Oli viikon loma ja pari viikkoa Saksaan nyt ehti vähän pelata ja kivaa oli. Näköjään StarCraft 2 on vaihtoehtoinen toiminta, kun jääkiekkoa ei oo tarjolla. Ehkä vähän harmittaa, kun pääsee hetkeksi tasolleen niin työt tulee ja pilaa
Kiinnostaisi höntsysähly. Taso on mitä on ja kunto huonontunut. Mitä vaihtoehtoja on Höntsy-palvelun lisäksi? Sitä olen pari kertaa yrittänyt, mutta se aina lopulta jää. Sitten on jotain Kuntourheilijoiden järjestämiä yksittäisiä vuoroja, mutta ei nekään tunnu houkuttelevalta. Kiinnostaisi enemmän sellainen, että on sama porukka, jopa joukkue jollain ihan nöösitasolla.
Googlettelin, ja Lempäälän puolella on jotain hakemani suuntaista (2014):
Classicilla löytyy aikuissäbä. Sisältää alkulämmöt, treenit sekä höntsyt päälle.
Spiral-Liiga. Tosin eipä siitä yhdestä kolmen vartin pelistä silloin tällöin hirveästi liikuntaa saa.
Intuitiona. Tappara.Co säbävuoro olis muuten kova.
Mutta jos löytyy tutun kautta esim höntsyvuoro, on sellainen aika passeli.
Edit. Ja kyllä esim ala-sarja joukkueetkin pelaajia hakee, tutkii vähän eri joukkueiden sivustoja/FB ryhmiä. 5-Divari alkaa olemaan jo semi-kova (sisä-suomessa taso on meinaa kova) mutta esim 6-divariin perustetaan jatkuvasti uusia joukkueita, jotka hakee motivoituneita pelureita ja hyviä tyyppejä joukkueisiin. Siitä se homma lähtee myös. Sekin on yksi vaihtoehto. Floorball.fi sarjoja tutkimalla löytyy joukkueita.
Linkki vie salibandyliiton sivuille.
Nyt syksy takana kerran viikkoon padel-valmennusta. Opittu, kuinka peruslyönnit teoriassa tehdään. Löytyi hyvä porukka ja aloitettiin kerran viikkoon ainakin alkuun, 1.5h vuoro Lempäälässä. Uusia kenttiä tulossa ainakin Lielahteen Ja Pirkkalaan, eiku kokeilemaan lajia.
Editoitu.
Onko Tampereella tai kehyskunnissa vuoroja yleisöluisteluun. Ajatuksena mennä 4v tytön kanssa opettelemaan luistelua. Päiväkodista olivat käyneet, innostui ja pyysi jos pääsisi isän kanssa. Ei näytä tänä talvena ulkojäitä tulevan.
Koulukadulla on mailattomia vuoroja, vuorot löytyy Timmistä.
Ylöjärven jäähallissa samoin mailattomia: http://www.ylojarvenjaahalli.fi/ajankohtaista/kevaan-yleisoluistelut-2-1-alkaen/
Nokian vuorot: Yleisöluistelut - Nokian Jäähalli Oy
Kangasalle pääsee luistelemaan.
https://kangasalanjaahalli.sporttisaitti.com/jaavuorot2/
Muistaakseni myös Tesomalle ja Hervantaan pääsee luistelemaan.
Myös Lempäälä edustaa:
Ulkomuistista väittäisin että Tesomalla on myös.
Koulukadulla on hemmetisti porukkaa, koska muita ulkojäitä ei ole. Mailattomalla puolella pystynee kuitenkin taaperonkin kanssa aloittelemaan ja siellä on myös kelkkoja pystyssä pysymistä helpottamaan.
Ei muuta kuin yhden jalan kyykkyjä tekemään ja Tapparan taitoluistelijoihin
Nyt ennen joulua tuli aloitettua uusi harrastus: origamien taittelu.
Origamit ovat kyllä mukavaa aivo- ja sormijumppaa, mutta näin aloittelijalle kaikki vähänkään näyttävämmät mallit ovat vielä liian vaikeita. Mutta toisaalta helppoja malleja löytyy vaikka kuinka ja niiden kanssa pystyy hyvin harjoittelemaan erilaisia taitoksia. Saa nähdä, että mihin asti oma mielenkiinto tulee kestämään ja riittääkö rahkeet taittelemaan noita vaikeimpia kolmiulotteisia malleja.
Ilmeisesti Suomen origamiskene on aika pieni ja suomalainen origamit.com -sivusto on hiljentynyt vuoden 2015 jälkeen. Tästä kaikesta johtuen kaupoista ei oikein meinaa saada kunnollisia origamipapereita, jos nyt ei oteta niitä 15cm x 15cm perusarkkeja huomioon. Ja nyt kun olen koittanut tilata esimerkiksi Amazonista, niin isoa osaa papereista ei voida toimittaa Suomeen.
Onko foorumilla muita taittelijoita?
Joskus ala-asteella tai yläasteella tuli vähän opeteltua. Veneitä, kukkia ja jotain muuta yksinkertaista.
Mihin harrastus lopulta kaatui? Mielenkiinto loppu vai eikö tullut edistystä tarpeeksi nopeasti? Itselläni näin reilun kuukauden jälkeen nälkä on vain kasvanut syödessä.
En tarkalleen ottaen muista, varmaan vaan innostus lopahti.
Kesän alussa kaveri pyysi mukaan salibandyyn valmennushommin, ja pienen harkinnan jälkeen lupauduin apuvalmentajaksi.
Meillä on T16 -joukkue, ja heistä viisi pelaajaa valittiin Salibandyliiton Maajoukkuetie -tapahtumaan, joka oli eilen Tampereella.
Olin myös mukana on tuolla Kaupin urheilukeskuksessa (upea paikka muuten, en ole ennen ollut) ja kipinää iski sen verran, että aion lokakuussa aloittaa liiton T1 -valmentajakoulutuksen ja ensi vuonna T2:n.
Erittäin mukavaa hommaa, ja vaikka en aikaisemmin olekaan ollut SB-valmennushommissa, niin tuntui siltä että sisäistin asioita aika nopsaan ja olin ns. samalla aaltopituudella liiton kouluttajien kanssa.
@Oijennus näytti kysyneen asiasta 5v sitten ilman suurempia vastakaikuja. Onkohan foorumin väki vieläkään aktivoitunut kotikäyttöisten juoksumattojen kanssa? Kokemuksia?
Mä olen tuon jälkeen hommannut juoksumaton kotiin ja ainakin itse olen ollut ihan tyytyväinen. Mukava tuossa on jolkotella ja katsoa samalla televisiota. Ei ole ollut valittamista ja huomenna meinasin aamupäivällä löntystää jonkinmoisen lenkin tuolla. Itselläni tuo on enemmänkin talviajalla käytössä. Kesällä pääsee metsässä juoksemaan riittävästi.
Hommasin kanssa vuosi sitten… pitäisi taas aktivoitua enemmän mutta kyllä ulkona on jotenkin kivempi kävellä kun maisema vaihtuu ja saa raitista ilmaa.
Kyllähän tuolla saa aika hyvin tehoa ja sykettä paremmin ylös kun säätää kulmaa.
Onko minkälaisia vehkeitä? Appiukko itselleen katselee ja kyseli vinkkejä malleista.