Palautetta kanssakeskustelijoille

Pistänyt ihan saman merkille. Yksi sarkastinen kuvaus hiukan takaperin oli niin komea että räkätin sille ääneen. Itse hyvä kun saa pisteet ja pilkut oikeisiin kohtiin ja sen päälle joutuukin laittamaan jo sormet ristiin ja toivoa että joku vielä ymmärtäisi niin arvostaahan tuota.

4 tykkäystä

Kiitos kehuista. Suomalaisena ne on luonnollisesti lähes mahdoton ottaa vastaan. Kirjoitustaustaa on ja ei ole. Jotain pientä joskus kirjoittanut videopeleistä, mutta ei mitään mainittavaa. Pääasiassa hakannut viestejä tavallaan eri vaatimustason foorumeille, niin siitä on tämä lopputulos hioutunut. Mikä se ikinä onkaan.

16 tykkäystä

Kielikuvat ovat välillä yhtä värikkäitä kuin kaikki legendaariset kipinäkuvatkin.:laughing::laughing::laughing:

10 tykkäystä

Olet selvästi tarinankertoja :slight_smile: jokainen viesti täytyy lukea loppuun :slight_smile:

5 tykkäystä

Kaiken mainitun lisäksi Kilo on myös aivan mainio rakentamaan ja luomaan keskustelua. Viesteistä saa usein jollain hienolla tavalla kiinni. Niissä on tietty juuri, josta voi itse versoa keskustelua myös eteenpäin. Tulee hyvää jatkumoa.

Oli kyseessä sitten huumori, asia, tai keskustelupitoinen viesti. Usein jopa kysymyksiä tai niihin vastauksia tulee salamana takaisin. :+1:

10 tykkäystä

2 posts were merged into an existing topic: Pilkunviilaus- ja yhdyssanaketju

Kiitos kaikille Tappara-faneille, jonka kanssa sain jutella hallilla. En tiedä moniko on täällä. Lupasin myös liittyä Sinioransseihin ja tämän myös toteutan. En aio olla mukana huutamassa, mutta raha menee hyvään tarkoitukseen. :blush:

11 tykkäystä

@_Linden_16 nuo “viherpiiperrys” -kommetit voisi jättää suosiolla pois varsinkin jääkiekkoon liittyvistä ketjuista. Täysin turhanpäiväistä.

Mode-edit. Lisäsin lainauksen.

2 tykkäystä

Millä tavalla turhanpäiväistä, kai minä saan kommentoida omia mielipiteitäni? Vai päätätkö sinä kenties mikä on turhanpäiväistä. Kyllä nyky maailmanmeno on mielestäni viherpiiperrystä ja myös jääkiekko kärsii siitä.

11 tykkäystä

Kyllä tuossa vähän sille alueelle mennään, että ei ehkä kuulu tuonne jääkiekkokeskusteluun moinen. Minusta täysin turhanpäiväistä nimittelyä ja mennään johkin poliittisten mielipiteiden puolelle.

Kyllä täällä varmaan monella muullakin on mielipiteitä. Kaikki ei vaan kuulu jääkiekkokeskusteluun.

4 tykkäystä

Ei tällä foorumilla kukaan saa esittää valtavirrasta poikkeavia mielipiteitä ellei painota sekä viestin alussa, keskellä ja lopussa erikseen, että kyseessä on nimenomaan mielipide. Täällä on “vain kovien faktojen” -kerho hyvin aktiivinen 24/7, jotka eivät erota tekstistä mielipidettä ja tosiasiaa ellei sitä erikseen nosteta sieltä esiin.

8 tykkäystä

Täh? :smiley:

Sinun mielestäsi tuollaiset poliittiset mielipiteet ja avautumiset kuuluu tuonne jääkiekkoketjuun?

5 tykkäystä

Täällä on kyllä tarkkaa porukkaa. Tulee oman kylän kyläpoliisi mieleen, joka asiaan jotain valittamista :grin:

En ottanut kantaa itse tuohon asiaan vaan siihen, että minusta @_Linden_16 on täysin oikeutettu mielipiteeseensä tuossa keskustelussa. Jos hän esittää asian mielipiteenä niin selvästi tykkäyksiäkin on eli hänen kanssaan samaa mieltä on osa porukasta. Olen aikaisemminkin tällä foorumilla ottanut hyvin jyrkän kannan tähän “erimielisyyden oikeutukseen”, joka repeilee todella usein.

