Palautetta kanssakeskustelijoille

Minkä hemmetin takia pitää laskea toisen käyttäjän sanoja täällä :smile:

10 tykkäystä

Niin - tyylejä todella on yhtä monta kuin kirjoittajia. Minuakin on pyydetty aika usein kirjoittamaan eri tavalla. Kuten sanoin tuossa kommentissa, tuo oli minun toiveeni - eihän kenenkään pakko ole sitä toteuttaa. Kaikkien tulee silti noudattaa asetettuja sääntöjä ja tuo

§4. Jälkipelit on keskustelupalsta eikä täten ole tarkoitettu ns. chattaukseen, joten kirjoita asiallisesti. Vältä muutaman sanan kommentteja (ns. onelinereita), elleivät ne tuo tarpeellista lisäarvoa keskusteluun. Henkilökohtaiseen viestintään on palstalla yksityisviestitoiminto.

On poimittu ihan säännöistä. Tämä on keskustelupalsta, jolloin jokaisella kommentilla pitää tuoda jotain keskusteluun pl. otteluseuranta, jos niitä yhteisiä sääntöjä seurataan. Jos jonkun tyyli on kirjoittaa onelinereita niin se on palstan sääntöjen vastainen. Sekin on väärin, että vaatii käyttäjiä noudattamaan samoja sääntöjä. Toki minä nyt olen vähän huono puhumaan, koska minulta tunnetusti vaaditaan pääsääntöisesti hieman enemmän kuin muilta.

Vuosien varrella (et sinä) vaan moni muu olen saanut palautetta sekä viestien pituudesta että sisällöstä. Tämä on kuitenkin ollut monelle ok, koska minulle saa antaa palautetta, kun olen näkyvä jäsen yhteisössä. Vastaavaa ei luonnollisesti kuulu / saa vaatia muilta tai se onkin jo tyylirikko, jossa puututaan toisen kirjoituksien sisältöön.

Menipäs nyt vähän pois aiheesta. Nuo oli siis mun mielipiteitä koskien @blue kommentteja haaveiluketjussa. Kyseessä ei totuuksia.

Kuitenkin jälkikäteen voin todeta, että minulta olisi ollut viisaampaa varmasti liputtaa vaan ko. viesti :slight_smile:

Niin peterra on jo pitkään aikaa tullut pätemään minulle, miten kirjoitan ja miten pitäisi. Onko tämä soveliasta tälle palstalle @yllapitajat?

3 tykkäystä

Nyt kyllä tiedät itsekin, että tuo nyt ei pidä paikkaansa. Järkevintä tässä kohtaa minulta on poistua tästä keskustelusta ja jättää jatkokommentointi kokonaan ylläpidolle. Annetaan esivallan tutkia ja todeta syylliseksi, jos näin on.

Hei, mitenkä olisi, että kaksi ketjua? Otsikot:

Pelaajahaaveilut kaudelle 2019-20 (ei keskustelua huhuista)
Kuka tulee, kuka ei? - Keskustelua kevään “varmoista” huhuista (ei haaveilua, ei uusia huhuja ennen omaa ketjua)

Koska nyt haaveiluketju on näiden “Morley, Vauhkonen ja Bertrand, ehkäpä myöskin Konna” -viestien kaatopaikka. Ja yksittäisissä huhuketjuissa näitä ei tietenkään voi samaan viestiin kirjoittaa. Selvää tilausta tällaisille viesteille vaikuttaisi kuitenkin olevan.

Haaveiluketju on nimenomaan roskalava, koska muuten teema pullahtelisi esiin rostereissa ja muualla.

@peterra huomautus koskien @blue viestejä on ihan perusteltu. Jos ei ole (uutta) asiaa niin harvoin kannattaa uutta viestiä alkaa kirjoittamaan.

2 tykkäystä

Kyllä tiedän, etten ole tämän palstan parhaimmistoa perustelemaan, mutta menee kuitenkin yli, kun aletaan kertomaan, mitä pitää kirjoittaa ja missä järjestyksessä.

3 tykkäystä

Sanasemantiikka on hankala laji - monet tulkitsivat kommenttiani kuin piru raamattua. En täysin ymmärrä (vieläkään), miten minun olisi pitänyt asiani esittää. En käskenyt, en vaatinut, en ollut epäkohtelias. Suurin haaste oli siinä, että minun olisi pitänyt rakentaa viestini toisin. Pyydän anteeksi, että koet minun hyökänneen sinua vastaan. Yritin kohteliaasti (ja ihan aidon oikeasti) ainoastaan toivoa, että toisit haaveiluketjussa (yhdessä ketjussa) hieman lisää sisältöä viesteihisi. Enempää en voi tehdä kuin pyytää anteeksi, koska mitään pahaa minä en tarkoittanut.

