Palautetta kanssakeskustelijoille

No joo. Keskityin alkuperäisessä viestissä siihen toiseen pointtiin eli että Heljangolla on viimeinen kausi sopimuksessa ja meni se viestin alku turhan varmaksi noin prosenttien valossa. Ois pitänyt eri tavalla esittää asia, laitetaan tuoreen isän sumuisuuden piikkiin. :thumbsup:

1 tykkäys

4 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Pilkunviilaus- ja yhdyssanaketju

Yksi käyttäjä hullutteli puolikkaalla vitsillä ja sitten kirjoitetaan monikossa. Yleistäminen - edes Ilveksen suhteen - ei ole kovin kivaa. Kuitenkin Ilveksen faneista joku 90 % on hyvinkin maltillisia ja suhtautuu realistisesti joukkueen kokoamiseen. Yksi heittää vitsillä, että enää kaikki ykköskorin pelaajat puuttuu niin se tulkitaan keulimiseksi.

Onneksi MM-kisat alkaa huomenna, täälläkin selvästi fokus taas riittävän paljon muissa.

8 tykkäystä

Kirjoitushetkellä kolme eri nimimerkkiä ja näyttää olevan vieläkin kolme.Joten ainakin kolme käyttäjää toivoo Ilvekseen huippuhankintoja. Nämä viestit olivat lisäksi tuoreita julkistuksen jälkeen.

Mistä minä voin tietää onko kyse hulluttelusta vai ei. Jatkoajan suurin synti on sen kirjoittajat, hitostako tuolla tietää kuinka tosissaan suu vaahdossa kirjoittavat.

Suotta minua syytät yleistämisestä. Syytä noita nimimerkkejä mielummin jostain.

3 tykkäystä

Älä nyt suutu. Monet Ilves-henkiset kirjoittajat saavat silti melkoisen kasan ylimääräistä Tappara-faneilta erilaisilla foorumeilla. Minä tulkitsen noita nähtyjä viestejä aivan eri tavalla kuin sinä. Sinun tekstistäsi tulkitsin, että tuo ilmiö olisi jotenkin negatiivinen asia.

Mun mielestä jokaisella fanilla on oikeus ilmaista mielipiteensä - kyllä Ilves-faneilla on oikeus odottaa ykkössentteriä, ykköslaituria ja ykköspakkia, kun katsoo ketkä lähtee menemään. Kukaan jatkoajassa tai missään muuallakaan (Ilves-faneista) ei ole varmaksi lähtenyt huutamaan, että sieltä on tulossa maailmanluokan vahvistuksia noille tonteille.

Lähtökohtaisesti tuo on vähän sellainen suo, että lähdetään halkomaan hiuksia. Antaa Ilvesläisten odottaa omia vahvistuksia ja katsotaan, ketä sieltä tulee ennen kuin ruvetaan tyrmäämään toiveet epärealistisina. Ihan samanlaisia epärealistisia toiveita on Tappara-faneilla pitkäksi jonoksi. Sen takia pidin vähän hassuna, miten nyt noin ison jutun asiasta teet.

@Kilo kiitos :stuck_out_tongue: Tosin eka viesti mun mielestä kuului teemaan :smiley:

1 tykkäys

Ihan en saanut kiinni, mistä on kyse, mutta siirsin nämä kolme edellistä viestiä Ilveksen rosterikeskustelusta tänne. Ehkä näissä on kyse enemmän palstalaisten välisestä keskustelusta kuin Ilveksen rosterista.

Ratsastan sillä, että tuossa ekassa viestissä on tämä:

Sopii tänne paremmin, on muuten aika kusista vastata puhelimella niin että lainailisi tekstin ja etsii oikean (eli tämän) ketjun joten väärään ketjuun meni minun vastaus alunperin @Kilo kiitos siirrosta.

Mua henkkohtasesti hiertää toi Jatkoajan politiikka kirjoituksissa ja niiden sisällöissä. Niillä on kuitenkin palkattu päätoimittaja ja keskustelualue (ainakin toistaiseksi) on osa Jatkoaikaa niin luulisi että siellä olisi parempi moderointitoiminta, mut ei ole niin ei. Suurin osa hyvistä kirjoituksista hukkuu paskaan ja sittenkun luulee että jotkut on tosissaan niin ilmeisesti ovatkin kieliposkella kirjoitelleen mukahassuteltua paskaa.

Tämähän tietää vaan sitä, että jatkossa on enemmän ja enemmän nimimerkkejä joista ei tiedä ovatko tosissaan vai ei. Ei mikään ihme etten sinne pahemmin mitään kirjoittele.

Tykkään tästä tiukasta moderoinnista täällä, johon käyttäjät voivat itse vaikuttaa :). Aivan loistava saitti verrattuna antiikkiseen foorumiin.

