Palautetta kanssakeskustelijoille

Jos noin ahdistaa olla täällä foorumilla, niin tarvitseeko siinä olla muitakin syitä olla poissa täältä? Eikö tuo ole jo aika pätevä syy olla poissa? Ei kai itseään kannata kiusata väkisin?

4 tykkäystä

Ymmärrän pointin.

En ala ottamaan kantaa suuntaan enkä toiseen koska en ole ehtinyt kuten todettua, sivustolla kun tälläisiä 5-10 minuutin pikavisiittejä tekemään. Eli en tiedä onko touhu jollain tapaa muuttunut lähiakoina niin silloin asiaa kommentoikkaan.

Mutta toivottavasti pysyt maisemissa ja kun kausi alkaa niin nurkissa, en varmaan tule ehtimään pelejäkään katselemaan (enkä kyllä Telialle ennen HTML5:n tuloa ala pesoakaan antamaankaan), joten niitä analyysejäsi ja panostasi jää kyllä kaipaamaan jos katoilet nurkista.

4 tykkäystä

Jeps - katsellaan sitä sitten aikanaan! Nyt kuitenkin aika mennä nukkumaan - onneksi kausi alkaa pian. Tapparasta ei tarvitse luopua, vaikka ehkä tästä foorumista luopuukin :slight_smile:

Ei muutakuin atk kiinni viikoksi, ja virkeänä takaisin.

2 tykkäystä

@peterra
Kun tämä ei ole sinu hiekkalaatikkosi vaan jonkun muun loota, niin sillon täällä mennään myös jonkun muun säännöillä.
Tuosta on mun mielestä ihan turha itkeä.
Se on joko sopeuduttava olemassa oleviin ja myös tuleviin sääntöihin tai pysyttävä pois.

10 tykkäystä

@peterra Ei - nyt ei ole kyse “sääntö-Suomi meiningistä”, jota sitäkin on meillä kyllä ihan riittämiin.

Pointti on vain ja ainoastaan väärän tiedon levittämisen rajoittaminen varsinkin kun aihe on koko lyhyen historiansa ajan ollut “herkkä”. Telia-ketjut poikkeavat melkein kaikista muista ketjuista siinä että asianomistaja on paikalla. Kukaan ei ole kieltänyt tai kieltämässä vertaistukea Telia asioissa ja sitä onkin ketjuissa paljon.

Sääntö §11 perättömän tiedon levittämisestä on ollut muuten foorumin alusta alkaen, joskin se on tarkoitettu torjumaan ilkeämielisiä kiekkohuhuja.

8 tykkäystä

Niin? Ja missä on sanottu jotain muuta? Ei missään?

Mielipiteensä saa esittää. En ymmärrä mikä siinä niin risoo, että esitän omani.

1 tykkäys

Mua vaan yleisesti ihmetyttää välillä aivan turha nillitys hyvin selvistä ja yksinkertaisista asioista.

Saat toki ihmetellä, mutta kyllä mielipiteensä saa sanoa. Enemmän kuin mikään muu niin minua ärsyttää se, että sinä tai kukaan muukaan kyseenalaistaa oikeuden siihen.

Minä olen valinnut sanoa asioista julkisesti enkä vaan tyydy olemaan hiljaa. Ratkaisut ja johtopäätökset toki teen itse ja moni olisi jo tehnyt sen johtopäätöksen ajat sitten, että pois vaan.

Älä myöskään arvioi asioiden tärkeyttä muiden puolesta. Jos puhun jostain asiasta se voi olla sinulle turha, mutta minulle tärkeä.

3 tykkäystä

Eikös tällaiset keskustelupalstat juurikin ole sitä varten että keskustellaan ja kerrotaan samalla myös omia mielipiteitä?
Mielestäni en ole kyseenalaistanut oikeuttasi omien mielipiteidesi julkituomiseen??

Minä kritisoin vaan turhaa nillitystä.

1 tykkäys

Sinun mielestäsi turhaa nillitystä - minusta ei. Siinä on ero.

1 tykkäys

Mielipide = turhaa nillitystä, ei kai nyt sentään? Joskus tuntuu, että tohtiiko mihinkään asiaan ottaa kantaa, etteikö siitä kaiveta vaikka väkisin esiin jonkun pykälän tai säännön “raiskaaminen”.

