Molemmille ryhmittymille on kyllä oma tilauksensa. Mutta tämä Kannattajakierroksen lippujen kanavointi meni kyllä päin seiniä. Jos tuossa Veikkauksen mainoksessakin tuodaan esiin SO:n tyyppistä toimintaa hallissa niin ainakin itse oletan, että tätä haluttaisiin lisää. Eli liput jaettaisiin tämän ryhmän kautta henkilöille ja mahdollisesti saataisiin jatkossa edes muutama tyyppi lisää kulmaan huutamaan. Mutta tämä tästä. Ainakin itselle asian tuominen julkisuuteen herätti kysymyksiä ja mielenkiintoa.
Sinioranssien puolelta on ollut työrukkaset kädessä alusta asti.
Minä henk.koht ja kaikki muut meidän jäsenet myös varmasti haluaisivat sen karnevaali tunnelman hakametsään myös tiistai-iltojen saipa peleihin.
Se miten siihen päästään, on juuri se että nämä ryhmät pystyisivät tekemään asioita yhdessä.
Minä en sinioransseja joulukuussa 2011 pystyyn laittanut sen takia että haluaisin tapella tai olla erimieltä ihmisten kanssa ketkä nyt vaan sattuvat istumaan ja minä seisomaan. Kaikki me sielä kuitenkin ollaan samanasian takia: Tapparan.
Mä kuulun siihen ikäpolveen jo, joka voi ite ostaa liput. Jos sitä tukee antaa niin nuorille ja vähävarasille.
Edit.
Mitä järkee on tukea sellaisia, joilla on varaa ostaa oma lippu ja tunnelman luominen ja kannustus jää penkkien lämmittämiseen.
Kärjistän kyllä kovasti, mutta jottain tarttis tehdä.
Oman elämänkokemukseni perusteella sanoisin nyt ihan yleistasolla puhuen, että kaikenlainen yhtenäiskulttuuri on ollut vahvassa alamäessä niin kauan kuin muistan. Ennemminkin sanoisin, että kaikki sirpaloituu yhä kiihtyvää tahtia teknologian tukemana. Ihminen haluaa korostaa omia valintojaan ja omaa erityislaatuisuuttaan.
Tässä valossa näkisin, että ennemminkin näitä faniryhmittymiäkin tulee jatkossa useampia ja tulevaan areenaanhan mahtuu porukkaa. Jokainen yhdistys voi sitten painottaa haluamiaan asioita, luoda oman identiteettinsä ja kerätä omat varansa ja käyttää ne haluamiinsa asioihin. Fokus vaan oman ryhmän tekemiseen eikä naapurin kadehtimiseen.
Tapparan (ja muiden liigajoukkueiden) täytyy luoda selkeät pelisäännöt, miten tällaisten ryhmien kanssa toimitaan ja millä säännöillä, koska tällainen on vielä jonkin verran uutta Suomessa. Parhaimmillaanhan tämä yhteistyö on win-win-win.
Vai että kouluihin ja päiväkoteihin , Viimeinen arvostus TFC kohtaan heihei. Viimeksi toissapäivänä isäukko oli vaimonsa kanssa hakenut kortteja näyttämällä liput toimistolta ja antoivat eteenpäin ilmaisista lipuista oikeasti hyötyville pikku natiaisille.
Juurihan @Rebeto67 tuossa ylempänä kertoo, että TFC on jakanut uudelleen tuon 300 lippua eli yhteensä 600 lippua olisi kaikkinensa nyt jaettu. Valehteleeko siis @Rebeto67 myös?
Ei valehtele. Aivan naurettavaa touhua TFC.ltä .
Ikävä lukea tästä tapauksesta, mutta erittäin silmiä avaavaa.
Liityin itse muutama vuosi sitten TFC:hen. Syynä edullinen kausikortti ja vieraspelimatkat. Sen syvemmällä toiminassa en ole. Mulle on itse asiassa tähän asti ollut jopa vähän epäselvää, mikä on TFC ja Sinioranssien ero. Nyt se selvisi ja illalla ekassa erässä sitten myös kuuluu. Tai siis on kuulumatta.
