Ruokakauppojen vertailua

Stockan herkku on ihan samanlainen kuin ennen vaihdosta. Sama hyvä valikoima. Hinnatkin varmaan samoissa.

2 tykkäystä

Ei minkäänlaiseksi. Muutos on alkanut jo ajat sitten, joten sitä uusinta muutosta ei välttämättä vielä huomaan varsinkin kun tukku on tämän vuoden entinen (kilpailuviranomaisten määräyksestä). Stockmannin valtti on ollut nimenomaan valikoima ja sitä on karsittu pikkuhiljaa vaikka vielä pärjää suomalaisittain hyvin. Kansainvälinen taso kuitenkin valikoiman laajuudessa on karannut vääjäämättä. Osittain tämä on tukkuperäinen kysymys, suurimmalta osalta ilmeisesti ihan harkittua politiikkaa.

Pidän silti omalla tavallani Stokkan herkusta mutta yhtä asiaa en voi siellä oikein sietää sen hintatasolla: parhaissa K-kaupoissa on ollut vuosia selkeästi Stockmannia parempi kalatiski tuoreuden osalta. Ja uskon, että etenkin tämä on paljolti tukkuperäinen ongelma (pikkutukku). Tosin Hgin Stockmannilla on hyvät osterit, poikkeuksena pääsäännöstä. Ehkä tulevat jotain muuta reittiä myyntiin.

3 tykkäystä

Eiköhän Stockmann herkku käytä kuitenkin S-ryhmän tukkuketjua, kun siihen ryhmään kuuluu jatkossa. Ainakin tuon siirtymän jälkeen? Eli onko nyt oleva tukkuketju Keskon?

Ei vaan Tuko. Markkinaosuus pieni verrattuna jätteihin.

1 tykkäys

Erikssonniltahan kala stokkalle tulee. En ole moneen vuoteen käyttänyt Erikssonia kuin vanhan kauppahallin myymälää, mutta muistan että sillä oli aikanaan ongelmia. Tosin niin on Arvo Kokkosellakin. Missäs K-kaupassa on hyvä kalatiski? niin Helsinki kuin Tampere kiinnostaa, onko parempia kuin halleissa?

Ok. Tämä on hyvä selvennys mutta kalatiski häviää Hgissä todella monelle K-kaupalle ja kyseessä ei ole valikoiman laajuudessa häviäminen vaan tuoreus. No, joku siinä mättää. Mutta kuten sanottua, ostereihin olen ollut tyytyväinen.

Tuoreudessa Töölöntori ja muutama suurempi ainakin pesee. Hallit ja etenkin Kauppatori tietenkin näiden edellä.

Anton & Anton myös Stockkan edellä.

1 tykkäys

Itselläni on ollut tapana hakea muutamia erikoistuotteita Stokkan Herkusta ja nyt osa niistä on jäänyt pois. Yksi tällainen oli Tapolan mustaleimalenkki. Parempaa juustomakkaraa saa meinaan hakea! Muutoin Herkun siirtyminen S-ryhmälle vaikuttaisi pudottaneen hieman hintoja, mutta vain joidenkin tuotteiden kohdalla.

1 tykkäys

Viime vuonna Lidlin 3 euron Cien-päivävoide voitti Kuluttaja-lehden sokkotestin päihittäen mm. 270€ maksavan La Merin. Tulosten tultua julki kyseinen voide myytiin hetkessä loppuun joka paikasta.

Uudessa testissä Lidlin Floralys valittiin parhaaksi wc-paperiksi.

Halvallakin voi saada joskus hyvää. Käytän itse hiusgeeliä ja 1,39€ maksava Cien päihittää mm. 7,50€ Lorealit mennen tullen.

Väärin. Tuo on nimenomaan se tapa verrata joka kertoo ihan oikeasti miten asiat on. Tosin tuota pitää vähän säätää;

  • jokaisen pitää kerätä noin viikon “normaali kauppalista”.
  • lista sitten kerätään lähimmistä s&k&Lidl kaupoista.
  • listan summat verrataan. Jos halutaan s tai k ryhmän bonus osuudet vähentää se onnistuu prosentti laskulla.

Tämä testi huomioi sinun omat tarpeet ostajana, sekä lähialueen kauppojen oikeat erot. Minua ei ihan oikeesti voi vähempää kiinnostaa mitä jumbossa maksaa purkki maitoa, mut tuon paikallisen marketin hinta kiinnostaa kun niitä kuluu 15kpl/vko = 780kpl/a jolloin (0.1€=75€/a)

1 tykkäys

Itse asioin ennen pääsääntöisesti liidelissä, kun oli lähellä ja nykyään parhaimmalla etäisyydellä on prisma. En ole omalla kohdalla huomannut, että kulut olisivat nousseet juurikaan. Lisäksi jollain sairaalla tavalla tykkään bonuksista. Taloudemme paremman puoliskon kanssa säästämme bonukset aina erilliselle tilille ja maksamme sitten niillä esimerkiksi lennot ulkomaille. Helppoa ja kivaa :smile:

3 tykkäystä

Itsellä jäi käymättä. Hyvin kampanja näytti menestyvän.

Itse suosin S-ryhmän kauppoja. Sale on lähin kauppa, joten siellä asioin usein.

Kyllähän S-ryhmä bonuksineen on paras. Pidän kyllä bonus systeemistä, kun rahaa tulee huomaamatta. Prisma on lisäksi edullisin ja paras noista isoista marketeista. Kaikki löytyy mitä tarvii. Tosin elektroniikka ym. ei ole yleensä edullisinta ja tulee haettua muualta.

Kävin juuri Lidlissä ja sain kirjastokortilla 10% alennuksen. Kassalla hymyilytti kun kolme kassia ruokaa lähti karvan alta 40€ mukaan. Perussettiä, joista olisin Ässälle tai Koolle maksanut vähintään 50€.

2 tykkäystä

Kaverin kanssa tuli puhetta Prismasta ja heidän leipäosastoistaan.
Antaako Prismat tuossa tasoitusta esin. Citymarketeille?

Ei. Prismassa omasta mielestäni paras sekin osasto. Reissumies 12kpl pussi 0,86€ esim.

Laatu maksaa. Itse en osta ulkomaista lihaa.

3 tykkäystä

@Labrys otaksun, että määritelmäsi parhaalle on hinta? Siis tuosta reissumies-esimerkistä näin päättelin. Mielipiteitä on monia, omasta mielestäni Prismassa ja ylipäätään Ässällä on leipäosastossa aina toivomisen varaa. Jotenkin hassusti en tarkasti osaa sanoa, mitä toivon, mutta esim. tänään täällä paistettuja tuotteita tuntuisi olevan selvästi vähemmän kuin Lidlissä ja K-marketeissa. :slight_smile:

Toisaalta sitten se on vähän hassua, koska en minä Lidlistäkään niitä tänään täällä paistettuja sen enempää osta, joten jälleen palataan perusasioihin eli siihen, että minä kuluttajana kuvittelen näin ja sitten on asiat ihan toisin tai toimii itse ihan toisin kuin kuvittelee.

1 tykkäys

Lidli on ykkönen,sit sitari ja sitten s,siä käydään vain jos on pakko. Esim kalat sitarissa halvinpia ja kanat litissä,tietysti kotimaista.

1 tykkäys

Hinta/laatu. Reissumies on hyvää ruisleipää mun makuun ja mistään ei saa halvemmalla.

1 tykkäys