Palstan neganiiloille het kenkää

Nostetaan ylös, kun kerran tuo positiivisuuden vastakohta loistaa kaikissa ketjuissa. Peli on muuten 1-0. Ja siis kotijoukkue on Tappara!

Yllättävän vähän kommentteja palstalla kun voitettiin mut jos olis hävitty ni kyllä olis kaikki lykätty bussin alle Rike ensimmäisenä. Jotenkin tuntuu et osa porukasta ei edes halua Tapparan voittavan, erikoista toimintaa täällä kyllä.

16 tykkäystä

Oli sitten nega niilo tai posi pasi, mutta älkää alkako toisten mielipiteistä ja näkemyksistä uhriutumaan ja kettuilemaan. Tämä on keskustelupalsta.

23 tykkäystä

Meno on osalla kuin Ilvesfoorumilla. Mikään ei kelpaa, ei nähdä missään hyviä asioita, väkisin nostetaan kaikki pienet virheet fataaleina. Enää ei puutu, ku “osaavat neuvojat” pelaajien ovella keskiyöllä fläppitaulun kanssa piirtelemässä pelikuvioita. Jos Tapparan on jotain joskus kopioinut, niin ei kyllä tarttis kopioida sitä asennetta joukkuetta ja valmennusta kohtaan. Pahinta on, että suuri osa ei edes osaa hävetä omaa oksentamistaan.

5 tykkäystä

Ei kyllä missään nimessä kenkää palstan neganiiloille. Tappara standardin ylläpitäjät. Jos meno olis jatkuvasti näin positiivista, noi pelaajat olis jatkuvasti tyytyväisiä ja vaatimustaso tippuisi entisestään. Valmennus ei pidä vaatimustasoa yllä, se jää neganiiloille.

4 tykkäystä

Sisäpiirin lähteet kertoo, että kun 2023 ratkaisevassa finaalissa Tappara piti aikalisän ajassa 59:27 (tai jotain), oli Tapola kertonut aikalisän aikana joukkueelle että miettikää ny ■■■■■ mitä palstan neganiilotkin sanoo jos me hävitään tää peli. Velluhan se siitä otti ihan erityisesti itteensä ja loppu on historiaa.

27 tykkäystä

Vastaan nyt sun viestiin mutta enempi kyllä tähän ketjuun ja keskusteluun yleensä. Pakko tarkentaa terminologiaa. Kriittisyys on hyvä. Asioita on hyvä tarkastella eri näkökulmista ja miettiä mitä voisi tulevaisuudessa tehdä toisella tavalla, että olisi vielä parempi. Faktapohjalta asioista pystyy keskustelemaan ja miettimään miten havaittuihin puutteisiin on mahdollista vaikuttaa.

Negatiivisuus taas on kriittisyyden vastakohta. Katse on tiukasti taustapeilissä ja keskittyy siihen, mitä on tehty väärin ja mistä syylliset löytyvät. Negatiivisuus ei ole koskaan tuottanut muuta kuin pahaa mieltä. Henkilökohtaisesti olen tässä elämänkaaren varrella tajunnut sen, että omasta elämästä kannattaa poistaa äärinegatiiviset ihmiset kokonaan ennenkuin muuttuu itse sellaiseksi. Tuo ajatusmalli nimittäin myrkyttää kaikki yhteisöt jos sille annetaan tilaa kasvaa. Jo vanha intiaaniviisaus osuu naulan kantaan: jokaisessa ihmisessä on kaksi sutta: negatiivinen ja positiivinen ja se susi kasvaa, jota ruokit.

En sano, että neganiilot olisi tarvis kenkiä mihinkään mutta mun ei tartte piehtaroida negatiivisuudessa - siksi olen vaimentanut joukon kirjoittajia. Palstasoftassa on keinot asian hoitamiseen jos tiettyjen kirjoittajien ulosanti ahdistaa. Mutta huom! Perusteltu kritiikki faktapohjaisine parannusehdotuksineen on oikein ok - niitä viestejä luen mielelläni. Pelkkää mustaa näkevät jankkaukset → ikiaikainen vaimennus ja problem solved.

7 tykkäystä

Tämä on oiva vihje, siistii kummasti ketjuja. Ylenpalttinen negatiivisuus tai muka hassun hauska sarkasmin viljely kaikille ”kriitikoille” joka ketjuun pelien jälkeen → vaimennus mun kohdalla.

Noin yleisesti, mun mielestä on hienoa että täältä löytyy perusteltua keskustelua puoleen ja toiseen. Live-seuranta menee tunteella niin kuin kuuluukin.

2 tykkäystä

Silti olisi pitänyt älähtää palstalla, kun päästettiin noin tiukille tuo peli. Ei kuulu standardiin tuollainen lepsuilu.