Olisihan se nyt kaikkien etu että yhteistyö toimisi. Imho ihan turha esim. lähteä vieraspelireissuun jos Sinioranssit eivät ole mukana. Hiljaista olisi. Siniorasseilla näyttää olevan bussifirma tukijana eli toisin sanoen yhteistyö ei voi toimia niin, että toinen sanelee kenen palveluja käytetään jne. Mutta jotenkin näin ulkopuolisena tuntuisi että riittävällä kommunikoinnilla saataisiin sovittua vieraspelimatkojen kohteet, about sama hinta (ei nyt ainakaan kilpailla), sama reitti ja lähtöpaikka jne. Tällaiselle hiljaisemmalle kannatajalle vieraspelitmatkat olisi täydellinen mahdollisuus opetella Sinioranssien chantteja ja muutamien matkajuomien rohakisemana lähteä aktiivisemmin mukaan pitämään ääntä. vieraspeleissä ollaan kuitenkin samassa katsomossa. Ja siis niin että matkan voisi halutessaan taittaa Sinioranssien bussissa.
Aivan huikeaa olisi jos myös kotipeleihin saataisiin äänekästä väkeä myös C3:seen ja vaikka vuoropuhelua
kannustushuutojen muodossa seisomakatsomon ja C3:sen välille.
Toimistolla ensiksi TFC:n korttia vastaan nuo veikkauksen liput 300kpl, ja sen jälkeen kun kuulivat tuosta meidän protestista niin ottivat hallin vapaista lipuista tuon uuden 300kpl ja jakoivat päiväkoteihin ja kouluihin muunmuassa tesomalla peittääkseen jäljet.
Eiks nyt tämän huutelun sijaan kannattaisi ensin istahtaa alas asianomaisten kanssa kuin levittää mahdollisesti väärää tietoa?
Toimisto varmaan voi tehdä oman ulostulonsa asiasta.
Mitä valheellista tietoa tuossa minun viestissä on?
Ei tullut kyllä vastauksia kysymyksiini ja en jaksa somesta niitä hakea(esim. Miksi Sinioranssit eivät halua tai saa virallista Faniryhmä -statusta. Luulisi tällöin olevan paremmin osingolla ilmaislipuista yms).
Mutta jatketaan… Jos koette protestin tarpeelliseksi, kun varpaita on poljettu, niin silloin se on tarpeellinen. Jotenkin vain rivien välistä paistaa isommatkin ristiriidat ja ilmaisliput on vain viimeinen niitti.
Tämä käyty jo ylempänä. Tappara linjannut että virallisia ryhmiä voi olla vain yksi. Asiaan ei ole saatavilla sen suurempia perusteluita.
Ymmärsin kyllä mitä on tapahtunut.
Suositukseni on edelleen, että lähdette Tapparan kautta viemään asiaa eteenpäin ja hoidatte itsenne viralliseksi kannattajaryhmäksi.
Piikittely TFC:n suuntaan tuskin edesauttaa asiaa. Kun kerran TFC:n kanssa asiat ei etene toivottuun suuntaan, niin katse Tapparan toimiston suuntaan. Hyödyntäkää vapaasti, vaikka antamiani vinkkejä tässä ketjussa.
Nokittelu ei auta ketään, se on ihan varma asia.
@Lato tuossa aikaisemmin on todettu, että Mikki olisi joskus ja jouluna näin linjannut. Maailma muuttuu myös toimistolla. Kerroin myös siihen omia ajatuksiani mitä kautta ja miten asiaa kannattaisi lähestyä.
Nokiallakin oli kaverin poika saanut 2 lippua opettajalta, tiedä sitten oliko näitä kys. lipppuja.
Se mikä minua hieman ihmetyttää on, että olen käynyt ticketmasterin sivuilla monta kertaa viime ja tämänviikon aikana. Ei sieltä missään välissä ole 300 lippua kadonnut??
Edit. Toki saattavat olla seisomalippuja.
En tiennytkään että toimisto on myös sunnuntaisin auki.
Liputhan oli jaettu eilen kouluihin ennen teidän protestia.
Vähän surulliselta vaikuttaa tuollainen erimielisyys näin Tappara-perheen välillä. FanClub ja Sinioranssit varmasti molemmat mahtuu halliin ja mielenilmaukset jne. antavat vain yhdistävästä asiasta, hienosta joukkueestamme, hieman turhan eripuraisen kuvan. Toivottavasti mielenilmaisut tulevaisuudessa vältetään.
Luultavasti joku on jo ollut tietoinen, mutta infosin Krisseä kaiken varalta.