Palautetta kanssakeskustelijoille

@Uhka, parempi sitten taas pistää syyskuussa kauden Tappara-veikkaus pystyyn.

Viitteet:

[1]Tappara-veikkaus 2016–17
[2]Tappara-veikkaus 2017–18
[3]Tappara-veikkaus 2018–19

8 tykkäystä

Mää oon hylänny jatkoajan käytännössä kokonaan. Pariin vuoteen en oo sen liigapuolella käyny ollenkaan. Ainoo mitä oon sieltä kaivannu on @Henkka tai sen kirjottelut ja analyysit. Hieno oli nähdä kaveri tuola rosteriketjussa, toivottavasti jatkat tällekin palstalle kirjottelua. :+1:

10 tykkäystä

Vähän nyt pelisilmää @ljpp : lupaat mainetta, mammonaa ja ansiomerkkejä, niin kyllä joku noheva foorumilainen sinulle sen paidan jonottaa :wink:

3 tykkäystä

Hakee tuopitkin ja tarvittaessa reppuselkään, että näkee hyvin :grin:

1 tykkäys

Olisi aseman väärinkäyttöä.

2 tykkäystä

Nyt @Naapuri hyvä. Opettele oman joukkueesi pelaajien nimet ja sitten keskustellaan lisää. Onko ok?

12 tykkäystä

@peterra ja kaikki muutkin: Pyydän ystävällisesti että älkää veikkailko Telian ketjuissa, joissa Telia itse pitää some-aspaa. Vain varmoilla faktoilla sisään tai sitten odotetaan @TeliaPartio vastausta.

Aiheuttaa vain turhaa disinformaatiota ja väärän tiedon oikomista. Tässä tapauksessa arvaus oli väärä ja Telia sai korjata tiedon kaksi viestiä alempana.

4 tykkäystä

Ruvetaan olemaan aika kaukana tämän foorumin ideasta, jos tätä pidetään jo jonkun ulkopuolisen tahon some-aspanakin. Foorumiympäristö ei oo muutenkaan varmaan paras ympäristö pitää sitä aspaa pystyssä, koska foorumin idea on pitkälti se, että käyttäjät voivat auttaa toisiaan. Noh, toisaalta, se sopii tähän nykyiseen malliin enemmän kuin hyvin, kun täällä on enemmän rajoittimia kuin kannustimia.

Vielä lisää tätä muutaman ketjun verran niin eiköhän tämäkin vähäinen aktiivisten keskustelijoiden määrä saada ohjattua muualle keskustelemaan. Itse aiheesta: Telia pitäköön minun puolestaan täälläkin heidän aspaansa, mutta jos itse haluan asioida Telian aspan kanssa niin osaan mennä Facebookkiin, Twitteriin, tarttua puhelimeen tai laittaa heille chatissa viestiä.

Näyttää heti alkuun, että taas lähtee laukalle. Älkää…

5 tykkäystä

:smiley: on tää uskomatonta touhua, ei voi muuta sanoa :smiley:

Miten se auttaa foorumikollegaa että arvaa ja vastaa virheellisesti?

23 tykkäystä

Mikä on uskomatonta? Meillä on täälä ketju, jossa ihmiset kyselee Telian hinnoittelusta yms. Sielä on alan ihmiset, jotka hyvää hyvyyttään vastailee ja informoi niin, että siinä samalla koko foorumi näkee, miten asia on. @ljpp esitti aiheellisen toivomuksen, että kun ammattilaisia foorumilla on, annetaan heidän huolehtia kyseisen informaation välittämisestä ja jätetään arvailu ja sitä kautta mahdollisen väärän informaation levittäminen pois. Erittäin hyvä ehdotus. Mikä siis on uskomatonta?

3 tykkäystä

Se mikä on uskomatonta tässä paikassa, on vähän turhan pitkä keskustelu tähän.

Jokainen pitäköön tunkkinsa, minäkin aion pitää omani.

Toki minäkin voin vain syyttää itseäni, että itse olen täällä. Ehkä olisi viisainta palvella itse itseään ja sen sijaan, että toistuvasti tuon näitä samoja asioita esille, tehdä vaan se yksinkertaisempi asia.

Aikanaan hauskaa - enää voi sanoa harvoin. Sääntöjä, ohjeita, lisää sääntöjä ja lisää ohjeita. Toiset tykkää - minä en. Olen saanut tästä foorumista tarpeekseni kaikkine sen pienine vivahteineen. Julkisesti asiasta valittaminen on omalla kohdallani täysin turhaa, koska sen jälkeen kuitenkin se sama porukka on minun kimpussani.

