Satunnaiset ihmettelyt Discoursesta

Ihan kiinnostuksesta.
Jos on postaus, jolla vaikka 10 tykkäystä mutta joku sitten keksii liputta sen, miten systeemi reagoi ?
Ainoa reilu tapahan on niin että tykkäykset vähennettynä liputuksilla ratkaisee.
Eihän tämä voi yhden mielensäpahoittajan ehdoilla mennä ?

1 tykkäys

https://tappara.co/t/liigan-kurinpito/883/175
Vastasin tuossa ketjussa @TeroJ hänen viestinsä ennen kun se meni tuohon ketjuun
https://tappara.co/t/savinaisen-mailan-rikkominen-kuopiossa-20-04-2017/5335/311
Sitä ihmettelen,että minun kommenttini “hävisi” yp:n siirtäessä @TeroJ kommentin sopivaan ketjuun. Joo eli minä olisin voinut vastata hänelle toisella tavalla.

Ei oo bugi. Poistin sen vaan tyystin tarpeettomana, jolloin se ei enää sinulle näy. Vastaavista jutuista kannattaa tiedottaa meille valvojille liputustoiminnon avulla ja kirjoittajalle itselleen yksityisviestin avulla. Kun tässä ketjussa ollaan, mainitaan nopein tapa:

Liputuskuvake viestissä → haluan keskustella tästä viestistä kirjoittajan kanssa kahden kesken → kirjoita lyhyt kommenttisi → lähetä.

1 tykkäys

Multa loppu kirjainmerkit miten on mahdollista? Noin 10h sitten. Niitä kuulemma lisättiin… piti olla rajattomasti mutta miksei minulla sitten ole niin…Onkos tää joku hiano bugi/ominaisuus ,joka saattaisi johtua siitä,että Discourse ei päivitä joitain tilastoja realiajassa?

Etsi-toiminnossa on kummllisuutta haettaessa ketju “HPK - Hämeenlinnan Pallokerho kaudella 2017-2018”
Hakuun
“HPK” antaa otteluseurantaketjuja ehdotuksena
“HPK - Hä” tulee vasta ehdotuksena tuo mitä etsin.
Sama topi TPS kejun kanssa.

Kun kopioin iPhonella pykäliä Julkisen sanan neuvoston Journalistin ohjeista, muutti Discourse automaattisesti pykälänumeroinnin ykkösestä alkavaksi. Kun painan “muokkaa” näkyvät pykälänumerot oikein. Pieni juttu, mutta erikoista.

Tämä on noussut esille siellä sun täällä. On vähän hankala ominaisuus, mutta sen voi kiertää, jos tietää. Aiheesta on ketjukin:

@4_TRA: Discourse lajittelee hakutulokset “älykkään” algoritmin avulla. Se tykkää otteluseurantaketjuista, koska niissä on paljon vastauksia ja tykkäyksiä.

2 tykkäystä

@4_TRA Täydennys vielä, että hakutulosten sivulla voi valita järjestyksen jossa tulokset näytetään, esim. uusimman viestin mukaan. Tekoäly ei tosiaan tajua seurannan olevan huttua, vaan luulee sitä parhaaksi ketjuksi ikinä - hakutermi HPK:kin esiintynee siinä melko tiheään.

1 tykkäys

14 viestiä siirrettiin uuteen ketjuun: DISCOURSE/CHROME: Copy/Paste toiminto ja Back-nappula rikki

Tämä on minun suosikkityylini. Alan kirjoittaa viestiä normaalisti, lainaan viestin tai sen osan ja sitten navigoin ketjuun, johon haluan oman viestini. Kun viesti on valmis, painan lähetysnappia, jolloin systeemi kysyy, haluanko vastata nykyiseen vai alkuperäiseen ketjuun. Valitsen nykyisen.

Helpompi tapa on vain laittaa linkki kyseiseen viestiin omalle rivilleen, mutta lopputulos ei ole aivan yhtä hyvä.

Joo, juuri näin. Kiitoksia. Tuon “lainaa”-namiskan etsiminen oli hankalaa, koetin väkisin tökkiä tuota, joka on siis kirjoittaessa viestikentän yläpuolella.
Tämän käyttäminen on vielä vähän meikäläisellä hakusessa.

Puhekuplapainike jos sitä tarkoitat on itse asiassa hyvin kätevä. Usein on maalailua helpompaa lainata sillä koko viesti ja pyyhkiä tarpeettomat osat.

Ehdottomasti, jos tietää mistä sen löytää. En itse ollut huomannut sitä ennen. Puhunemme siis tuosta puhekuplapainikkeesta, joka ilmestyy, kun maalaa osan haluamaansa tekstiä.
Minä siis sekotin sen vastaavaan painikkeeseen, joka on kirjoittaessa työkalurivissä; sitä en saanut toimimaan lainkaan.

Mä tarkoitin nimenomaan puhekuplapainiketta, joka on viestieditorin työkalurivillä, ja se pelaa minulla hyvin. Mikä sinulla tarkalleen ottaen tökki siinä?

Tekstin maalaaminen ja ilmestyvän Lainaa-painikkeen painaminen on hyvä vaihtoehto myös. Saman asian ajavat, ja on makuasia kumpaa suosii.

Muistakaa kuitenkin puhekuplaa käyttäessänne pyyhkiä ylimääräiset pitkistä viesteistä. Säästää lukijoilta - joita voi olla nelinumeroinen määrä - hieman vaivaa. Mainitaanpa tuo säännöissäkin näemmä, joten sitä paremmalla syyllä. Seitsemännestä pykälästä:

Kun lainaat, lainaa vain tarpeellinen.

Yksi viesti siirrettiin toiseen ketjuun: Neliömainokset piirtyvät palstan elementtien taakset

Yksi viesti siirrettiin toiseen ketjuun: KORJATTU: YouTube-videon suurennus koko näyttöön ei toimi?

Mitä äsken tapahtui?

Missä?

Vian selvityksen helmiä :smiley:
Asiakas: Ohjelma ei toimi
Tuki: No sit se on varmaan rikki.

1 tykkäys

Täällä. Lähetin viestiä, sitten tapahtui virhe. Otin kännykästä wi-fin pois päältä, ja yritin ladata uudelleen… lataa, lataa, lataa, tai siis ei lataa. Kokeilen jotain muuta sivua, toimii. Palaan takaisin, ei toimi, yks kaks yllättäin kuitenkin toimii.

Näytöllä näkyi ensin alareunassa tallennetaan, sen jälkeen tapahtui virhe, klikkasin ok, sitten etusivua, ruutuun tuli poika, kyllästyin odotteluun ja napsautin mobiiliverkon puolelle. Klikkasin lataa uudelleen, mutta mitään myönteistä ei tapahtunut. Kävin toisella sivulla, joka toimi. Tulin takaisin, ja, hetken odottelun jälkeen, päästiin otteluseurannan pariin.
Android ja -rummunpärinää- Chrome.