Yhteisöpeli: Kovaa peliä Minskissä - peliketju

Joku tiesi kertoa, ettei aamupala ollut hyvää. No olen varmaan syönyt eri linjastosta. Sillä en ole voinut pahoin. Mutta lounas herätti hieman epäilyksiä. a media voisiko joku kertoa edustajille,että minulla on parempaakin tekemistä kuin vastata tärkeisiin kysymyksiin näin ottelun alla. Aikamoinen parvi tälläkin hetkellä pyörii niitä.

1 tykkäys

Moro vaan!

Perkele, kun saa nyt olla tarkkana. Huhuja liikkuu, että bussissa olisi soluttautujia. Itse pidän ainakin silmäni auki, tehkää te muutkin Jellonat niin, älkääkä mitään sököä pelailko.

3 tykkäystä

Kiva-harrit joutaakin ulos. Muutama muukin asia viestien vähyyden ja joojoopuuhailun lisäksi on seurannassa, mutta jätän ne kertomatta ettei soluttautujat pääse niitä vääristämään.

1 tykkäys

Ihmettelen kyllä, että missä linja-autossa Casperi vielä istuu… Kisakylässä ollaan ja aamupalalla on saatu pöperöt nautittua. Itsellä kyllä iski sen verran jännitys, ettei maistunu oikeen mikään muu kuin lasi maitoa.

Tavoitehan on tietysti pelata kisoissa parhaalla mahdollisella tavalla omalla tontillaan. Selkeästi taitoa on tarpeeksi, kun on Jelloniin mukaan kutsuttu.

Mutta pulinat sikseen. Julma totuus on se, että osa ei ole vielä uskaltautunut sanomaan mitään ja muidenkin sanomiset ovat aika tasapaksua settiä. Mistä ihmeestä ne soluttautujat sitten tunnistaa?

4 tykkäystä

Roolihahmoja tässä mietiskelin… 2 hyvistä (poliisi ja kultaranne) tietävät varmuudella toisen hyviksen, ja myös joku toinen tietää hänen olevan hyvis. Yksin ei siis tarvitse olla, mikä on tässä pelissä erinomaisen hyvä asia. Riski tuplapudotukselle on toki olemassa, mutta se realisoituu vain jos pudotus osuu kultaranteeseen. Jossain kohtaa peliä tulee siis tilanne, missä poliisi ja kultaranne voisivat julkisesti vahvistaa toistensa hyviksyyden, ja pahikset joutuvat 50-50 arvamaan kumpi on kumpi. Toisaalta, jos pahikset ovat äänestäneet jo kertaalleen kultarannetta saamatta pudotusta, tilanne muuttuu.

Tutkapari on paha. Eivät tiedä itse olevansa sellaisessa mukana, joten pahiksilla voi käydä iso tuuri joko äänestyksessä tai pudotuksessa. Kuka tahansa meistä voi siis pudottaa itsensä äänestyksessä myös :smiley:

Unissakävelijätkään eivät tiedä olevansa roolissa, vaan pitävät itseään tavan hyviksinä. Tekee siis yhteensä 8 sellaista, joilla on “tavan hyvis” -rooli. 50 % meistä siis onkin jotain muuta!

Henkisen johtajan homma on melkoista pähkäilyä sitten. Ekasta äänestyksestä voi saada jotain vinkkiä pahikseen osumiseksi, mutta koska Minskin kaveria ei kannata valita, niin vain 75 % epäillyistä pahiksista auttaa yhtään, ja niistäkin sitten on ihan tuuria, että osuu oikeaan kolmesta.

Uneton saa selville jonkun liikkumisen kahdesta nimeämästään, ja jos saa vastauksen “toinen”, osaa sen jälkeen epäillä kahta, joista toinen on 40 % todennäköisyydellä pahis (5 liikkuu, joista vain kaksi on pahiksia). Eipä ole helppoa tämäkään. Parasta olisi tietysti vastaukseksi saada “ei kumpikaan”, jolloin tietäisi kahden tyypin olevan 82 % todennäköisyydellä hyviksiä (voi siis osua alkutilanteen 11 vaihtoehdosta myös Minskin kaveriin ja ninjapahikseen).

Hitto, että meillä ei ole enää suojelijaa joukoissamme :expressionless:

Pahiksia sitten; saatte taas rauhassa juonitella keskenänne, ja tiedätte toistenne roolit. Jos lähtisitte keskenänne arvottamaan kuka neljästä olisi eniten uhrattavissa, niin ekana tietysti Minskin kaveri, koska häntä ei lasketa pahiskiintiöön. Toisaalta hän vaikeuttaa Henkisen johtajan hommia. Eniten kannattanee teidän suojella Ninjapahista, ainakin niin kauan kun Uneton on pelissä.

Kaikki tieto ja analyysit ja keskustelut auttavat taas meitä hyviksiä eniten, joten kirjoitelkaa epäilyistänne ja sanokaa havaintojanne ääneen! Erityisesti koska pahiksia on peräti 4, eli siellä ei päästä supisten konsensukseen kovin tehokkaasti, joten nopeat vastaukset ovat valttia!

3 tykkäystä

On ansiokasta pohdintaa. Tässä on yksi pointti, johon tulen tarttumaan myöhemmin, ja mikä voisi hieman meitä Jellonia auttaa.

“Noniin no nyt ollaan sitten ilmeisesti perillä kylässä! Onko kaikki nyt varmasti mukana? Tunteeko joku paikkoja, onko illalle ohjelmaa? Tuo yksi kaksikko hieman häiritsee, ei mitään puhuneet koko bussimatkan aikana ja olivat omissa oloissaan.”

