Palautetta kanssakeskustelijoille

Varmaan kyse sanasta ‘hinkki’ jota on jotkut alkanu käyttämään, varsinkin Kantolan taklauksen jälkeen todella moni kirjoitti hinkki juttuja jotka liputettiin.
Itse olen varmaan kaksi viestiä täällä olon aika liputtanut mut tuli vaan mieleen. :smile:

Eikös se lempinimi ole “hinki” eikä “hinkki”?

1 tykkäys

Joo pistetään laskuhumalan piikkiin, en valita. Lähinnä lihmettelin etten pysty enää näkemään viestiä, olisin oppinut… Ilmeisesti tuli niin monta lippua.
Niin ja kiitos vastauksesta!

Taisi tulla molemmat muodot :smile:

Kun täällä näkee esim. annetut ja saadut tykkäykset, näkeekö mistään TOP-liputtajat?
:flag: voisi vähän katsella näiden lippuNiilojen kirjoitusten antia tarkemmin, ja ehkä ottaa " sisällön tuottamisesta" opiksi :smile:

2 tykkäystä

En tykkää tästä nimittelystä johtuen 1) jatkoajan keskustelusta jäänyt tietty ei sopiva tuntuma tuohon ja 2) ei sitten mitenkään tajua miten se kuvaa Helsingin IFK:ta.
Samoin se näätä ei oikeen minusta ole mitenkään hyvä tai ansiokas nimitys Kärpistä.
Emmätiedä…vaikka Tapparasta käytetään kaikenlaisia nimityksiä niin ei siihen kilpaan minusta tarvi lähtä.

1 tykkäys

Onkohan nämä Hifkin miehet liikaa tälle palstalle? Jatkuvaa juupajaapa keskustelua vaan syntyy ja tietyn nimimerkin, kun näkee ei viitsi edes lähteä enää lukemaan keskustelua. Kysymyksiin ei myöskää vastata kunnolla eikä niitä ole kunnollisesti perusteltu miksi asia on näin, vaan vastaus on semmoinen minkälainen on.

Mielestäni uusien käyttäjien pitäisi vähän tarkemmin miettiä mitä sitä tänne palstalle kirjoittaa ja eikä lähteä tuohon provoamiseen mukaan. Lukeminen käy tylsäksi, kun hyvät viestit hukkuvat turhaan jappasuun ja Stadilaisilta saattaa olla usemman viestin jono aivan turhia asioita sekä provoamista. En sano pahalla tätä, mutta sanonpa silti vaan. Toki olen itsekki tähän syylistynyt jossain määrin.

21 tykkäystä

Kyllä vieraan pitää kunnioittaa talon tapoja ja käyttäytyä soveliaasti. Erilaisia mielipiteitä pitää toki suvaita.

1 tykkäys

[quote=“4_TRA, post:341, topic:3757, full:true”]
En tykkää tästä nimittelystä johtuen 1) jatkoajan keskustelusta jäänyt tietty ei sopiva tuntuma tuohon ja 2) ei sitten mitenkään tajua miten se kuvaa Helsingin IFK:ta.[/quote]
Kyllä mullekin sopii että nimittelystä luovutaan, ei siinä mitään. Olisi vaan kätevää jos Hifkillekin (HIFK tai IFK en varmasti ala kirjottaa, paitsi sitten jos joskus pelaamisellaan osoittavat arvostansa muita) olisi yksi tietty sana kuvaamaan heidän peliään, olemustaan, arvomaailmaansa. On perin ikävää kun lähes kaikki vielä luulevat että Hifkin brändi tarkoittaa kovia puhtaita taklauksia, peräänantamatonta taistelua jossa sattuu ja tapahtuu. Tosiasiassahan kyse on hyvinkin vajavaisesta, laiskahkosta ja ylimielisestä sekametelisopasta sekä kentällä että johdossa, plus ennenkaikkea vastustajan terveydenkin halveksimisesta. Valmennuksesta (Törmänen ja Kangasalusta) ja ylemmältä taholta (millaisia pelaajia hankitaan) tämä tietysti lähtee. Tämän kauden Hifkissä on selvää, että halveksiva pelityyli on täysin harkittu, taktinen valinta. Ei siellä Finleyt eikä muut menetä hermojaan ja sen vuoksi sikaile, vaan tämä “hinkiläinen toimintamalli” otetaan käyttöön tilanteen mukaan ja sopivassa välissä aina silloin tällöin. “Hinkiläisyys” -sana ei kerro törkyilystä monellekaan mitään, joten ei ole hyvä, luovutaan vain siitä jos välttämättä haluatte.

Muuten, minä ihan varmasti myös pystyn antamaan arvoa vastustajalle, mutta kriteerit taitaa olla vähän erilaiset kuin monilla muilla. Ansaita se pitää ja Hifk on nyt ihan helevetin kaukana siitä.

Niin ja nämä Hifkin miehet tällä palstalla. No, ei ole ihan kaikki sopeutuneet, sanotaan niin. Tosin voin minäkin täältä poissa pysyä.

1 tykkäys

Eilen lähti yksi punanuttu ja kaksi meikäläistä lyhyelle huilille. Tänään seuraillaan miten vaikutti ja tehdään johtopäätökset jatkosta.

3 tykkäystä

Pitäisikö porukan katsoa täällä peiliin, kun liputetaan ja laitetaan porukkaa jäähylle. Niin paljon, kun Ilves on saannut kuraa ja pilkkaa täällä osakseen, niin eiköhän meidänkin pidä kestää vähän turhautumista vastapuolen faneilta. Tuntuu, että pitäisi laittaa hame päälle, kun tänne nykyään kirjoittelee. Ei kaikkien kirjoitusten tarvitse olla syväluotaavia. Tietysti jos kirjoitukset menevät vyönalle, niin sitten puututaan.

