Poikamme sotaväessä - LIVE

Ite suosittelen talvierää kyllä paljon mielummin. Tetsaamiset ja muut ovat tosi kivaa puuhaa +20 asteella :slight_smile:

1 tykkäys

Jaa no en tiiä, perseestä kun hikoot ja sit tulee tauko -27 pakkasessa :joy: Tai kun oot tunnin hikoillu ja sit tulee telamiina vaiheittain koulutus :joy:

Mutta sitten kesällä pääsee ottamaan arskaa sillä samalla telamiinarastilla koko päiväksi.

1 tykkäys

Mikähän siinä on että mun paras ystävä siviilissä painui suorilta sivariin ja nyt kun oon tutustunu yhteen heppuun täällä, nii hänkin on lähdössä sivariin. En sano että siinä olisi mitään väärää mutta miten mä tutustun syvemmin aina niihin sivariin menijöihin, joista ei ole juttuseuraa intissä. : p

Toinen samanlainen ryhmittymä on naiset. Mä pidän melkeinpä päivittäin yhteyttä vähintään yhteen netin välityksellä tutuksi tulleeseen naiseen mutta miehiin en juuri ole jostain syystä onnistunut kunnolla tutustumaan. :thinking:

Kaikki miehet pitää sua nii kovana uhkana kato, että ei haluu sun tulevan viemää kaikkii daamei :smirk:

1 tykkäys

Siinä tapauksessa Suomessa asustaa todella paljon melkoisia vässyköitä ja mä olen tavannut monta heistä :smirk:

2 tykkäystä

@Treppu lopeta turha pohtiminen ja rupea taistelemaan.

18 tykkäystä

Onhan tuossa tietty ongelma jos se netti on aina sun ja naistes välillä… voisi sen netin välillä heittää välistä haittaamasta pois. Muutoin no probleemos.

On armeijakin muuttunu kun vieläkin ajattelet (hymiön perusteella)… eikös se oma ajattelu olis ohjesäännön, koulutusohjelman ja ihan perinteidenkin takia pitäny olla jo lamautettu palveluksen ajaksi.

2 tykkäystä

Muutaman päivän posit:
Kuntotestit. Ensin juostiin Cooper ja odotin siitä jotain 2100-2300m, koska olo oli fyysisesti että henkisesti väsynyt ja pieni räkätautikin painoi. Vanha ennätykseni oli jostain 8. luokalta 2480m. Entä nyt? 2500!! Väsyneenä pääsin tuohon, mitä jos saisin vetää levänneenä? 2800?

Tänään tehtiin lihaskuntotestit. Vauhditon pituus oli ok 2,2m, joka oli oma uusi ennätykseni. Vatsalihasten taulukko on joko todella lepsu tai mulla on oikeasti suhteellisen hyvä kuntoiset vatsalihakset. Vedin minuutissa 42 ja taulukko loppui 46. :thinking: Seuraavaksi oli vuorossa punnerukset ja yritin 20, koska tiesin ettei mulla juuri ole voimaa käsissä. Lopputulos: 12. :laughing:

Laitan kotiutumistestin tavoitteeni tänne, jotta voitte antaa kunnolla huutia jos ne eivät toteudu. :laughing: Cooper 2700m. Vauhditon pituus 2,3m. Vatsalihaksia 46. Punnerruksia 20.

Muutaman päivän hajoamiset:
Tuplagines

Muutaman päivän pettymykset:
Alikessujen “tappojuoksut”. Cooperin jälkeen me oltiin palaamassa takaisin yksikköön hölkkäämällä ja huikkasin vierellä juoksevalle tupakaverilleni, että saamari kun tekisi mieli juosta niin nopeasti kuin pystyy. Mitä tapahtuu seuraavaksi? Käännän pääni ja huomaan miten yksi alikeista on karannut muutaman alokkaan kanssa 20-25m päähän pääjoukosta. Äkkiä joukko kiinni ja kun olin alikessun kohdalle mietin että saako ohittaa, kun tuo toinen mukana olevista alokkaista ei ohita.

