Elämme kukin tyylillämme, kuka tallaa elämäänsä läpi järkeen perustuvin päätöksin, kuka antaa tunteiden ohjata kulkuaan. Varmaan paras tapa suhtautua asioihin on sopiva annos kumpaakin. Tunteet ovat ohjanneet minun elämääni aina, sanoi järki mitä hyvänsä, niin kuljen siihen suuntaan mihin sydän osoittaa.
Rakkaus tekee valintoja, jotka saattavat olla joskus järjenvastaisia, mutta yksi elämä tulee elää rohkeasti niin, että ei tarvi keinutuolissa mietiskellä sitä mitähän olisi tapahtunut, jos…
Seurustelin joskus 70-luvun alussa tytön kanssa, suhteemme oli todellinen tunteiden hurrikaani.

Kohtalo oli kuitenkin päättänyt, että vielä ei ollut meidän aikamme. Ajauduimme erillemme, kumpikin eli elämäänsä tahoillaan, mutta emme ikinä saaneet toisiamme mielistämme. Aina kun ajattelin häntä, suunnaton kaipuu täytti mieleni. Vuodet kuluivat vääjäämättä kohti elämän loppusuoraa. Erosin maaliskuussa 2010 vaimostani ja aloin elää uutta nuoruutta poikamiehenä. Se kortti oli nopeasti katsottu, tyhjää… Ajattelin yksin maatessani ankean poikamiesasuntoni hämärässä, että mitä helvettiä! Mitä minä haluaisin loppuelämältäni, tässäkö tämä nyt sitten olisi? Muistojeni kanssako viettäisin loppuelämäni?
Mitä haluaisin vielä elämältäni, olinko tuomittu elämään ilman onnea hautaan asti, oli kysymys joka piinasi minua. Halusin olla vielä sen viimeisen kerran rakastunut ja onnellinen. Mutta mistä löytäisin sen onnen? Silloin mieleeni muistui jälleen nuoruuteni rakkaus. Kauaa en harkinnut kun selvitin missä elämäni nainen nykyisin asui, jonka jälkeen puhelin käteen ja soitto…
Loppu onkin sitten kuin suoraan Harlekiini-sarjasta! Tapasimme ja huomasimme heti, että tunteet toisiamme kohtaan eivät olleet kuolleet vaan vanha liekki roihusi pian entistä kuumempana. Kolmen viikon jälkeen muutin hänen luokseen, viiden viikon jälkeen kihlauduimme, avioon menimme lokakuussa 2010 ja mikä kaikkein tärkeintä rakkautemme on liki 40 vuoden eron jälkeen syventynyt niin valtaisaksi, että meinaan tukehtua tähän onnen tunteeseen. Elämä antoi meille toisen mahdollisuuden ja aiomme sen käyttää oikein.
Turha lienee toistaa, mutta tunteella mennään!