Palautetta kanssakeskustelijoille

Boldaamani ei pitäne paikkaansa. Häiritsevä yksityiskohta, mutta kuitenkin sivuseikka, joka ei liikuta suurta osaa palstalla vähääkään. Yksi avatarin vaihto on niin vähämerkityksellistä, että enemmistö palstan kirjoittajista ohittaa sen olankohtautuksella. Asia ei siis kiinnostane riittävästi edes enemmistöä liiemmin ärsyttääkseen.

Sitten voisi toki ärsyttää, jos joku päättää avatariaan päivittäin vaihdella. Tuo on kuitenkin keskeinen tunnistuselementti palstalla…

33min ensimmäistä peliä päästiin kun ensimmäinen ei kiinnosta ja luovutusviesti näki päivänvalon…

3 tykkäystä

Voisitko lopettaa ton jeesustelun.

2 tykkäystä

Eka finaali, 33 min pelattu ja joku kirjoittelee luovutusviestejä.

Ei ole nähdäkseni jeesustelua mainita, että moinen toiminta on tarpeetonta. Nyt 27 peliminuuttia myöhemminkään mitään ei ole ratkaistu sarjan osalta, vaan KalPa tarvitsee mestaruuteen vielä 3, Tappara 4 voittoa. Tämä on kuitenkin Tapparan fanipalsta. Joukkuetta viimeiset neljä kautta + tämän kauden seuranneiden tyyppien pitäisi jo tietää, että mikään ei ole ohi, ennenkuin kaikki on ohi.

Ei tää oo niin vaikeeta hei.

6 tykkäystä

Rattijuoppo-kommentit sallittava.

2 tykkäystä

Jokaisesta kirjoitusvirheestä sanassa Tappara viikon banaani. Ja jokainen kirjoitusvirhe meidän pelaajan nimessä lippua. Ei ole niin vaikeeta😄

Välillä mietityttää, kun negatiivinen näkemys oman joukkueen pelistä saa aikaan niin kovan vastareaktion, vaikkei kysymys ole mistään luovutusviestistä eikä muutoinkaan alatyylisestä ilmaisusta. Sen sijaan tuomareista mussuttamiseen saa pelin käydessä kulua useita kommentteja perä jälkeen. Se saa toteutua jokaisessa pelissä, jossa Tappara ei pääse esittämään parastaan. F1 ei ollut tuomareilta nappisuoritus, mutta Tappara ei siihen tälläkään kertaa kaatunut.

Kyllä se aika jeesustelua on nostella toivomusviestejään tyyliin:
Olen niin hyvä ja minä kirjoitan hyvin, ja voin luetella miten pitäisi kirjoittaa.
Edit. Ihmetytti ne viestit minuakin, mutta antaa mennä jos se jotain auttaa.

Sen takia, että elämme odotusten maailmassa ja yleensä kritiikki on aika kovaa vrt. esitykseen. Nytkin esitys oli vähintään hyvällä tasolla ja annettiin kaverille pari halpaa maalia ja KalPa oli hyvä. Sitten, kun välittömästi palsta täyttyy kommenteista “ei tällä pelillä mestaruutta voiteta” jne. niin se aiheuttaa aina vastareaktion.

KalPa oli pirun hyvä ja sitäkin voisi joskus kunnioittaa - edes vähän. Aina ei ole kysymys Tapparan omasta vajaasta esityksestä vaan joskus vastuskin vaan pelaa pirun hyvin kuten KalPa tänään.

6 tykkäystä

[quote=“Reierson20, post:428, topic:3757”]
Sen sijaan tuomareista mussuttamiseen saa pelin käydessä kulua useita kommentteja perä jälkeen. Se saa toteutua jokaisessa pelissä, jossa Tappara ei pääse esittämään parastaan.
[/quote]Kyllä tuotakin vastaan kommentoidaan. Massoja vaan ei tunnu kiinnostavan, vaan tuomareista vinkuminen jatkuu. Koko kausi on tuomareista vinkumista ollut ja säännöllisesti sitä vastaan joku kommentoi. Vastakommentit vaan sujuvasti sivuutetaan.

Kritiikki negatiivisuutta kohtaan sen sijaan otetaan toistuvasti henkilökohtaisena loukkauksena, mistä seuraa laajempi keskustelu tai vänkäys, joka helpommin kärjistyy ja johtaa jopa banneihin. Tuo vänkäys luo sille yli-ampuvan negatiivisuuden vastareaktiollekin enemmän näkyvyyttä, joten sen olemassaolo tiedostetaan selkeämmin.

[quote=“Labrys, post:429, topic:3757”]
Kyllä se aika jeesustelua on nostella toivomusviestejään tyyliin:Olen niin hyvä ja minä kirjoitan hyvin, ja voin luetella miten pitäisi kirjoittaa.
[/quote]Itse näen tuon enemmän sarkastisena läpän heittona jeesustelun sijaan. Kokonaisuutena nähdäkseni varsin selvän ironinen/sarkastinen lähestymistapa tämän palstan keskustelukulttuuria kohtaan.

2 tykkäystä

Itse näen tuon itsekkäänä “minä päätän miten muut toimii” jeesusteluna.
Toisaalta tämän palstan liputuskäytäntö ruokkii itsekkyyttä, joten ei ihme, että opitaan vaatimaan miten muiden pitää kirjoittaa, että itsellä olisi kaikki hyvin.
PS kotona oli nuoruudessa lipputanko, mutta koskaan ei vedetty lippua salkoon.
Sitten se aikanaan kaadettiin pois kuljeksimasta.

