Palautetta kanssakeskustelijoille

Se on ihan totta. En tosin nyt tällä kertaa yrittänyt saada viimeistä sanaa. Erikoinen ryöpsähdys aamusta minulta. Todella olisi viisasta pitäytyä kommentoimasta aihetta.

1 tykkäys

Joo, ehkä @peterra olisi tietyt sanat voinut valita maltillisemmin (kuten aika ajoin kaikki täällä meistä), mutta kun sivusta lukee - hänellä on hyvä pointti.

On selvää, että toinen aalto on todennäköisempi, kuin se että ei tule. Siltikin, myös täällä (ja mediassa sekä tosielämässä) on maalattu uhkakuvia aina, kun joku rajoite on poistunut). Ennen Pitkää nämä ”uhkakuvailijat” ovat todennäköisesti oikeassa. Se ei silti johdu siitä, että he ”tiesivät” vaan jo pandemian alussa esitettiin vahvat teoriat aaltoilusta, kuten pandemioilla on maailmassa tapana alueellisesti käyttytyä, jos hoitokeinoa ei ole.

Eli Peterralla on vissi pointti, kuten myös toisella näkökulmalla.

Yleisesti tuohon pandemiaan: sitä ei aivan aukottomasti pysty seuraamaan luvuista Suomessa. Koska mahdollisia tartuntaketjuja ja niiden loogisuutta ei avata Suomessa - siksi kannattaa pitää maltti mukana ja ”yrittää nähdä” lukujen taakse.

Yleisesti keskustelusta, en ole itse tämän aiheen yläpuolella, mutta ajatuksena kaikille: älkää antako oman voimakkaan mielipiteenne hämärtää faktaa ja mielipidettä. Vaikk ne ei olisi ihan linjassa, et välttämättä ole ”väärässä” mutta keskustelu saattaa polarisoitua. Toinen mielipide voi olla lähes yhtä ”oikeassa”, näkökulma vain on eri. Koska harva asia on absoluuttisesti ”tällä tavalla” tai yksinkertainen.

Olen itsekkin syyllistynyt siis kärkkääseen tekstiin, mutt myös tullut väärinymmärretyksi agendastani, kun olen koittanut oikeasta ”suoraksi luettua faktaa”.

@peterra: älä lopeta keskustelua koronasta ketjussa - ainakaan mielipahan vuoksi. Ymmärsin itse pointtisi varsin hyvin.

Kaikillahan meillä on hyvät ja vähemmän hyvät puheenvuoromme :pig_nose:

7 tykkäystä

“Muija”

:thinking:

7 tykkäystä

No muija :smiley: Emäntä, tsirpula, vaimoke ja mitä näitä on :smiley:

5 tykkäystä

Lisätään Vosu listaukseen :sunglasses:

5 tykkäystä

Ämmänperkele

1 tykkäys

Eukko.
Hivenen kans hivelin silmiä kun näin tuon muija sanan mutta sitten ajattelin että on kyl niin perus Tamperetta että olla ja voi :smiley:

7 tykkäystä

Yhden tsekkiläis-daamin somekäytös sai palstan hetkessä niin sekaisin, että viime aikojen polttava ”maski-gate” ja korona-ketju on hautautunut hetkessä alas ”tärkeämmän tieltä” :joy:

Kausi kun käynnistyy, @iceman juttelee ketjussa itekseen :wink: Sama missikisojen aikaan.

10 tykkäystä

Vanha kunnon Tamperelainen versio eli pito, toki muijakin on täällä ollut aina käytössä. Aviomies/puoliso on taas Toi :smile:

1 tykkäys

Muija on mielestäni ihan hyväksyttävä termi naisesta. Käytän sitä itsekin. Toisinajattelijoitakin varmasti on :sweat_smile:

10 tykkäystä

Eikös se niin mene, että mielensäpahoittajat löytyvät muualta kuin kohderyhmästä :slight_smile:

1 tykkäys

Ketju avattiin ajastetusti 10 tunnin kuluttua.

Kiitoksia erittäin hyvästä kirjoituksesta! Avasi paljonkin.

4 tykkäystä

Tässä on todella syvällistä viisautta. Toivoisin myös kirjoittajan itsensä sisäistämään ajatuksen omassa kirjoittelussaan, varsinkin koronaketjussa.

5 tykkäystä

Kiitos palautteesta. Teen parhaani sisäistääkseni asian. Monisävyisyys ketjussa on kuitenkin hyväksi. Lopulta tulokset ja viranomaisten viisaus sitten ratkaisee loput.

Palautteena palautteesta - ehkä on viisasta myös pitäytyä itse ketjussa argumentoimaan oman näkemyksensä puolesta ennemmin kuin lähettää turhaa palautetta siitä, että on eri mieltä. Siellä on ne tykkäysnappulat myös ketjussa - osa on minun kanssani aivan eri linjoilla ja saavat siellä myös tukea.

Suomeksi: Pidä turpasi kiinni, jos olet eri mieltä kanssani.

4 tykkäystä

Tämä on oikeasti hauska palsta, kaikki on tulossa meille huhujen mukaan, jos vain missä vihjataan Tampere, Hakametsä tai vaikka muija. Kolme sentteriä huhutaan samaan aikaan. :upside_down_face:

1 tykkäys

Hyväksyn sitten tulkinnan. Turha tuosta on minun vääntää. Yritän olla jatkossa rakentavampi - toki myönnän polarisoivani keskustelua ja toisinaan vähän turhaan kärjistän. Tuolla ketjussa on se tykkäys-toiminto ja sitä kautta voi osoittaa sympatiansa jokaiselle mielipiteelle. Pahoittelen, että annoin taas ymmärtää tällä tavalla, vaikkei tarkoitukseni ollut. Yritän olla tarkempi. Mielestäni @tatesulo tiivisti ihan hyvin omatkin tunnot tuolla ketjussa, ei siihen ole minulla mitään lisättävää.

1 tykkäys

Parempi 3 sentteriä, kuin 3 muijaa.

3 tykkäystä