Kiitos, mulle sattuu näitä huolestuttavan paljo nykyään. Korjaan tohon viestiini nimen oikein.
Kieltämättä samanoloiset nimet ja status pelaajilla joten voisin itse tehdä epähuomiossa täysin saman.
Eipä peli ole oikein hyvää, mutta tällaista räpistelyä se on ollut aina jossain vaiheessa myös Tapolan mestaruuskausilla, tai Rautakorven yhdellä mestaruuskaudela. Silloin menetettiin mm. 6-0 johto, joukkue oli ihan paniikissa eikä valmennus tehnyt mitään.
Tapola oli saada potkut, eikä olisi ehkä enää liigassa päävalmentajaksi päässyt uudestaan, mutta Malisen yksilösuoritus pelasti.
Johtopäätöksensä on, ettei liigassa ole oikein osaavia valmentajia ollut pitkään aikaan. Kaikenlaiset Marjamäet, Pennaset ja Grönborgit on voittanut mestaruuksia, heistäkin myöhemmin on havaittu etteihän ne osaa mitään.
Jos rosteri on riittävän laadukas, ja kun kerran vastustajillakin on keisari ilman vaatteita valmentajana, niin aina on se mahdollisuus että keväällä kuitenkin pärjätään. Katsotaan miten Tapparalle ja Grönborgille tällä kertaa käy.
Olisko niin, että se Hieno alun vieraspeliputki nosti joidenkin odotukset turhan korkealle. Kyllä kolmen mestaruuden putkessakin oli monta huonoa peliä ja tappioita. Meikäläiselle viime kausi vaikutti siten, että tappiot ei jaksa kalvaa paljoakaan tällä kaudella. Syynä se, et on hankittu uusia hyviä pelaajia ja alivoima toimii. Ja molarit on hyviä. Eiköhän tuosta jotain rakennu.
Onko se sitä parempaa neganiiloilua, kun negailee kuinka osa kirjoittaa väärin? Otteluseurannassa keskitytään muiden vääränlaisiin kirjoituksiin ja perustetaan palstalsisille kenkää ketjuja?
No ei sekään hyvä ole tietysti. Mutta itse kiinnittäisin huomiota siihen, mikä otteluseurannan funktio on. Tiedän, että moni sieltä seuraa esim. radioselostuksen tukena. Vähän niihin kaikki on kakkaa viesteihin uppoaa se fokus. Olisihan kivaa jos otteluseuranta toimisi suurimmalle osalle siihen, mihin se perustetaan. Nyt se on muutaman äänekkään tapa purkaa omaa pahaa oloa. Nega lisää negaa.
Ilmiannan AP:n. Syy: neganiiloille negailu.
.
Se että nega lisää negaa on aivan totta, kuten edeltäjä @peterra asian ilmaisi. Tämä ketju ei välttämättä tilannetta paranna. Kelpaisiko periaatteeksi, että kokeillaan vastata negaan posilla?
Mikä tän ketjun funktio on? ![]()
Käydä todistelemassa otteluseurannassa kirjoittamaansa turhautumista?
Käydä kertoon kenestä haluaa palstalla eroon?
Käydä kertoon miten Tappara pelaa?
Käydä kertoon miten Tapparan pitäisi pelata?
Nerokas ketju ![]()
Ehkä herätellä muutamia nimimerkkejä, että vois joskus kirjoittaa jotain muutakin kuin ipafoorumin tasoista oksennusta. Kritiikkiä saa ja pitääkin antaa, mutta senkin voi tehdä monella tapaa. .
Tässä haisee vähän sellainen “katsokaa miten hyvä fani olen, kun näen asiat positiivisemmin kuin muut” joka reflektoi nykyajan polarisoitunutta some-maailmaa. Ei riitä, että ollaan kaikki Tapparan kannattajia eri mielipiteiden kanssa, vaan eritellään nyt neganiiloihin ja positiivareihin vielä.
Itselle ainakaan tulokset itsessään ei ole se mittari, vaan se miten pelataan (järjestelmä, yrittäminen, jne.) ja kauden mittaan se miten pelaaminen kehittyy. Ja koska peli ei ole kehittynyt lineaarisesti, niin kritisoin valmentajaa. Viime kaudella häntä puolusteltiin sillä, että on kallis mies, mutta minusta se vain lisää vastuuta pelistä. Jos maksaa laadusta pitää edellyttää laatua.
Rosteri meillä on ollut Riken kausilla kunnossa, vaikka jälkikäteen niitä kritisoidaankin, kun monet alisuorittavat. Kaikki muu on minusta selittelyn makua.
Toivon, että asiat muuttuvat ja Tappara pelaa kehittyvää lätkää nykyvalmennuksella, sitä kautta olen positiivinen. Rationaalisesti ajatellen kuitenkin en usko tuon tapahtuvan, joten ollaan nyt sitten neganiilo. Se, että olisin oikeassa ei tuo minulle mitään iloa, päinvastoin.
Kukaan ei kirjoita tuollaista otteluseurantaan.
Siellä on just sitä oksennusta, kun kaikki on huonosti.
Kritiikki perustellen on ok. Henkilöön menevä haukkuminen puolestaan turhaa.
Oikeassahan neganiilot ovat, jääkiekkojoukkueen kannattaminen on pääasiassa pettymyksiä tuottavaaa puuhaa (ihan jokaisen joukkueen faneille).
Mestaruutta juhlii vain yksi porukka keväällä, kaikki muut joutuvat pettymään.
Ja vaikka kannattaisi joukkuetta kuten Tappara, joka voittaa useammin kuin muut, niin kuitenkin niitä mestaruuksia on tullut tällä vuosisadalla vain 6. Eli useimpina vuosina joutuu pettymään.
