Poikamme sotaväessä - LIVE

(Jarkko Mäkinen | Titta på ylähylly!) #555

Vinkkejä kh-marssille?

vapautus marssi-, taistelu- ja liikuntakoulutuksesta

Koska keskustelu armeija-ketjussa, niin käytetään niitä oikeita termejä, joohan…

VMTL!

Vieläkö vempulat saa veksistä venttiiliä?

(【ツ】) #559

Jos on kylmä niin ainahan voi poistua etelän suuntaan tai siirtää pj-telttaa metrin etelään…

Ruokaillessa ruoka siirretään mahaan ja nautitaan vasta matkalla.

Joko on jäyniä tullut vastaan? Kenkälankkia on nähty suihkun suuttimessa (ja ties missä) ja samoin vesivärinappeja…

(Jarkko Mäkinen | Titta på ylähylly!) #560

Kyä sitä jäyniä on tullut vastaan mutta onneksi olen ne väistänyt. :grin:

Olehan tarkkana!
Oletan että olet sielläkin sauhunnut sen verran Tapparasta, että joku voi tehdä jonkun Ilvesjäynän sinulle?:laughing::laughing::laughing:

“Herra alikersantti, Jääkäri Treppu ilmoittautuu varuskuntasairaalaan”

(Jarkko Mäkinen | Titta på ylähylly!) #563

Olisiko kellään mitään muuta vinkkiä kuin veksiläppä?

@Blueoval Kjeh :laughing:

Mikä on kh-marssi?

(Jarkko Mäkinen | Titta på ylähylly!) #565

Koulutushaaramarssi, meillä se tulee olemaan joku 70km.

Tuplasukat hiertymien ehkäisemiseksi, sukkien väliin vähän talkkia. Vaseliinia mukaan ja älä epäröi laittaa sitä vakoon jos meinaa leikata kiinni. Taskuun jotain helppoa energiaa esim. suolapähkinät ja näkkileipä. Käytä aikaa siihen, että varusteet saat pakattua selkääsi mahdollisimman ergonomisesti.

Vaseliinia peppuun suosittelen myös. Ja parhaat mahdolliset sukat ja huolellisesti puettuna.

Minähän en tuollaisia marsseja joutunut suorittamaan. Autot ja kuormurit on liikkumista varten.

@Treppu tuosta kannattaa ottaa koppi.
Jos ei kumpaakaan ole saatavilla, soita taksi.:laughing:

(Jarkko Mäkinen | Titta på ylähylly!) #569

Olen ajatellut laittavani tuplasukat ja villasukat, koska mulla on jokapäivä tuplasukat. :grin: Jos menisin yksillä sukilla, maiharit hankais akillesjänteen poikki.

@Oijennus Saamarin kuski! :laughing:

Nyt sitten tarkkana. Omaan vain B-ajokortin ja tämä riittänee vastaukseksi tällaisiin kuski syytöksiin.

(Jarkko Mäkinen | Titta på ylähylly!) #571

Kyä meidän B-kuskit marssivat tuon 70km.

Hyvä niin. Minä liikuin lavalla ja suksilla.

Lääkintämiehenä sanon…

JUO VETTÄ!!!

(Jarkko Mäkinen | Titta på ylähylly!) #574

Tänään sain varmistuksen sille mitä olen aavistellut hetken. Mun fyysinen että psyykkinen kunto on nyt paskempi kuin tänne saapuessa.

Alussa juoksin Cooperissa 2500 ja nyt 2415. Ero ei ole iso mutta täytyy osata katsoa tuloksen taakse. Kesällä mulla olis viä ollut paukkuja jatkaa mutta nyt mä olin ihan loppu… Sitä loppukiriin vaadittavaa perkelettäkään ei löytynyt mistään…

Onneksi tiedän syyt miksi kunto on heikentynyt ja tiedän myös sen että nuo syyt katoavat kunhan pääsen takaisin siviiliin.

Onpahan jouluherkkujen nauttimisen jälkeen uutta motivaatiota laittaa jätkää takaisin tikkiin! :muscle: