Kyllä tuohon buuamiseen osallistui iso osa Kärppien katsomosta, kuului hyvin läpi c-päätyyn. Ruudun tallenteesta kuuluu myös, no meidän päästä tuohon sitten vastattiin muutamilla keskisormilla.
Mitalienjaossa hopeat jaetaan ensin, joten oletan, ettei Kärppien fanikatsomo ole tyhjäksi päässyt ennen Rantakarin palkitsemista. Luotto on ehkä sokeampi tässä asiassa, koska tämä on selkeämmin nähtävissä ja kuultavissa. Lisäksi sanoin, että tänään olisi ansainnut, vaikka sitten @Nuti ja @terppp kaksin.
En minä ainakaan ole niin hölmö, että olettaisin jostain kannattajaporukasta löytyvän pelkästään hyviä - tai pahoja. Kaikkiin ryhmiin mahtuu kumpaakin väkeä, jakauma vaan vaihtelee.
Buuaajat olivat varmaankin sosiaalisessa ja muussakin mediassa olleista jutuista pahoittaneet mielensä. Siitä, mitä luulivat Otson sanoneen Veinille. Korjattu tieto siitä, ettei Rantakari ollut mennyt niin mauttomuuksiin kuin luultiin, ei varmaan ollut näitä buuaajia tavoittanut.
Kaikkihan taisi alkaa jonkun hölmöstä twiitistä? Nämä huhut leviävät tavattoman nopeasti nykyään.
Loppuun vielä ennen änäreitä, ettei vaikuta häviäjän rutinalta. Olen äärimmäisen tyytyväinen tapaan, jolla Tapparan kannattajat ottivat mestaruuden vastaan kotihallissa 2016. Olisi pitänyt heti todeta näin ja jättää mielipide toisesta tavasta sanomatta.
Tämä on se pointtini. Ping @Juissi27 ja @Torma ja muut.
Tässä sarjan aikana oli liikaa muuttujia. Lähtien median paineesta. En oikeasti vetäisi mitään yleistyksiä “organisaatiokulttuuriin” mistään tapahtuneesta. Yksilöt ovat heikkoja. Osa on vain valtamedian tietojen varassa.
Ehkä olen naiivi, sinisilmäinen. Laitan kaiken tänään tapahtuneen yksilöiden, en Kärppien piikkiin. Muut voivat tehdä omat tulkintansa asioista
Itseä ei oikeastaan mikään muu ny pahemmin ole ärsyttäny, tai oikeastaan huvittanu, tai oikeastaan naurattanut ja säälittäny kuin nuo naapuriseuran kannattajat, jotka juhlivat Tapparan tappiota kuin mestaruutta. Mutta suotakoon se heille, kun ei heillä jääkiekon suhteen ole paljon iloa ollut vuosikymmeniin.
No, sanotaan näin, että oli 2016 finaalisarjassakin sytykkeitä kaikkeen muuhun kuin suosionosoituksiin ja tsemppauksiin. Laineelle kuittailut, Törmäsen itkut. Nekin valtamediassa. Enkä ainakaan itse ole ristiinnaulitsemassa Kärppäkannattajia, mielipiteeni vain ilmaisin, kuinka hölmöä moinen kun Veini kuitannut huutelut jo kentällä näyttäen närhen munat. Vähän kuin Laine aikanaan.
Ja siis Kärppien piikkiin minä en mitään laita, nimenomaan sanoin, että olisivat ansainneet parempaa kannattajiltaan. Sanotaanko näin, ettei kannattajien toiminta vastannut Kärppien toimintaa kentällä, joka oli esimerkillistä ja mestaruuden arvoista.
Tämä nyt menee turhista jauhamiseksi taas äkkiä. Tyhmyyksistä on ehkä hyvä antaa vähän osuvaa palautetta joskus. Muuten sitten monesti yleisin keskustelu taas sitä tasoa, ettei tarvitse kuin itkunauraa yleiselle hengettömyydelle…
Kuten viitattu, onnittelut & hatunnostot kaikille luokikkaille Kärpille.
Tässä on kyllä jotain. “Oma” joukkue vetää kesätreenejä, niin juhlitaan sitä että joku häviää finaalin.
Mutta onnittelut heille.
Siis yksilöt toki vastaavat itse tekemisistään, mutta kun yksilöitä on iso joukko ja vieläpä niin hallilla kuin esimerkiksi erilaisissa some-kanavissa., niin jonkinlaista yleistettävyyttä heidän käytöksellään toki on. Ja tämä yleistettävyys toki yhdistyy siihen organisaatioon, jota tavalla tai toisella edustavat. Tämän osalta haluan todeta, että olen äärimmäisen ylpeä nimenomaan siitä, että olen osa tätä “Tappara-perhettä”, jonka osalta ei tarvitse hävetä kuin enintään häviävän pientä määrää kannattajia ja päinvastoin saa olla erittäin ylpeä siitä Tapparassa ja sen kannattajissa vallitsevasta valtakulttuurista, siitä joka osaa antaa arvon vastustajalle ja käyttäytyä.
