Tampereen kaupungin suuria tulevaisuuden suunnitelmia

Tämä ei ole tarkoitettu vastaukseksi juuri sinulle, mutta suurissa kaupungeissa jengi liikkuu julkisilla, go figure.

Tampere / Tampereen lähiseutu ei ole vielä kuitenkaan noin iso…

Joo, itsekin käytän julkisia kun olen Helsingissä tai esim. lomalla New Yorkissa. Noissa paikoissa julkiset kun kulkevat siihen tahtiin, ettei tarvi 45 minuuttia odotella seuraavaa… Tampere ei ehkä kuitenkaan ole vielä noin iso… Edit. kuten @Oijennus tuossa sanoikin.

Suurissa kaupungeissa onkin yleensä miljoonia asukkaita. Jos ne kaikki paukkaa autoilla liikenteeseen, ei kukaan liiku mihinkään, ikinä!

Niin, miten sen nyt sitten laskee. Jos jaksaa vinkua siitä ettei voi parkkeerata Ratinan pääoven eteen niin sitten ei ehkä kannata tulla Tampereelle. Itse asun Villilässä ja menen keskustaan mieluummin nyssellä kuin omalla autolla.

Niin, jos jaksaa vinkua. Ja mikä lasketaan vinkumiseksi? Aika paljon tuolla jengiä autolla liikkuu.
Itse käyn n. neljä kertaa viikossa keskustassa omalla autolla ja minulla ei ole ongelmaa. Ihan miten jokainen haluaa asiat mieltää, mutta ei Tampere ole vielä, niin iso, etteikö sinne voi omalla autollaan mennä.
Kyllä tuonne autoilla mahtuu, pitää vain olla valmis vähän maksamaan parkista.

Totta kai, kukin tyylillään. Itellä on harvoin tarpeita, että en ehdi katsoa google mapsista että koska seuraava nysse tulee.

Kyllä minäkin tuon ehdin katsoa, mutta ei silti kiinnosta lähteä 45 minuuttia liian aikaisin ja seisoskella jossain Hämeenkadulla sitten venaamassa puolta tuntia. Ja sama toisinpäin.

Pahoitteluni, en viitannut sinuun missään tapauksessa.

Keskustaan pääsee kyllä jos haluaa, Hämpin parkkiin mahtuu aina.

Meidän toimisto on Finlaysonilla, joten en todellakaan halua kulkea Tampereen pahinta ruuhkaa aamuin illoin eli nysse on kiva, niillä on omat kaistatkin :slight_smile:

(【ツ】) #747

Täytyy varmaan kohta perustaa ketju kivijalkaliikkeiden ja keskustan näivettymisestä verkkokauppojen ja automarkettien paineessa.

Ei koske pelkästään Tamperetta.

No sit vaan addressia valtuustoon, eiköhän Viistokatukin vielä palaa…

En taida viitsiä, ei kiinnosta tuo Viistokatu pätkääkään.

Ei välttämättä huono ajatus.
Kuten kirjoittelin, ei ydinkeskustan kivijalkaliikkeiden ongelmat ole parkkitilat tai parkkimaksut. Ongelmat ovat kaupunkisuunnittelu ja ennenkaikkea kuluttajien ostotottumukset ja ostokäyttäytyminen.

E. Jos joku citymaasturi hessu lässyttää kivijalkaliikkeiden puolesta Aamulehdessä, niin…no…

(【ツ】) #751

Viistokatua käyttää bussit parhaillaan eli on palannut jo. Hämppiä kun voi ajaa vain yhteen suuntaan…

(【ツ】) #752

Tästä olen suunnitellut ketjua jo useamman kuukauden, mutta katsotaan jos saisi nyt aikaiseksi. Siirtelen viestit myöhemmin oikeaan ketjuun.

Kauppa on murroksessa nyt ja tavaratalotkin on muuttumassa. Nykyään vuokrataan tilaa myydä tuotteita tavaratalojen sisältä.

Ei kai ne Viistokatua käytä vaan koukkaavat Raatihuoneen edestä Puutarhakadulle?

Anna mennä vain. Tuohonkin ketjuun voin kirjoittaa taas jotain asiasta mitään tietämättömän viestejä.
Sekä Sokoksella että Stockmanilla on jo nyt molemmissa kauppakeskusmaisia “shopinshop” tyyppisiä liikkeitä.

Mm:
Sokoksella: se miesten vaateliike (mark&spencer)
Stockalla: Power ja Scandinavian Outdoor.

Muitakin varmasti on. Eli liikkeitä liikkeen sisällä…

Itseäni pakosta paljon bussilla matkaavana eniten vituttaa se, että elämä valuu silmien edessä bussipysäkeillä seistessä. Ostaisin heti auton jos olisi varaa.

Pyh itsekäyn raholasta Finlaysonilla joka päivä töissä. Ellei kotiin tarvi mennä välillä 15:50-16:15 ei ole mitään ruuhkaa tunnelin valmistuttua. Jos hyppäisin 29 niin työmatka siinä 30min siirtymisineen. Omalla autolla 10-12min riippuen vaitinaron valoista.
Hyvin sinne vielä omatkin autot mahtuvat sekaan, luodaan keinotekoisia esteitä haittamaan yksityisautojen käyttöä. Jos nyt asuisi Kaleva- Amuri välilllä niin voisi olla syytä siirtyä pääosin TKL asiakkaaksi varsinkin ratikan tultua, mutta toistaiseksi laidoilla on oma auto vielä paras kulkuväline keskustan suuntaan.

Ja eikös nuo nyt mene viistokadun reittiä oikaisematta kuitenkaan suoraan torin läpi. Tuohon Kauppakadun kulmaan se silloinki osui.

Juuri tuon vuoksi minä “sijoitin” rahojani kyseiseen esineeseen heti, kun se oli mahdollista.

Lisäksi Tampereelta ainakin toistaiseksi puuttuu lähes täysin “poikittaisliikenne”.
Eli jos täältä kotoani haluan työpaikalle bussilla, joudun kiertämään lähes keskustan kautta, kunnes saan vaihdettua toiseen bussiin, joka kuljettaa lähelle oikeaa paikkaa.

Omalla autolla matkaan menee 15 minuuttia. Bussilla kiertäessä noin tunti.