Ja niinäkin kausina jotka ovat päättyneet mestaruuteen, ei joukkueen peli ole ollut todella hyvässä kuosissa kuin ehkä muutaman viikon ajan keväällä..
Onnen hetkiä kun joukkue on vakuuttavalla pelillä menossa kohti mestaruutta, on jääkiekkofanin elämässä korkeintaan tuollaiset 1,5 %ja loput 98,5 % ajasta on silkkaa kärsimystä.
Mikä ihme saa aikuisen ihmisen kiukuttelemaan kuin pikkulapsi kun peli ei luista myös kaikkensa yrittävää vastustajaa vastaan niin kuin itse haluaisi? Parempi kaikille olisi kun koittaisi rakentavasti miettiä ja keskustella miten parantaa peliä. Huomaa, että tämä sisältää myös kritiikin. Ja/tai sitten ihan vaan kannustaa omiaan eteenpäin.
Tämähän se kaiken polarisaation ongelma on, kun niputetaan järjettömän monta eri tapausta yhteen, kun vedetään asiat raa’asti mustaksi ja valkoiseksi. Kritiikkiä voi antaa monella eri tavalla, samoin kuin kannattaakin.
Monella kannattajalla se peli ja yrittäminen peilaa tulosta, eikä siinä mitään, jos sen tunnistaa. Ja miksi itse suhtauduin neganiilona Grönborgin potkuihin on se, että halvalla ei saa myöskään parempaa ja 700-800 tuhatta on liikaa kahdelle päävalmentajalle, joista toinen ei tee mitään joukkueen eteen. Mieti paljonko keskusteltu kalliista mv-kaksikosta ja ne kuitenkin molemmat tekee hommia joukkueen menestyksen eteen.
Juu ja ihan hyvä näkökulma, miksi valmentajan vaihtaminen ei välttämättä kannata. Keskustelun vuoksihan täällä ollaan ja hyvin perustellut eroavat(kin) mielipiteet ovat sen suola. Tylsää olisi, jos kaikki olisivat samaa mieltä kaikesta aina.
Juu, just näin. Mielipiteitä maailmaan mahtuu, mutta pelkät “Tappara 2.0” heitot jokaisen takaiskun jälkeen vähän turhia mielestäni. Se on toki vain minun mielipide ja voihan palstan sulkea, jos ei meno maistu.
Näin se on. Toisaalta kun poistetaan muutama pahin tapaus, niin sillä on positiivisia kerrannaisvaikutuksia. Ei olisi eka kerta kun näin tehdään.
Tämä oli lyhykäisyydessään yksi ketjun pointti. Muistetaan olla neljä napsua parempia, kuin naapurin fanit. Me ollaan ansaittu se.
En saanut lainattua tuohon, sitä nega lisää negaa… Pelissä on aina aika positiivisia asioita, jos ne haluaa nähdä. Aina ei voi onnistua - ei edes joka kausi, mutta viidenkymmenen liigavuoden aikana mestaruus on voitettu keskimäärin joka neljäs vuosi! Silti 1989 - 2002 ei voitettu kertaakaan. Sen takia voidaan olla ylpeitä, eikä tarvitse oksentaa sitä pahaa oloa, naapuripalstan tyylisesti. Me ollaan parempia - muistakaa se.
Olen itse ollut hieman yllättynyt siitä, että täällä keskustelussa (huom. tämä ei ole nyt tilastollinen totuus, vaan sellainen koettu mututuntuma aiheesta) suunta on ollut juurikin tuo negatiivisten asioiden korostaminen.
Itse olen Tappara-fanina ennen kaikkea ollut onnellinen - parhaiten tätä onnea kuvaisin sanalla kiitollisuus - siitä, miten usein Tappara on palauttanut faneille jokaisen investoidun euron takaisin. Olen ollut viimeisen kymmenen vuoden aikana viisi kertaa kultajuhlissa - tai tarkalleen minulle on tarjottu näitä juhlia viidesti ja kolmesti olen myös käynyt paikalla.
Minun on aidosti vaikea ymmärtää sitä, miten Tapparan käsittämätön menestys ei realisoidu sellaisena rauhana joukkueen ympärillä. Ajattelen, että meillä on oikeasti varaa jopa ohikausiin ja myös ollut uskallusta yrittää rakentaa uutta laivaa samalla, kun vanhalla laivalla on vielä menty kohti mestaruuksia.
Viime kaudella, kun se täysi ulospuhallus tuli eteen keväällä, voisi luulla, että pilvilinna olisi romahtanut ja jokainen olisi ymmärtänyt, missä me nyt olemme. Nämä ovat niitä mestaruuksien jälkeisiä tavallisia kausia, jolloin aletaan rakentamaan uutta.
Jokainen huono kausi lisää nälkää voittaa mestaruus, mutta meillä on ollut aivan liian hyvin asiat keskimäärin. Kun asiat ovat olleet liian hyvin, ei jakseta enää odottaa isompaa nälkää. Tätä kautta on paljon jäljellä eikä kukaan voi nyt lupailla meille mestaruutta, mutta jos jaksamme keskittyä seuraamaan ja yritämme nauttia matkasta, niin varmasti joskus tulevaisuudessa mestaruuskin taas tulee kotiin. Se voi tapahtua nopeammin tai hitaammin, mutta ei Tappara ole missään JYPin tilanteessa ja on hieman kornia, että osa faneista on jo tässä vaiheessa boikotointimielialalla liikkeellä.
Jääkiekko on keskimäärin kivempaa kun lopetat sen mailan puristamisen itsekin. Kyllä tämä tästä lutviutuu.