Samalla haluan ehdottomasti siis onnitella Kärppien kannattajia ja erityisesti tämän palstan Kärppäläisiä, he ovat mestaruutensa ansainneet ja paras voitti… Niin ja Kärpät saa olla kyllä ylpeitä näistä tällä palstalla kirjoittavista kannattajistaan. Heidät ottaisin Rappara-leiriin heti, jos se olisi mahdollista.
Käykääpä ipafoorumilla. Hattu päästä miten asiallisesti sielä kirjoitellaan tästä finaalisarjasta. En olisi uskonut.
Näyttääpä olevan oikeasti todella asiallinen linja. Hieno homma.
Kuusela sai raikuvat suosionosoitukset mitalienjaossa kärppäfaneilta. Muistavat Krissen Oulussa. Krisse varmasti kuuli suosionosoitukset ja katse herkistyi alas jäähän. Hieno ele kärppäfaneilta!
Hyvä et ne osaa sentään vetää kotiinpäin tyylillä(kin).
Laita urlia niin ei tartte sitä koko tunkioo selata läpi.
Oikeasti tyylikästähän olisi se, että voiton hetkellä jätettäisiin buuamatta vastustajan pelaajalle, vaikka siihen saattaisi jotain aihetta ollakin.
Eilen en vielä jaksanut, mutta äsken käväisin myös Jatkoajan puolella. Pari nimimerkkiä edelleen huuteli Otson ”iljettävyyksistä” ja epäilivät vielä että buuaukset tulivat kotijoukkueen faneilta. Onneksi ja yllätyksekseni sielläkin kuitenkin suuri osa teki sitä mistä tässä on kyse: iloitsi mestaruudesta, ei Tapparan tappiosta. Kyllä sen on tapparalaisena tässä kuuden vuoden aikana todennut, että häviämällä oppii oikeasti voittamaan ja toisinpäin.
Oli kyllä Etä-Kärpiltä eilen sellainen pohjanoteeraus tuo eilinen Otsolle buuaus, että meni minun arvostus ihan täysin. Varmaan oli siinäkin porukassa se muutama “fiksu”, joka ei buuannut, mutta läheltä nähtynä enintään tosiaan se muutama.
Myös JMJ sai yksittäisiä buuauksia, kun haki mitalia.
Onhan se toki niin, että tyyliä ei voi ostaa.
Toivon kannattamalleen, sinänsä hienolle organisaatiolle, tästä lähtien täydellistä romahdusta ja ensi talveksi kaikkiin heidän reissubusseihinsa isoja teknisiä ongelmia.
Kyllä, minun kiroukseni ovat yleensä todella toimivia.
HeGe41 on mielestäni kehittynyt 2 vuodessa sietämään Tapparaa. Lainaukset ovat HeGen kirjoituksia Ilvesfoorumin ketjusta Liigakausi 2017-2018. Ketjua kannattaa alkaa lukemaan ensimmäisestä linkistä.
Jos näin käy tänään tai myöhemmin tällä viikolla, niin toivoisin, ettei tällä palstalla aleta lällätellä Tapparalle tai tapparalaisille.
Tyyli ennen kaikkea.
https://www.ilvesfoorumi.com/yleinen-jaakiekkokeskustelu/liigakausi-2017-2018/60/
Siinäpä se harvinaisen osuvasti tiivistettynä. Ja koska Tapparan tekeminen on niin korkealla tasolla, on se taas syksyllä yksi suurimmista ennakkosuosikeista.
Tappara ei anna sattumalle juuri sijaa.
https://www.ilvesfoorumi.com/yleinen-jaakiekkokeskustelu/liigakausi-2017-2018/msg173310/#msg173310
Eipä tuo ole Kärpilläkään onnistunut. Tai JYPillä. Aika lujaa sieltä on yksi jos toinen alas tullut, mutta Tappara se vaan puksuttaa finaaleja vuodesta toiseen.
Sama halli kuin meillä. Sama talousalue kuin meillä. Sopii funtsia, että minkä tason seppää (ei nykyinen hallituksen pj) on meillä ohjaksissa ollut?
Kirjoitan tarkoituksella “me”, koska niin moni meistä omistaa meitä.
https://www.ilvesfoorumi.com/yleinen-jaakiekkokeskustelu/liigakausi-2017-2018/msg173316/#msg173316
Näinhän se on, enkä asiaa edes kiistä. Mutta jos samalla talousalueella toinen organisaatio on kuusi kertaa putkeen finaaleissa ja takoo 1,5 miljoonaa kumulatiivista voittoa ja toinen käy samaan aikaan parit karsinnat tehden miljoonia turskaa, niin onhan sitä syytä haettava muualtakin kuin rahan menemisestä rahan luo. Liian helppo selitys näin merkittävään eroon sekä urheilullisessa että taloudellisessa menestyksessä.
https://www.ilvesfoorumi.com/yleinen-jaakiekkokeskustelu/liigakausi-2017-2018/msg173346/#msg173346
Pitäiskö täs alkaa huolestuun. Jos siellä on samalla harppauksilla menty toimistolla eteenpäin niin Ipastahan voi kohta olla haittaa.