Elämä on täynnä ratkaisuja. Asiaan on turha sen enempää lisätä draamaa - jos olisin edes hitusen viisas niin palvelisin itse itseäni ja kuluttaisin aikani toisin. Näin olisi minulle erittäin viisasta tehdä.

No tuooota, en nyt keksi yhtään järjellistä argumenttia @ljpp:n Telia-ketjusta sanomaa vastaan, mutta ehkä tässä puhutaan nyt jostain muustakin, en tiedä, kun en ole seurannut.

Noin muuten olen sitä mieltä, että vähän kuin jääkiekko, myös keskustelupalsta, keskustelu yleensä ja yksittäiset viestit ovat parempia, kun niissä on joku rakenne. Ja jotta voi olla rakenne, pitää olla sääntöjä, ja säännöt taas väistämättä asettavat joitain rajoja.

6 tykkäystä

Lähti laukalle :grin:
Minähän varoitin. Antakaa nyt olla.

Mikä estää tekemään näin?

3 tykkäystä

Eihän mikään estä niin tekemästä - esitin vaan verbaalisesti, mitä pitäisi tehdä.

Kun tietää, mitä pitää tehdä ja tietää tavoitetilan niin enää toteuttaminen puuttuu :slight_smile: Tarkoitukseni ei ollut syyllistää kuin itseäni, kyllä ihmisen pitäisi nimenomaan osata itse lähteä ja poistua semmosista yhteisöistä, joissa ei ole enää hyvä olla.

Pitää se aina välillä jankata menemään, kohta onneksi alkaa Liiga kausi.

8 tykkäystä

Oon nyt kyllä vähän ihmeissäni. Tosin en ole viimeiseen puoleen vuoteen ehtinyt kun vilkaista sillointällöin sivustolle eli en tiedä onko meininki siinä ajassa muuttunut mutta musta tällä foorumilla on todella fiksut säännöt ja kaikki pysyy todella selkeänä niiden ansiosta, ois hienoa @peterra jos vähän avaisit tuota? Ja siis en haasta :slight_smile: …ihan uteliaisuuttani kyselen että missä täällä nyt mennään noin metsään?

Oma kokemukseni on että tämä on helposti yksi parhaiten moderoitu yhteisö / sivusto mitä tiedän …ja tiedän aika pirun monta.

6 tykkäystä

Tämähän se on asia, joka jakaa mielipiteitä aina vain enemmän.

Olin itse myös pitkään sillä kannalla, että tämä on parhaiten moderoitu - on sitä varmasti vieläkin. Mitä enemmän täällä vaan kuluu vuosia sitä enemmän tämä on mennyt pikkutarkaksi puuhasteluksi.

Täällä on tärkeämpää - niin uskomaton kuin se on - myös kesällä se, että keskustellaan hyvin tiukasti “oikea ketju, oikea aika, oikea paikka, oikea asia” -periaatteella. Tuntuu, että säännöt on ajanut jo kauan sitten sen hyvän balanssin ylitse, kuinka paljon on tarpeellista ohjata keskustelua.

Ketjuihin tulee aina vain lisää erilaisia sääntöjä: joskus aikanaan riitti, että keskustellaan aiheesta, mutta nyt onkin ketjut, joissa Telia on virallinen vastaaja ja muuta keskustelua ei saada käydä. Tätä samaa pusertamista on koko ajan enemmän - yhä useampi hyvä ketju halutaan ajaa alas.

Jossain vaiheessa vaan tulee mitta täyteen. Ei jaksa enää - positiivisen ja negatiivisen suhde pitäisi olla suunnilleen samanlainen, mutta korostus on yhä enemmän negatiivinen.

Ihmisellä on näihin kaksi tapaa toimia:

1. tuoda mielipiteensä ilmi - kun on valittanut ja mielipiteensä esittänyt niin sen jälkeen voi päättää joko “toimia arvojen mukaisesti” ja vaihtaa maisemaa
  2. muuttaa omia toimintatapoja - pysyä täällä mutta edelleen valittaa

Ja kyllä se on minulle yhä useammin ihan oikea huoli, että onko tämä minulle enää kivaa. On oikeasti aika jännä, että täällä on ketjuja, joihin en oikeasti uskalla enää kommentoida mitään, koska pelkään sitä vastareaktiota, jonka saan aikaan. Ja vaikka asian sanoo nätisti, rumasti tai aivan sama miten, niin viesti menee aivan kuuroille korville. Minun mielestäni tästä on terä poissa minun kohdaltani ja toivon, että luonnolliset syyt ajavat minut pikku hiljaa kokonaan pois tältä foorumilta.

3 tykkäystä