Patrik Puistola

Kyllähän Puistola ihan hanakasti menee päätykiekkoihin ja laitavääntöihin. Puhun nyt kahdesta viime pelistä.

Oletko edes seurannut Haapalan uraa Tapparassa? Kaksi ihan eri miestä kyseessä. Haapala ihan omilla teoillaan kairasi vastuunsa joukkueessa. Ilman loukkaantumisia olisi mies ollut jo aikaisemmin pois Tapparasta.

3 tykkäystä

Hyvän syötön pisti Ytterellin maaliin. Muuten oli aika tuttua peliä mieheltä. Isä Pasikin piipahti kentällä muutaman kerran selostajan mukaan.

3 tykkäystä

Mielestäni Pas…Patrikin peli oli tänään melko hyvää ja mies pysyi kiekossa ja pelasi fiksua peliä. Taidettiin nähdä yksi miehen perushaastoista ja eihän se hyvin mennyt.:wink:
Eteenpäin kuitenkin on menty.

1 tykkäys

Kyllä poka pelata osaa, poijjaat…

Hieno oli syöttö, jonka paikan katsoi ja käytti. Tahdikkaasti Ytterell myös viimeisteli. Hyvä näin ja eikun eteenpäin.

3 tykkäystä

Niin ja Puistola on nyt kairaamassa itselleen pelipaikkaa omilla teoillaan. Millä tavalla tässä nyt on aivan eri tapaukset kyseessä? Nuoria, kiekolla hyvä pelipää, jäävät kamppailuissa kakkosiksi. Haapalahan kehittyi sitten kulmaväännöissä kovastikin, mutta sitä uran ihan alkua tässä nyt vertaankin.

1 tykkäys

Puistola on tosiaan innokas yrittämään 1vs1 tilanteen voittamista harhauttamalla. Se missä homma menee pieleen, että hän hakee sitä lähes suorilta jaloilta ilman rytmin vaihdosta. Kun ulottuvuus on hobbitin luokkaa, on onnistumisen todennäköisyys liigatason pakkia vastaan lähellä nollaa.

Mutta on kyllä mielenkiintoinen pelaaja seurata ja todellakin poikkeaa Tapparalaisen kulttuurin perusmassasta. On erittäin positiivista että Patrikille on nyt ainakin toistaiseksi löydetty järkevä pelipaikka - ja huomatkaa, oli taas 2. ylivoimassa jäällä, vaikka :blonde_man: ei kuulemma anna koskaan nuorille mahdollisuuksia.

P.S. Olen samaa mieltä että Haapala ei ole pelaajatyyppinä soveltuva vertaus.

14 tykkäystä

Oli tänään paras peli Patelta Tapparan paidassa

1 tykkäys

Laitetaanpa tämä muistiin…

https://twitter.com/TelialovesLiiga/status/1218230780767408130?s=20

19 tykkäystä

Tuntuu väärältä kirjoittaa tähän ketjuun tällaisen lammaslauma ottelun jälkeen, mutta kirjoitan silti.

Tällaiset ottelut ovat niitä otteluita joissa pitäisi nuorten näyttää kuuluvansa kokoonpanoon. En missään nimessä tarkoita, että pitäisi ottaa koko lammaslauma reppuselkään, mutta olisi hyvä edes näkyä kentällä. En nähnyt millään tapaa Puistolaa tänään kentällä.

Iskun paikka olisi ollut tänään, mutta ei.

15 tykkäystä

Lyhyeksi se boosti Puistolallakin jäi ja nopeasti palattiin siihen millä kokoonpanosta putosi. Heikko luisteluvoima yhdistettynä pienen pelaajan ulottuvuuteen näkyy heti. Tänään pisti silmään myös kiekollinen epävarmuus YV-tilanteessa.

Rotaatiota kohti menossa, jos vaikka välipäivät toisivat terävyyttä peliin.

6 tykkäystä

Puistola pelasi muutaman hyvän vaihdon eikä kukaan antanut vastinetta, peli sekosi ja itseluottamus meni.
Kyllä se siitä, mutta kokeneet luovuttaa näin?:thinking:

Pelistä en nähnyt kuin lopun, mutta ei tilastojen mukaan taaskaan tappio hänen piikkiinsä mennyt, kun ei yhdenkään Pelicans maalin aikana ollut jäällä

1 tykkäys

Ei kai kukaan ole tappiosta syyttänyt? Nyt vaan olisi Puistolalla ollut paikka laittaa pari alleviivausta nimensä alle Rautakorven kirjoihin, ei sitä tehnyt. Katsoin koko pelin. Lisäksi Pelicans teki vielä yhden ylivoimalla ja yhden tyhjiin. Ilman maalivahtia Puistola periaatteessa olisi voinut olla kentällä, jos olisi säväyttänyt aiemmin pelissä. Alivoimalla ei ikinä.

4 tykkäystä

Sama tuli mieleen, itse mietin kolmoserässä että oliko Puistola tänään hyökkääjistä sivussa, kunnes katsoin äkkiä kokoonpanot ja kyllähän se sielä oli. Että sanoisin, ei huono peli Puistolalta, sillä ei tehnyt suuria virheitä kun en häntä oikeen huomannut, mutta olisi taas ollut näytönpaikkaa ja jotenkin siinämielessä sieltä joukosta pitäisi erottua. Mutta ainakaan juurikaan toi pelsupeli (niinkun sanoit) Puistola pelasi tasasien varmasti, joskin aika näkymättömästi.

Eiköhän jätetä nämä teksti-tv -kontribuutiot sinne toisen naapurin foorumille.

Kukaan ei syyttänyt Puistolaa tappiosta.

5 tykkäystä

Mielenkiintoinen kaiken kaikkiaan Puistolan tilasto, kun:

Tapparassa 20 0 2 2 2 3 1 +2
Jukureissa 7 3 2 5 0 4 3 +1

Eikö Patrik uskalla Tapparassa hyökätä rohkeasti, vaan koittaa vaan vältellä virheitä?

1 tykkäys

En tiiä, saanut pelata ylivoimaakin. Toki muutaman kerran omalla suorituksella hommannut ylivoimaa Tapparalle, josta syntynyt maalikin. Nyt pitäs heittää Bertrandin tilalle kyllä ylivoimaan “Kuuselan” paikalle.

1 tykkäys

2 posts were merged into an existing topic: Huhu: Patrik Puistola Jypiin 2020-21?

En ole nähnyt Puistolan pelejä Jukureissa, joten en osaa niihin otteisiin verrata, mutta kyllä mieheltä on nyt toisen tulemisen aikana nähty “rohkeita yrityksiä hyökkäyspäässä” Tapparassa, mutta kovin ovat nämä rohkeat hyökkäykset olleet kevyitä yrityksiä ja niitä on seurannut lähinnä kiekonmenetyksiä.
Eilen ei oikein lähtenyt esim. yv:llä kylläkään koko joukkueella, joten vaikea sanoa Patrikin yv-taidoista mitään.

1 tykkäys