Tapparan talous

Voi olla että kukaan ei pääsisi sisään?:stuck_out_tongue_winking_eye:

Eikä varmasti inflaation nostama hinta ihan kaikessa auta yhtään. Ravintolasta et saa yhtä hyvää katetta, fanituotteiden valmistus kalliimpaa jne jne.

Toivotaan, että jos niinkin harvinainen asia kuin tripla tulee, niin siellä on ihan uusiksi suuniteltua fani-tuotetta. Yhtään samanlaista lippistä tai paitaa en osta, mitä viime vuosina on tarjottu vuosinumero päivityksellä.

1 tykkäys

Mulla menee vanhasta muistista hurmoksen puolelle ja ostelen mitä sattuu. On oman kannattamisen pitkän matkan varrelle osunut monen näköistä kautta, niin nyt pitää nauttia isosti kun onnistutaan.

5 tykkäystä

Niiden tulot taitaa joka tapauksessa mennä enimmäkseen seuraavan tilikauden puolelle.

Näinhän tässä taasen voi käydä, vai käykö?

Tapparan tuloksen kannalta ihan hyvä, että tämän kauden CHL meni ohi :smiley: sieltä olisi kuitenkin se 100 000 tehty tappiota jollei voittoa olisi tullut.

2 tykkäystä

Miksi siirsit keskustelun urheilusta talouteen?

No, sanotaan nyt sitten tähänkin puoleen se, että kyllä tästä huolimatta Tappara haluaa menestyä Euroopassa.

Koska kommentoin CHL:n taloudellista vaikutusta siihen osallistuvan seuran kannalta?

1 tykkäys

Loppuiko tilivuosi huhtikuun lopussa? Mukavasti varmaan ehti vielä ennen vappua liikkua ensimmäinen vyöry mestaruustuotteita ja vähän kohentaa ”vaisua tulosta”…

Jos homma olisi venynyt seiskapeliin niin lentävä lähtö olisi tullut vasta alkaneelle tilikaudelle. Ei kai se huonosti tuotemyynnin osalta nytkään ole alkanut.

“Varmaan pieni positiivinen tulos tullaan todennäköisesti tekemään”, toteaa Aro Kirvescastissa.

Liikevaihto kasvaa edellistä kaudesta.

7 tykkäystä

Tamhockey Oy (Tampereen Tappara) osakkeita 1580 kpl, Nokia | Huutokaupat.com

Tämä linkki on jostain syystä tuolla muiden liigajoukkueiden ketjussa.

Nyt on korkein tarjous edelleen 53000€. Tällä hinnalla koko putiikin arvo olisi 4 028 805€.
Myytävät osakkeet antavat 1,3155% omistusoikeuden yhtiöön. Tässä on jotain mätää nyt:

Tamhockeyn oma pääoma on 4,9 M€. Se kerrottuna 1,3155%:lla on 65000€ ja risat. Alle tasearvon olisi potti menossa.

Toinen tunnusluku on P/E eli hinta/tulos. Jos tässä päästään alle 10, niin se on kelpo tunnusluku . Eli edellyttää noin 400 000€ tulosta. Tiukkaa tehnee, mutta viime kausien miljoonaluokan tulokset ylittää tämänkin reilusti.

Yhtiön osakkeen hinta/tasearvo voi olla alle yhden, jos markkina olettaa, että firma tuhoaa omaisuutensa arvoa tulevaisuudessa. No tämä hutokauppa ei ole mikään avoin pörssi, mutta luulen, että tuo tarjous hylätään, jos hinta ei nouse.

Kyllä tuo voittoisa idea olisi ostaa nuo pois tuolla hinnalla , toimittaa tuon ison osakekirjan jakaminen 20 kpl palasiin, laittaa uudelleen myyntiin huutokauppa.comissa, ja markkinoida tällä(kin) palstalla. Jos tyypit ostaa GW pelipaitoja useilla satasilla, niin varmaan 20 kpl osakekirja Tamhockeytä suunnilleen vastaavaan hintaan kelpaisi myös aika monelle. Voihan tuon osakekirjankin (tai sen kopion, jos varkaita pelkää) laittaa kehyksiin ja seinälle sinne paitojen sekaan. Bonuksena tulee kutsu yhtiökokoukseen ainakin kerran vuoteen, jonka kulusta voisi tälläkin palstalla raportoida. Siellähän voisi sitten Mikkiä moikkailla ja pyydellä Sashalta nimmaria. Kunhan muistaa pitää turpansa kiinni mielipiteistään ylivoiman toimivuuden parantamiseksi :p.