Se kuitenkin, että sinun lisäksesi muutkin ovat tulkinneet kommenttiani näinkin rankasti siihen suuntaan, että haluan kiusata tai opastaa, antaa aihetta miettiä, olisinko voinut sanoa asian sinulle mukavammin tai jättää kokonaan sanomatta. Mennään nyt eteenpäin tästä. :slight_smile:

Mistä minä tämän repäisin, joka ilmeisesti se kaikista provosoivin osuus koko viestissä, mun mielestä hyvä malli ihan kaikkeen kirjoittamiseen - jopa viesteihin tänne :slight_smile:

6 tykkäystä

Jos vaikka tiivistäisit kertomaasi. Lyhyesti ja ytimekkäästi se asia. Ei tarvitse perustella universumin kattavalla kaikki pää- ja väli-ilmansuunnat sisältävällä litanialla.

Tosin, meillä kaikilla on oma tyylinsä kirjoittaa ja sen muuttaminen… ei kai tarpeellista. Me kaikki voitaisiin myös opetella lukemaan eri tyylin juttuja. Peterran novelleistakin saa kyllä irti sen pääasian, tarvii vaan hiukan reenata ja opetella se kerronnan “rakenne” :joy::rofl::sweat_smile::grin:

7 tykkäystä

Hyvää vappua sinullekin :slight_smile: Kun ei tartte perustella niin pointti lyhyesti ja ytimekkäästi:

1. jätä minut rauhaan - jos sinulla ei aivot tai osaaminen riitä lukemiseen niin kehitä sitten vaikka käsien hermotusta ja opettele scrollaamaan viestien ohitse - lukeminen on vapaaehtoista, kukaan ei pakota
  2. katso peiliin ja seuraa niitä omia viestejäsi. Eivät ole yhtään sen lyhyempiä ja yhtään paremmin et tunnu sinäkään pääsemään pointtiisin käsiksi.

Ei perusteluja - mielipiteitä vaan.

1 tykkäys

Hyvää vappua sinullekin :slight_smile:

6 tykkäystä

Tuo ketjuhan on varmistuneille pelaajille. Nyt vaan menee spekuloinniksi mahdollisilla pelaajilla. Luoto/Moilanen tämän ketjun asiaa mielestäni, joten jätetään tähän. @Acetho

Niin, tuo Rosterketjun ja Pelaajahaaveilut -ketjun välinen solmu on jokseenkin raskas. Alkuperäinen haaveiluviestini oli pelaajahaaveiluissa, josta Luodosta jatkettiin rosteriketjussa, jossa kuitenkin perusteluihin (että miksi ei mahdu haaveilemaani hyökkäykseen) kuuluu merkittävä osana se, että joitain pelaajia on vielä tulossa rosteriin, joka taas kuuluisi haaveiluketjuun. Keskustelu olisi joko pitänyt pysyä haaveiluketjussa, tai sitten poimia Luoto -keskustelu häneen omaan ketjuunsa, jolloin aiheen tiimoilta homma ei olisi lähtenyt rönsyämään. Nyt mentiin jo pelaajahankintapolitiikankin puolelle, jolle on myös oma ketjunsa.

Juu, ymmärrän. Kuitenkin tuossa viestissäsi haaveiluketjuun mielestäni vain uudet hankinnat (Bertrand ja Morley en muista oliko muitakin) olivat sen ketjun asiaa, eli suurin osa oli rosteriketjun asiaa. Pelaajahankintapolitiikkaan liittyvään ketjuun asiaa jatkoinkin omanaan.

Älä huoli täällä välillä porukka vetää herneen poikkittain nenään pienemmästäkin :grin:

1 tykkäys

Joo. Ehkä virhearvio minulta jatkaa rosteriketjuun?
Näin sen kuitenkin paremmaksi ketjuksi, koska samassa asiayhteydessä keskusteltiin muistakin pelaajista.

2 tykkäystä

No nyt lähti viestin editoinnin jälkeen tykkäys pois. :smiley: Noi keitot olivat ihan parasta! :yum:

Peruskoulun ruuista riisi ja kana oli ainut syötävä. Muuten mentiin näkkäri ja salaatti tai kauppa/grilli ja toivoen ettei opettaja kävele vastaan ja tule tuntia jälkkää. :joy:

1 tykkäys

Olin vastata kärkkäämmin, mutta on tuolla varmuuden vuoksi “ehkä”. Miten tämä nyt sitten on, kun minusta tuntuu, että tämä “ilmiö” on pysynyt ennallaan tai jopa vähentynyt? Muutostarve ja halukkuus on esillä enemmän kuin koskaan.

3 tykkäystä

Mikä synnyttää muutosvastarintaa, joka on äänekkäämpää kuin koskaan.