pyrkiä vain tykkäilemään mutta joskus innostuu avaan suunsa ja se on virhe ja kuulut niihin jotka ovat aktiivisia tarinan pieksiöitä eikä niihin itsellä ole mitään rakentavaa sanottavaa varsinkaan näin kirjoittaen.

On olemassa mielipiteitä, oikeita, ainoastaan oikeita sellaisia. Mielipide on se, mistä keskustelua syntyy. Turha sen takia jättää kirjoittamatta.
Nythän en palautetta antanut mistään muusta kuin viestin luettavuudesta. Mikäli on haasteita tuottaa helpommin luettavaa tekstiä, niin ei sekään virhe ole. Se oli vain minun kehitysehdotukseni.