Ohi aiheesta on asia johon on todella helppo sortua tahtomattaankin. Harmitusketjuun, jos laitat, että nyt v-tuttaa liikenteessä puskurissa roikkujat, niin syyllistyy aiheuttamaan mahdollisen viestitulvan liikennekäyttäytymisestä. Eli turha kertoa harmitustaan mistään, koska aito v-itutus ohjaa ketjun väärille urille. Eli pidetään höpinät piilossa.

Tietysti saan nyt ohjeistusta, että mikset kirjoittaisi tuota v-tusta liikenneketjuun, no kaksi lähestymispintaa asiaan, liikenne ja harmitus joista asia joka aiheuttaa ainakin minulle enemmän v-tutusta on se v-tus kuin liikennespekulaatio.

3 tykkäystä

Laitan tämän ketjun hetkeksi lukkoon. Yhden käyttäjän viesti on saanut vähän turhan suuret mittasuhteet, joten huilataan muutama tunti.

7 tykkäystä

Ketju avattiin ajastetusti 5 tunnin kuluttua.

Edellä käytyyn keskusteluun ja myös ketjun aiheeseen liittyen, voisiko/pitäisikö täällä olla joku aloitelaatikko-tyyppinen ”kansalaisaloite—ketju”, jossa vois tietyllä formaatilla identifioida havaitun/koetun kehityskohteen palstalla ja samoin tein tehdä ratkaisuehdotuksen, jolla se korjataan?

Vai onks joku tällainen jo?

Kansalaisaloitteiden tapaan tällaiselle vois määritellä jonkun kannatuspohjan (esim tykkäysten määrä), jonka ylittyessä direktoraatti sitoutuisi ottamaan homman vähintään pohdintaan?

Perustelut: Tää pakottaisi määrittelemään palstatason ongelmat napakasti, mikä erottaisi ne hetken henkilökohtaisesta harmistuksesta, ja antaisi kaikille väylän kehittää priimasta vielä paremman! Bonus: Tekisi yhteisön itsereflektiosta läpinäkyvää ja tasavertaista silleen, että miljoonan viestin konkarin ja kolmen viestin rookien tykkäys olis saman arvoinen.

Tai jotain.

1 tykkäys

Tuskin me mitään formaalia järjestelmää tarvitaan, mutta alueelle Kehitys sopii ilman muuta tehdä aloitteita. Sitä varten se onkin.

Myös Mestareiden VIP-aitiossa on ideoista keskusteltu.

3 tykkäystä

Minua häirittee kaikista eniten se, että me jäämme jankkaamaan usein samaa messagea, emmekä osaa lopettaa ja seuraukset näkyvät usein tässä topicissa. Miten sitä sanotaan: “viisas vaikenee ajoissa”.

Tämän seuraavan sanon hampaat keskellä suuta:
Jos haluat ärsyttää muuten kuin jankkaamalla ja jappasemalla, niin lopeta aiheen kommentointi tylysti. Siinäpän kaveri saa odotella turhaan vasta- argumenttia, huomaamatta, että se oli annettu jo 10 viestiä sitten.

15 tykkäystä

Ai sellainenkin alue on?

En oo oikeasti huomannutkaan, mutta siis hyvä jos on. Voisko sen suuntaan sitten ohjata tätä systeemitason kritiikkiä enemmänkin?

Tähän väliin täytyy antaa positiivista palautetta, vaikka asioita kuuluu tarkastella kriittisestä näkökulmasta tasaisin väliajoin; muuten kehitystä ei tapahdu.

Vaikka osan mielestä moderointi on liian tiukkaa, on modetiimi tehnyt hienoa duunia. Luettavuus foorumilla on erinomaista. Ketjut eivät rönsyile ja keskustelua käydään sivistyneesti. Ketjujen aiheet ovat hyvin nimetty ja haluamasi löydät todella helposti. Ei löydy juurikaan viestejä, jotka eivät edistäisi keskustelua.

Ne, jotka miettivät, onko moderointi liian tiukkaa, katsokaa isompaa kuvaa. Jatkakaa samaan malliin modet!

19 tykkäystä