Muutaman kymmenen metrin päästä hänkin jäi taakse ja olin että hitot ja painoin ohi. Yksikön pihaan päästessä alikki tuli sellainen “mitä ■■■■■■■ ilme kasvoillaan ja kysyi paljonko vedin Cooperissa. Mä vaan ihmettelin mielessäni että eihän tässä joutunut käyttämään kuin jonkun 80% maksimivauhdista…

Tänään lähettiin lenkille lihaskuntojen jälkeen. Eka mentiin ihan kävelytahtia ja vauhti koveni hiljalleen. Loput muutama sata metriä menin alikin kanssa kahdestaan. Yritti pudottaa muutaman kerran kyydistä lisäämällä nopeasti vauhtia mutta aina kun käänsi päätään huohotin niskassa. Taas haistatin hitot kaikelle ja painoin ohi. Hyvä jos edes 75% maksimeista tartti.

Alikkien ilmeistä, puheista, eleistä, kaikesta on haissut että laitetaas porukka testiin. En muiden puolesta puhu mutta ei se musta pidä mennä niin että alokas venaa yksikön pihalla alikkia ja kattelee että mennääkö viä vaiko ei. Matkatkin päättyvät aina ennen kuin joutuu edes puristamaan kunnolla… Ei ole päässyt kunnolla testaamaan Tahdon Portaissa hankittua sitkua. :wink:

Muutaman päivän pohdinnat:
Mitenkä siviilielämä luonnistaa?

12 tykkäystä

Mieshän on sitkeä kuin tilliliha.

7 tykkäystä

Hyvä treppu! Sää oisit aikanaan melki kelvannu Pirkkalan puolisotilaalliseen lennokkikouluun ja legendaariseen Iv-joukkueeseen, jossa oli kaikki kiekkorentut. Ekat harkkavapaat oli kolmantena päivänä. Lomille tokalla viikolla ja sit hetken päästä alkoki jo pyöriin pidennetyt iltavapaat😂

3 tykkäystä

@Treppu tota menoo oot aukki-miehiä! Joko rynkky on korkattu?

7 tykkäystä

Minä melkeimpä neuvoisin @Treppu a että alkaa etsimään avecia Ruk:n kurssijuhliin. Sen verran innostapiukeutta ja tavoitteellisuutta luen rivien välistä…

11 tykkäystä

Joko teillä on tosi huonokuntoiset alikit, tai sitten alisuoritit cooperin ja pahasti :smiley: itse olen aina porukan hitain ja P-kaudella aina hapoilla juoksuissa, mutta cooper silti 2800m.

2 tykkäystä

Muuten hyvä, mutta muista, että hitaasti ja pitkään on parempi kuin nopeasti ja lyhyesti. Juoksu on mielenkiintoinen juttu, koska lähes järjestäen sitä haluaa mennä “mahdollisimman kovaa” ja haastaa ittensä kunnolla. Itsekin tein sitä vuosia kunnes ymmärsin, että välillä pitää vetää lähes kävelytahtia ja mielettömän pitkää matkaa ajallisesti (+75-90 minuuttia) ja siinä sitä todella rupeaa kehittymään.

Juokseminen sillä tavalla, että oikeasti kehittyy, on todellinen taitolaji! :slight_smile: Kertarypistys ei riitä :stuck_out_tongue:

Ei se ny aukkiin riitä jos juoksen vähän muita nopeempaa. Puutteita löytyy sen verta. :grin: Sen voin sanoa että meijän alikit on kyä pääosin mua kovempi kuntoisia vaikka ehkä juoksenkin lujempaa. Meijän alikessut on aika lyhyitä, joten tällaisen pitkää askelta harppovalla on tietynlainen etulyöntiasema.

@Peterra, sitä mieltäki mäki olen mutta en mä tänne inttiin höntsäileen tullut. :grin:

Mutta kaikki lähtee asenteesta. Kun asenne on kunnossa niin lähes kaikki on mahdollista.

Olikos ne pällitestit jo ekan viikon sunnuntaina? Et sää niitä ainakaan tarkoituksella osannut sössiä!

Ja siksi uskonkin kotiutuvani 14.12.

Olivat viime ja tällä viikolla.

Aijai, tuolla menolla aukki kutsuu. Alikeille ei kannata kettuilla mitenkään. Heille ei kannata myöskään näkyä, koska he myös kertovat kouluttajille millaisia tyypit ovat. Jos on innostunut, niin vuosi vähintään kutsuu joko aukissa tai vuodenmiehenä.

Ai jumalauta mun alaselkäääää… Täysvarustus ja mun alaselkä = Paskaa

2 tykkäystä