Kiva on lopuksi huomata, että osakkeen arvo on noussut vuodesta 2004 (16,92€) ihan mukavasti. Yleensä urheilufirmojen osakkeet eivät ole maailman parhaita sijoituskohteita, (eikä ole tämäkään), ja niitä ei tuottomielessä hankitakaan.

15 tykkäystä

Oma veikkaukseni on, että tämän potin ostaa joku nykyisistä isoista omistajista. Eikä heillä ole mitään syytä vielä mitään huudella, loppumetreillä sitten kaivetaan taskusta sevverta ku tarttee! Hintakin varmaan nousee vielä lopussa reilusti.

3 tykkäystä

Sitä paitsi tuo oma pääoma voi jopa olla lähes pari milmua suurempi, riippuen siitä millä arvolla taseessa on arvotettu liigaosake. Joku Saipa voi arvottaa sen vaikka 2,5 milj, jolloin tase näyttää edes välttävältä. Siihen tilanteeseen suhteutettuna, veikkaan, että Tapparan taseessa se on lähempänä nollaa kuin 2 miljoonaa.

1 tykkäys

Muistaakseni siinä Liigan talousselvityksessä Tapparalla liigaosakkeen tasearvo pyöreä 0.
Olisko joku pari vuotta sitten :thinking:

5 tykkäystä

Emoyhtiö Tamhockey Oy jakokelpoiset varat oli 2023: 4.701.335,00 €. Osakkeita on 124.104 kpl. Siitä laskien yhden osakkeen arvo 37,88 €. Osakkeita on myynnissä 1580kpl, eli niistä kannattaa maksaa 59.853,91 €. Huutokauppaa jäljellä seitsemän päivää. Varsinainen huutokauppa alkaa vasta juuri ennen sen päättymistä nyt on vasta löysät otettu pois. Eiköhän se sieltä nouse vielä.

2 tykkäystä

En suosittele kenellekään raportoimaan yhtiökokouksessa kerrottuja tietoja eteenpäin. Julkiset tiedot ovat julkisia, mutta ylimääräisen tiedon jakamisessa tulee noudattaa varovaisuutta. Niin tähänkin asti on yhtiökokouksen asioiden kanssa tehty.

23 tykkäystä

Sellainen pikkujuttu vaan tuli mieleen, et eiks Pojun kiinteistöbisnes voisi ostaa Areenan, kun sehän piti pistää myyntiin? Tappara voisi sitten saada kotipelinsä asevelihintaan, ja ehkä osan Areenan touhuista voisi jossain kohta myydäkin Tapparalle.

Asiallinen kommentti noiden yhtiökokousten luottamuksellisuudesta. Lähinnä ajattelin, että yleistä fiilistelyä voisi laittaa jakoon. Strategiset päätökset on sitten erikseen. Jos joku niistä haluaa tietoa, ostakoon oman osakkeen.

Tämä haave tosin karkaa, kun joku on laittanut pätäkkää pöytään jo yli 70 000€ edestä. Minulta loppui pinkka tässä välissä viimeistään.

Jonkun bisnesmiehen kannattaisi tähän tarttua. Käykö Poju yhtiökokouksissa? Todennäköisesti. Mikä mahdollisuus kysyä jos lähtisi mukaan enkelisijoittajaksi omaan projektiin. Luulen, että tämä tästä vielä tuplaa, kun loppu lähestyy.

2 tykkäystä

Tätä huutokauppaa onkin mielenkiintoista seurata. Antaa arviota Tamhockeyn todellisesta arvosta. Nyt pätäkkää on pöydässä jo 110 000€ edestä. Joku rahamies on vainunnut saaliin.

Lakiasiaintoimisto Ilveskoski :crazy_face: ja konkurssipesä hierovat yhteen karvaisia käsiään. Paljonkohan näistä osakkeiden arvoksi oli pantu kaatuneen firman taseeseen? Nimellisarvo? Olisiko koko konkka vältetty relistisemmalla valuaatiolla??

2 tykkäystä

Jännä juttu. Mikä lienee konkkaan mennyt firma? Miksei myyty aiemmin ennen konkkaa? Kielsikö osakassopimus myynnin ulkopuolisille suoraan ja nyt kierretään tuo konkalla? Aiemmat konkkafirmankin osakkaat voi ostaa itselleen suoraan. Konkkapesää ei sido osakassopimus tai muut konkkafirman sopimukset.