1 tykkäys

@Rixa tuosta taas olen samaa mieltä kanssasi, mutta miksi liität ko. ilmiön Ilvekseen tai Ilves-faneihin? Heihinhän sinä alunperin viittasit. Tuossa ketjussa, jonka linkkasit rosteriketjuun ei ole mitään sellaista, joka vastaisi sitä kuvaa, josta yllä puhut.

Ihan samanlainen hulina täälläkin on, kun vahvistuksia odotetaan. Ei Tappara-faneilla oo paljoa varaa sanoa, että Ilves-fanien odotukset olisi epärealistisia, kun täällä vuodesta toiseen odotetaan maajoukkuetason pelaajia - erityisesti sentteriosastolle.

3 tykkäystä

Eilen liitin linkin sinne keskusteluun sopimuksen julkaisun jälkeen oli kolme viestiä ja ne näyttivät siinä vaiheessa asiallisilta (ei siis tullut mun mieleen että on vedetty huumorilla) ja kaikki oli eri kirjoittajilta ja kaikissa puhuttiin että nyt se snaipperi jada jada (mun mielestä siellä ei silloin ollut edes mitään hymiöitä)

Tuossa vaiheessa näytti siltä että kolme yleensä suht järkevää nimimerkkiä kirjoittaa ja vaatii yhtäkkiä rahan tuhlausta ja ykkössenaa + ties mitä. Ei ihan heti tullut itselle mieleen että noi vetikin huumorilla koko paskan.

Olettaisin ainakin että kun jotain sopimusasioita julkaistaan ja siihen vastaa useampi eri nimimerkki (jotka ovat suoltaneet järkevää tekstiä) että ollaan ns tosissaan eikä kirjoiteta huumoria sopimusasioista.

Näemmä oletukseni oli täysin väärä.

1 tykkäys

Itse en kyseisiä juttuja ole lukenut, joten en niiden sisältöön voi tarkemmin puuttua, mutta yleisellä tasolla sanoisin seuraavaa:

  • asiallisilla kirjoittajilla on oikeus ja monesti tapanakin viljellä huumoria
  • on selvää, että Meskasen lähdön myötä vapautuvia rahoja (ja mahdollisesti siirtokorvaustakin) on syytä käyttää sen ykkössentterin hankintaan.
  • varmaan joka seurassa (Tapparassakin) on paljon faneja, joilla on liian suuret odotukset
5 tykkäystä

En oo tänne ennen mitään laittanut, mutta nyt on pakko.

Voisiko ton Jasu ketjun ns. Trollailu jo pikku hiljas loppua.

Koskee kylläkin kaikkia trollailua mikä on alkamut lisääntymään.

Antakaa jo olla please

11 tykkäystä

Hyvin hämmentävää tämä Jasu-“keskustelu”. Ei edes koomista. Ihan tyhjästä alkoi melskaaminen. Mihinkään tuo ei ole johtanut, vaan lähinnä vaikuttaa puolin ja toisin höyryjen päästelyltä tai muulta avautumiselta.

21 tykkäystä

Hiukan ihmettelin miksi tuohon turhaan nillitykseen edes lähdettiin mukaan.:thinking:
Tosin, sorruin siihen kyllä itsekin.:zipper_mouth_face:

2 tykkäystä

Meikäläinen on koittanut foorumeilla kannustaa Jasua, mutta aina tulee korville… On täällä osin “hienoa” kanssakannattajaa…

Jasun kannustaminen kannattaisi suorittaa jäähallissa. Itselleni on vähän vieras ajatus, että foorumi olisi fanitus- tai kannustusalusta ilman mahdollisuutta kristisoida jonkun suosikkia.

No itse käyn fanittamassa Jasua ja Tapparaa Turussa (hallille matkaa 25km) vieraspeleissä. Joten se fanittaminen on niinku vähän luonnollisempaa täällä. Mutta tarvii lopettaa varmaan.

2 tykkäystä

Jasun kritisoiminen kannattaisi suorittaa jäähallissa. Itselleni on vähän vieras ajatus, että foorumi olisi kritisointi- tai pahanolon purkamisen alusta ilman mahdollisuutta kehua tai fanittaa jonkun inhokkia.

11 tykkäystä

Juu. Tuli semmoinenkin kyllä jo toissapäivänä mieleen, että pitäisikö avata uusi ketju monen sortin valittajille ja omien haukkumisesta kiinnostuneille, niin tietäisi ainakin, mitä ketjua ei kannata mennä lukemaan? :sunglasses:

4 tykkäystä

Juma lau ta.
Kohta on pakko vaimentaa toi Jasun ketjukin, kun aikuiset ihmiset vääntää samaa tahkoo 70 viestiä edestakaisin.

Joku tykkää, toinen ei. Antakaa nyt seitana olla. Kummankin osapuolen pointit on tullut jo selväksi.

8 tykkäystä

Kannatan lisäksi Jasu- ja Massi-ketjujen sulkemista. Niihin kirjoittajat voisivat siirtyä uuteen valitusketjuun, jos semmoinen perustetaan :wink: .

5 tykkäystä