5 tykkäystä

Muistaakohan joku ajan, milloin Tapparalla on ollut sellainen valmennus, jota ollaan arvostettu sillä hetkellä, kun on peräsimessä ollut. Noh, ilmankos ollaan oltu pohjamudissa jo vuosia, sillä

• JR ei onnistunut modernisoimaan peliä
  • Tapola oli liian hankala luonne
  • Rikellä ei ole suunnitelmaa eikä vaatimustasoa

Jos mediahuhut pitävät paikkansa seuraavasta valkusta, sääliksi käy jo nyt Kojoa. Ainoa jännitettävä asia on se, mikä leima hänelle lyödään otsaan.

11 tykkäystä

Kojo on ihmisenä mulkku. Kopissa on jo nyt kuppikuntia ja Kojon suosikkipelaajat pääsevät helpommalla.

Tähän tarina kuinka pelaaja x on joutunut tekemään lisätreeninä sitä, tätä ja tuota, vaikka muut ovat päässeet perusjumpalla.

1 tykkäys

Helppoa kun heinän teko; Kojo on yksinkertaisesti liian vanha. Uran ehtoopuolella, ei sovellu moderniin kiekkoon, miksei hänen sijastaan valittu jotain nousukiidossa olevaa kolmekymppistä ja mielellään sellaista jolla on pelaajataustaa, parikytä vuotta valmentajakokemusta ja meriittejä. Kojon kohdalla meriitit on huono juttu, koska on jo voittanut ns. kaiken, niin voi ja pitää kyseenalaistaa onko enää paloa yrittää voittaa jotain mitätöntä Liigamestaruutta.

Saa ottaa talteen :smiley:

7 tykkäystä

On kyllä karussa jamassa tämä palstakin, kun vihdoin Tappara voittaa, niin tänne tullaan heti ilkkumaan niitä jotka ovat viimeaikoina kritisoineet joukkueen otteita. Sen sijaan, että nautittaisiin voitosta.

7 tykkäystä

Mahdollisesti jopa voi olla “mitätöntä causabonmestaruutta”.

2 tykkäystä

Kyllä täällä uhriudutaan. Tietyillä nimimerkeillä menee samantien linssit huuruun jos joku sanoo jotain muuta kuin ylistävää. Tuntuu että näillä on muutenkin vain yksi agenda täällä, eli vahtia ettei kukaan sano mitään negatiivista ja jos sanoo niin sitten ollaan herhiläisinä kimpussa ja jopa vaaditaan modeja avuksi.

Eivät ole ilmeisesti mestari tasollakaan vielä oppineet käyttämään toimintoja joilla tietyn käyttäjän viestit voi sivuuttaa..

4 tykkäystä

Se on myös ihan fakta, että vaikka jokainen tappio harmittaa, niin tappio paikallispelissä harmittaa ainakin viisinkertaisesti, suorastaan v**uttaa. Eli ei ole mikään ihme, jos paikallistappion jälkeen kritiikki on vähän kärkkäämpää.

2 tykkäystä

Tämä toiminto toimii ilmeisesti kaikilla, sinäkin voit vaimentaa käyttäjän, jos kommentit tuntuvat keljuilta.

Itse en ole vaimennellut ketään koskaan. Kyllä täällä palstalla, kuin muussakin elämässä pitää kestää erilaisia näkemyksiä ja mielipiteitä.

2 tykkäystä

On kyllä muulloinkin. “yhyy paskaa peliä, kaikille kenkäää” viestejä kuinka kauan vaan, voiton hetkellä saa vaan juhlia. Sitten taas tappion hetkellä pelkkää hulinaa.

Miksi kaikesta saa kirjoittaa mitä vain kuraa, mutta sitten ei saisi osoittaa virheitä toisten palstalaisten ajattelussa? Sitähän esim. minulle käy huonompien pelien jälkeen jatkuvasti, kun en ole ollut potkimassa Grönborgia.

3 tykkäystä

Tämä on kyllä tärkeä huomio sinulta. Olet ollutkin kyllä erittäin aktiivinen osoittamaan toisille virheensä ajattelussaan ja siitä toivottavasti saat ansaitsemasi kunnian. Eilenkin muistit jokaiseen mahdolliseen ketjuun heittää vähän sarkastista kuittia. Koskaan ei ole liikaa ajatuspoliiseja :+1:

6 tykkäystä

Juu, kyllä minä voin palstalta lähteä. Mutta ihan oikeasti, pahatkin negapetterit heti ulisemassa, kun itse ulistu jokaisesta pelaajasta, valmentajasta ja pelistä kaikki pitkän aikaa. Jos yrität tappion jälkeen nostaa jotain positiivista, tulee välitön tyrmäys, koska Grönborg ja kaikki peliin liittyvä vaan on paskaa.

Sun mieliksi tää ajatuspoliisi lähtee huilulle.