Rakentaminen ja remontointi

Sehän riippuu ihan täysin siitä, että miten paljon sitä pintaa pitää siitä rouhia. Ei ole yhtä oikeaa vastausta tuohon.

1 tykkäys

Voi tätä ilon ja onnen päivää, koska Foreca, Ilmatieteenlaitos sekä yr.no lupasi sateetonta päivää niin minä levittelin aamulla sisäkattopaneelit pihaan ja olen maalannut osan pohjamaaliin ja osan pintamaaliin myös.
Nyt sitte kuitenkin tärähti 5 minuutin sadekuuro joten homma on aika vahvasti siellä itsessään.
Jos tarve tulee niin onko Tampereella sellaista maalaamoa johon voin viedä paneelit ja ne maalaa ne hallissa valmiiksi?

Meilläpäin ainakin monella isommalla rakennusliikkeellä on oma iso halli ja varmasti työmiesten joukosta maalarikin löytyy. Tämä siis vaihtoehto, jos varsinaista maalaamoa ei löydy.

1 tykkäys

Kiitti.
Täytyy keksiä jotain jos meni pipariksi koko homma.
Sade ei onneksi ollut Hämeenkyrössä ainakaan kaatosadetta ja meni nopeasti ohi, täytyy odottaa että paneelit kuivaa ja tarkastaa tilanne.
Aika harvoin sitä on toivonut että pääsis yötöihin mutta nyt toivon :joy:

1 tykkäys

Onko kenelläkään antaa vinkkiä talon (puu) julkisivun maalausta suorittavista firmoista Pirkanmaalla? Pitäisi varmaan ensi kesänä maalauttaa tämä mökki.

Pitää kuukauden palkantonta ja maalaa itse. Talon maalaus maksaa 7-10ke. Maalit n1000e ja viikoksi nosturi toinen 1ke. Loput 3vkoa lomailee

2 tykkäystä

Tätähän minä en oikeastaan kysynyt.

2 tykkäystä

Sponssi Kuuselan selässä “Hirvimies”. Tekee käsitykseni mukaan myös tollasia. Lisäksi kysyisin Oriveden Tasoite ja Maalaus firman kavereilta, sekä Mestari Ramilta.

1 tykkäys

Noin 40m2 lattiaa pitäisi uusia ennenkuin muutetaan. Vinyyliälankkua aiotaan asentaa.
Vanha lattia on parkettia joka oli paikoittain tosi huonossa kunnossa ja ed omistaja ei suositellut enää sitä hiottavaksi. En osaa vielä sanoa onko se uiva vai kiinteä asennus, jos kiinteä niin ajatus oli asentaa vinyylilankut tuohon päälle. Rivari on yksitasoinen.

@Oijennus ja muut, onko idea järkevä? Onko tuossa kosteusriski jos ei pura vanhaa parkettia alta pois?
Lisäksi saa suositella paikkoja mistä saa vinyylilattiaa ja myös jos on suositella asennusta tekeviä firmoja (tod näk teen sen itse + pari raksakaveria).

Riippuu pitkälti siitä mitä tuon vanhan parketin alla on. Jos on esim. muovikalvoinen askeläänieriste, niin silloin parketti jää kahden tiiviin pinnan väliin ja voi ruveta ajanmyötä haisemaan. Sama homma myös, jos on liimattu alustaan.
Suosittelen sinua irroittamaan parkettia, jotta saat selville miten se on asennettu. Jos on uiva-asennus, niin tuon 40m2 purat kyllä kokonaisuudessaan melko nopeasti. Joudut jokatapauksessa irroittamaan listat. Oviaukot voi olla haasteellinen.
Katso tuo homma ensiksi, niin neuvon sitten lisää.
Voin myös yksityisviestillä pistää tekijöistä tietoa.

2 tykkäystä

Kiitos, pitääpä tutustua kun saadaan asunto haltuun maaliskuun alusta. Tässä jo kovaa vauhtia suunnitellaan remontteja kärsimättöminä ja tietäen että tekijöitä on vaikea saada nopealla aikataululla.

Laita vaan viestiä, kiitos!

Onko hyviä vinkkejä maalaus- ja tapetointiremontintekijäksi? Tarve on freesata oman näköiseksi 4h+k kerrostalohuoneisto Hämeenpuiston nurkilla. Aikaikkuna työlle on 17.7.-30.7.2021. Tapparan sponsoreista/kumppaneista en löytänyt “mätchiä”, mutta mielellään Tapparalainen ostaa palveluita toiselta Tappara-henkiseltä. Saa laittaa myös yksityisviestiä, mikäli et halua mahdollista remontintekijää mainostaa julkisesti.

1 tykkäys

Perkele kun asun Turussa… Muuten kyllä.

1 tykkäys

Tämä ei ole mainos, mutta kannattaa pistää kyselyä urakkamaailma.fi kautta. Tuota kautta sitten lähdet perkaamaan hommaa, tekijöitä, tarjouksia, jne.

1 tykkäys

Oipalle tiedoksi jos on vielä maalaustarvetta niin älä ota ainakaan Sorcoloria. Tai jos on talous kunnossa niin mikä ettei. On vaan pirun kallis.

Joo, en ottanut. Ihan ylivoimaisesti kallein tarjous. Myös keskustelussa tuli itselleni sellainen fiilis, että nyt ei ole kyseessä sellainen firma jolle haluaisin maksaa työstä.

Tätä voi suositella:
https://www.maalaritapetoijasarisalonen.fi/

Ei taida olla kannattaja mutta on ainakin jakanut mainoksia autoihin Tapparan kotipelissä.

3 tykkäystä

Tarjousten lisäksi kannattaa kysyä myös suosittelijoita. Tuo(kin) ala on hyvin kirjava ja kaikennäköisiä tekijöitä löytyy. Kokemuksesta voin sanoa, että työnlaatu heitteelee paljon ja mikään ei v****a enempää, kun se että maksat ja toteat rempan jälkeen, että itte olis tehnyt paremman tai saman jäljen.

Kuitenkin tuon kokoisen asunnon maalaus/ tapetointi maksaa jonkin verran niin hyvä ottaa muutama suositus alle. Mikäli siis et täältä tai tuttujesi kautta löydä suosituksia.

2 tykkäystä

Palatakseni näihin maalaustöihin vielä. Itsellä on tiilivuorattu talo, mutta tietysti otsalaudat, ikkunan ja ovien vieressä on lautaverhous samoin puoliaumakatossa pääty kolmiot. Pyysin Sorcolorilta tai itse asiassa he tulivat ovelle tarjoamaan maalaustyötä. He laskivat tarjouksen maaleineen niin hinnaksi tuli 4500€. Siis mitä Helv…iä!!! Noin kolmen päivän työstä kahdelle sudin heiluttajalle moinen summa. Hitto, itse saa painaa kuukausi tolkulla töitä, että saa 4500 € käteen. Itse pesin ja maalasin ja säästin 4000€ jos en laske mitään työlle. Aikaa meni viikko kun maalas hosumatta. On hiukan mopo karannut käsistä näissä työn hinnoittelussa .

10 tykkäystä

Mä maalasin kanssa muutama vuos sitte meidän ex-talon ja ei kanssa nennyt kuin se 500e ja noin neljä päivää. Kyseessä kuitenkin 2krs noin 200 neliön talo…

1 tykkäys