Suurin osa tämänkin ketjun tavarasta on täysin turhaa mouhoamista (myös itseltäni), mutta yleisesti täällä tullaan juuri tähän ketjuun mouhoamaan, kun ensin argumentoidaan ja sitten koetaan jotenkin, että jäädään alakynteen keskustelussa. Sitten tänne vaan “moukaroimaan” ja “naputtamaan.”

Tässä ketjussa erityisesti korostuu lukijan vastuu. Tämä on täällä foorumilla välillä vähän semmoista, että kovasti yritetään vierittää lukijan vastuulla olevia tulkintoja kirjoittajan vahingoksi, joka ei ole se, mitä pitäisi tapahtua.

4 tykkäystä

Olen myös huomannut että jos enemmistö käyttäjistä on sun kanssa erimieltä asiasta, (varsinkin jos viestissäsi kritisoit Tapparaa) niin 95% varmuudella viestisi liputetaan pois. Näinhän tää on toiminut aina. Syvältä :-1:.

1 tykkäys

En tiedä, kuinka tärkeää sananvapaus tässä ympäristössä on, mutta kyllä paljon on saatu hyviäkin keskusteluja hiljennettyä juuri sillä, että polarisoiviin viesteihin puututaan ja juuri sillä väärällä kulmalla. En puhu nyt henkilökunnasta vaan ennen kaikkea toisista käyttäjistä. Toki ymmärrän senkin, että tietynläinen homogeenisyys korostuu näissä kaikissa keskusteluissa, mutta enemmän pitää antaa vapautta ja tilaa myös ihmisille tuoda muita ajatuksia esille. Olen ottanut aikaisemmin ja otan jatkossakin kantaa tähän julkisen lynkkauksen kulttuurin, joka on minun mielestäni lisääntynyt viime aikoina melkoisesti. Jos ei ole erilaisia mielipiteitä niin ei ole mitään keskusteluakaan käytäväksi.

3 tykkäystä

Ei kai tätä asiaa tykkäyksillä ratkaista sentään. Olen ymmärtänyt, ettei poliitiikka kuulu tuolle osastolle. Jos linja on, että tuo kuuluu, niin sitten pitää kyllä kestää vastaisuudessa toisenlaisiakin nimittelyjä. Niitä kyllä löytyy aivan vastaavia toiseenkin suuntaan.

Näkisin parempana, että niitä ei viljeltäisi yhtään.

Ps: joku voisi nähdä tuollaisen nimittelyn provonakin.

2 tykkäystä

Missaatte @peterra @_Linden_16 @Heka8835 cacen hyvän pointin. Tuo viherpiipertäjistä marmattaminen on poliittinen mielipide, ja ne pidetään sisällä silloin kun ollaan julkisella puolella. Ei tuo keskusteluun mitään lisäarvoa vaan ohjaa sitä pois päin asian ytimestä, kohti kiellettyjä aihepiirejä. Aiheellinen palaute.

15 tykkäystä

Juu niinhän se aina menee, että jos joku tuo hyvin hatarilla aasinsilloilla jotain ketään kiinnostamattomia ja täysin aiheeseen liittymättömiä (usein poliittiisia) mielipiteitään ilmi ja pyydetään pysymään aiheessa, niin siinähän suorastaan sorretaan postaajan sanan- ja mielipiteidenvapautta ja “mitään ei saa enää sanoa”.

Jos omaat negatiivisia mielipiteitä nykypäivän menosta, viherpiipertäjistä yms, niin esimerkiksi hommaforumilta varmasti löytyy ihmisiä joita kiinnostaa, kun taas vaikkapa Tappara-foorumin Tyler Morley -keskustelu on moiseen täysin väärä kanava.

2 tykkäystä

Jos se tarkoite ohjaa tuolle raiteelle niin vaihdetaan sitten se sana sinne niin viesti menee paremmin perille :smiley:

2 tykkäystä