1 tykkäys

Kyllähän sitä voi jeesusteluna pitää koska sehän oli puhdasta ■■■■■■■■■ osalle tämän palstan kirjoittajista.

10 vuorokauden penaltti on kärsitty. Otin yhteen ylläpidon kanssa ja vedin omat johtopäätökseni sillä seurauksella, että pidättäydyin kirjoittamasta tänne 10 vuorokauden ajan. Olen kuitenkin seurannut foorumia aktiivisesti ja muutaman kerran on tosissaan tehnyt mieli kommentoida, mutta en kuitenkaan ole siihen sortunut.

Tämä saattaa kuulostaa kitinältä ja säälin hakemiselta, mutta kuullostakoon, minulle on ihan sama.
Ei tästä vuodatuksesta mitään hyötyä ole, mutta sanon kuitenkin.
Pidättäytykää foorumiveljien ja -siskojen henkilökohtaisten negatiiivisten ominaisuuksien julkituomisesta, jos vain mahdollista. Se menee helposti pottuilun puolelle tai ainakin arvostelun kohde voi niin olettaa, vaikka vastapuoli heittääkin mielestään läpällä. Näin kävi minullekin, varsinkin kun vastapuoli oli ylläpitäjä.
Käytin aika härskiä kieltä, ja pyynnöstäni ylläpitäjä poisti tuon episodin, mikä oli hienosti tehty. Minulla on toki vieläkin mielestäni hyvä huumorintaju. Tuossa vain voitetun pelin jälkitunnelmissa hitsasi pahasti.

Toki minua hiersi tuossa toinenkin asia, josta minulle on tultu erikseen ihmettelemään useammaltakin taholta. Osa tietää henkilöllisyyteni, osa ei. Sekin on minulle ihan sama. Voin vaikka tuon nimimerkin vaihtaa oikeaa nimeeni, jos siltä tuntuu. Vieno pyyntöni kuitenkin on, että mikäli tunnette jonkun foorumilaisen, niin jättäkää henkilöllisyydestä pienimmätkin vihjailut pois. Se ei tänne kuulu, eikä tunnu kivalta, vaikka toki läpällä tuleekin.

Meillä on hieno kevät edessä ja haluan olla osa sitä kanssanne. Mennään eteenpäin hyvässä hengessä ja katsotaan, mitä kevät meille antaa. Se antaa varmaankin sen, mitä ansaitsemme, toivottavasti pienen hetken torilla.

31 tykkäystä

Tällainen on myös säännöissä jyrkästi kielletty:

§3. Nimimerkit ja anonymiteetti

Yhteisössä on käytössä vapaaehtoinen anonymiteetti. Jäsen voi halutessaan esiintyä omalla nimellään tai vapaavalintaisella nimimerkillä. Nimimerkin todellisen henkilöllisyyden arvailu tai asiasta vihjailu on yksiselitteisesti kiellettyä ja johtaa kirjoituskieltoon.

Useamman kuin yhden nimimerkin käyttö johtaa pääsääntöisesti pysyvään kirjoituskieltoon. Rangaistuksena saadun porttikiellon kiertämisyritys luomalla uusi nimimerkki johtaa poikkeuksetta pysyvään kirjoituskieltoon.

Jos tällaista ilmenee, liputtakaa välittömästi.

5 tykkäystä

Kiva kun olet palannut. Kommenttejasi olinkin jo kaipaillut muutamaan asiaan, mutta ei niistä sen enempää.

2 tykkäystä

Koska viittaat ylläpitäjään pariinkin otteeseen, niin täsmennettäköön ulkopuolisille:

  • Kirjoitin omasta mielestäni hauskan läpän/kuitin “oman hännän nostamisesta”, @messi:lle kohdistettuna.
  • Hänen mielestään kirjoitukseni ei ollut hauska, vaan vastasi voimasanoja sisältävällä julkisella viestillä.
  • Lyhyen yksityisen viestienvaihdon jälkeen poistin sekä oman läppäni, että hänen vastauksensa.
10 tykkäystä

Juuri noin se meni. Se oli hieno veto poistaa tuo episodi. Jatketaan. Miehen muisti on 3 minuuttia.:blush:

7 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Tykkäämiset ja muut foorumin tilastot

Nyt siellä “Playoffs Tappara-Kalpa” on taas keskustelu mennyt jankkaamiseksi, tällä kertaa tuomareista ja jostain menneestä kaudesta. Voisiko nuo siirtää määrätyin väliajoin ketjuun “ulkopuoliset hämmentäjät” tms. Kun ei millään jaksaisi kahlata. Eikä halua jättää koko ketjua lukematta. Kun kuitenkin on kevät, aurinko paistaa ja kiekko kiinnostaa. Sikäli ymmärrän hyvin, että osa porukasta provosoituu vastaamaan.

3 tykkäystä

Ylläolevan kanssa niin paljon samaa mieltä, ettei pelkkä peukku riittänyt.

Vaikka täällä on tunteet SYYSTÄKIN pinnalla, onhan tässä kauden hektisin aika menossa, niin koitetaan KAIKKI miettiä mihin ketjuun kirjoitetaan mitäkin.

Vaikka edellisessä pelissä tuomaritoiminta nostatti tunteet pintaan, niin jos viesti koskee suurimmaksi osaksi vain tuomareita ja tuomioita, voi viestin kirjoittaa siihen asiaan enemmän liittyvään ketjuun.

Kiitos kaikille jo valmiiksi.

2 tykkäystä