Minulle ainakin ihan sama jos joku “kahvaraa” huutelee, tiiämpähän että siellä vi***taa, kun pitää tuolla tavoin yrittää päästä ihon alle, ei toimi täällä, valuu kuin vesi hanhen selästä!

2 tykkäystä

Taitaa olla hanhella notkoselkä, kun tuntuu,että ovat jo päässet hieman ihon alle.

Semmoinen asia, mihin itse olen myös kiinnittänyt huomiota on se, että varsinkin otteluseurannassa ja noissa taklaus- ja keihästyketjuissa viestit on mennyt hyvin vähäantisiksi vastauksiksi muille käyttäjille.

Jos ollaan erimieltä saattaa välillä vastaus olla vain lyhyt teksti, että “ei se noin menny ja toi on sika.” tms.
Jos ollaan samaa mieltä niin nuo toisille vastaamiset menee hyvin turhaksi jauhamiseksi suunnilleen tasoa: “Täysin samaa mieltä tästä asiasta.”, joka ei siis tuo mitää lisää keskusteluun ja ketjut täyttyvät turhasta jauhannasta.

Viestini päätarkoitus siis se, että jos olette erimieltä, niin perustelkaa edes jotenkin väitteenne.
Jos olette samaa mieltä, niin pistäkää mielummin niitä tykkäyksiä siihen viestiin, josta olette samaa mieltä. Ettei ketju täyty vain noista lyhyistä “samaa mieltä” vastauksista.

Eikös tuo tykkäys ollutkin juuri sitä varten, että joko pidetään viestin sisällöstä tai ilmaistaan, että ollaan samaa mieltä? Jos olen väärässä tykkäysasian suhteen, niin korjatkaa toki, joko @ylläpitäjät tai tykkäystieteiden tohtori @Treppu :stuck_out_tongue_winking_eye:

10 tykkäystä

En tajua miksi kukaan jaksaa kirjoitella tällaisia kommentteja.

Tämän palstan hienous on omasta mielestäni ollut siisti, johdonmukainen ja asiantunteva keskustelu kallistuen luonnollisesti sinioranssiin näkökantaan. Ensimmäistä kertaa tällä viikolla olen kuitenkin joutunut piilottamaan ketjuja nollainformaation takia (lähinnä ketjut liittyen keisseihin Kantola ja Finley). Samaa “keskustelua” näkee riittävästi Jatkoajan puolella.

Vastustajien leireistä tulleet kommentit ovat toki jatkuvasti toistaneet samaa, mutta jostain syystä meidänkin leireistä on löytynyt porukkaa, joka on lähtenyt tuohon vänkäämiseen mukaan. Jos oma mielipide on jo kertaalleen ilmaistu ketjussa, niin antakaa asian olla. Uusia “vierailijoita” tulee varmasti tulevaisuudessakin ja voimme lopulta vaikuttaa ainoastaan omaan käytökseemme.

Edit: UGH :slight_smile:

3 tykkäystä

Itsekään en ole kaikkein aktiivisin keskustelija, mutta mietin vain, että miksi “vierailijat” vaivautuvat tänne kirjautumaan esim. keskinäisen sarjan ajaksi, kun saman voi tehdä jatkoajassa tai seuran omalla foorumilla.
Tapparafoorumina täällä tietysti jonkinasteiset värilasit päässä kirjoitellaan ja siitä vierailijoiden tuskin on syytä provosoitua. Eri asia sitten tietyt vakivieraat, jotka jaksaa olla aktiivisia pitkin kautta.

Se on juuri näin. Juupas-eipäs väittelyyn tarvitaan vähintään kaksi osapuolta - ei se yksin onnistu. Ja kun tähän lähtee muutama tyyppi aktiivisesti mukaan, menee keskusteluletju hyvin nopeasti “tukkoon” ja muuttuu hyvin rasittavaksi lukea.

Siksi laitettiin tuon vänkäysringin kolme aktiivisinta ulos ja katsotaan tänään riittääkö se pitämään keskustelun raiteillaan. Jos ei, niin harkitaan lisähyllytyksiä. Jos tämä tehosi, niin harkitaan jäähyjen pidentämisiä, koska silloin olemme poistaneet oikeat henkilöt.

4 tykkäystä

Älä nyt leikistä suutu. Tota juuri tarkoitin, että ollaan niin herkkiä.

Ottakaa käyttöön tuo lanseeraamani UGH. Se on merkki, että minä en ko. asiasta enää keskustele ja olen siiitä kaikkeni sanonut. Tuon kun joku laittaa, niin se on myös merkki toiselle jostain. Tuo lyhentää ihanvarmasti juupaseipäskeskusteluajokaottaaminuatosissaanpäähän.
Minulel ei ainakaan tuon jälkeen ole kokaan mitään jankannut, kesksutelu jatkuu toki aiheesta mutta juupaseiväs jää pois.

8 tykkäystä

Jatkoajasta olen huomannut IFK-fanien ihmettelyä siitä, ettei Tapparan kannattajia ole kyseisellä sivulla paljoakaan kommentoimassa. Voiko siis IFK-fanien invaasiosta päätellä, että Tapparafanien panosta kaivataan.
Tervetuloa siis kaikille asiallisille faneille, kannattamastaan joukkueesta huolimatta.

Itsehän en halua Jatkoaikaan kirjoittaa, koska keskustelu on siellä lievästi sanottuna turhan värikästä makuuni.
Toivottavasti keskustelu täällä pysyisi asiallisena ja varsinkin asiantuntevana.:wink:

1 tykkäys