2 tykkäystä

Ja media. Toimittajia pyörii jopa vähän liikaa ympärilläni.

Vaikeaa päätellä mitään tässä vaiheessa… :thinking: Vähän mietityttää Wrathchild pienoisessa agressiivisuudessaan…sekä Varilasit vaikuttaa hieman välinpitämättömältä… :thinking:

2 tykkäystä

Petri tuossa kirjoitti ansiokkaan viestin roolien spekulaatiosta.

Tässä kohtaa tilanne on kuitenkin aika hankala; mitään selvää vihjettähän meillä ei vielä ole. Alkuviesteistä voi toki etsiä piilomerkityksiä, mutta se on jo vähän astrologiaa.
Viime pelissä, jossa olin kyllä pahis, kirjoitin viestiaktiivisuuden merkityksestä pahiksia etsittäessä. Ehkä tukeudun tässä kohtaa lähinnä sellaisiin päätelmiin.

1 tykkäys

Itse aion luottaa aika paljon intuitioon :wink: Ja sillä mennään :smile:

6 tykkäystä

Itse olen tarkkailuasemissa joukon hännillä kuin suomalaishiihtäjä arvokisojen yhteislähdössä. Nämä ekat päivät menevät meiltä hyviksiltä yleensä aina ihan vihkoon. Epäilen johtuvan siitä, että vahvoilla roolihahmoilla on vaikeuksia malttaa pysyä nahoissaan.

4 tykkäystä

Kaikki on parempi kuin se, että hyvikset äänestävät satunnaisesti ja pahikset ampuvat meidät tynnyriin.

2 tykkäystä

Oon huomannut että näissä peleissä mitä nerokkaimmatkin ajatuskuviot saattavat olla ihan harhaanjohtavia… Mihin siis muuhun voisi luottaakaan kuin intuition ihmeelliseen voimaan? :smile: Suosittelen kaikille :+1: Just listen to your heart…and you know the answers… :wink:

Moro jätkät. Sori kun nukutti aamulla. Niin mää oon Isto “Ipe” Iltala, lensin suoraan Hartfordista tänne. Vihdoin pääsin taas mukaan, kun päästiin vihdoin eroon Oula Outolasta. Sitä jurppi mun kolme kaljaa edellisissä kisoissa 80-luvulla.

Tää ruoka täällä on lähinnä perunaa perunan päällä, mutta älkää jätkät huoliko, oon melkoinen kulinaristi ja eilen jo löysinkin hodaribaarin paikalliselta pienpanimo alueelta.

Hauskat kisat näistä tulee, paikalliset mummot käy kuumana länsimaalaisiin. Olkaa pojat varovaisia.

5 tykkäystä

Petriltä hyvää pohdintaa. Unettoman rooli vahvistuu yhä enemmän, mitä pidemmälle peli etenee, sillä unettoman saama informaatio kertautuu toistensa päälle nätisti. Eli jos uneton ottaa ensimmäisenä yönä minut ja Petrin kanssaan nukkumaan, ja vastaukseksi tulee “toinen”, ja seuraavana yönä minut ja Casperin, ja vastaukseksi tulee “ei kumpikaan”. Tällöin voidaan jo päätellä, että Petri oli se, joka liikkui ensimmäisenä yönä. Ja toisaalta tiedetään minut ja Casperin joko hyviksiksi, Minskin mieheksi tai ninjaksi. Kolmas yö tähän jo lisää, ja voi olla paljonkin jo selvillä.

Armas ja Petri kertovat jo etukäteen äänestysmetodeistaan. Petrin tyyli saada tällä “kiristyksellä” hiljaisia ääneen on toki hyvä, sillä mitä enemmän on puhetta ja mielipiteitä, sitä helpommin sieltä löytää johtolankoja. Armas jätti omat päätelmänsä hieman auki, en tiedä oliko tarkoituksellista? Näköjään myös Tilhi kertoo, että menisi pitkälle intuitiolla. Ehkä aivan pieniä hyvispisteitä Tilhille, ei kuulosta kovin pahismaiselta heitolta.

Virveliä selkeästi valinnut tarkkailevamman roolin, mitä tietysti lupailikin jo etukäteen. Se vaan, että vähemmän me hyvikset irti saadaan sinun roolistasi tällä tyylillä. Ehkäpä se siitä.

4 tykkäystä

Oli toki. Ei ole järkevää ilmoittaa pahiksille suoraan tässä kohtaa, miten aikoo äänestää, jotta he voisivat sitten hyväksikäyttää tätä.
Teoria, jonka silloin heitin (eli edellisessä peliketjussa, en rupea sitä tässä toistamaan) oli kieltämättä kynäilty hämäysmielessä, olinhan itsekin pahis, mutta sisälsi se silti mielestäni ihan purevan loogisenkin vivahteen.

2 tykkäystä

Ei tässä vaiheessa kannata muutenkaan lähteä huiskimaan mitä sattuu. Sen verran pahat muistikuvat on meikäläisellä siitä, kun jouduin Solumpuksessa toimimaan draftin alla interim GM:nä. Onneksi täällä kisoissa voi keskittyä repimään hartsporttia kisakylässä rennosti yhtenä jätkistä eikä tarvitse vetää kravatin kanssa pää sinisenä yötä päivää.

2 tykkäystä

Joku kyseli soluttautujien perään. Yksi on nähty lähellä, hallia kuulemien mukaan. Toinen viety pois hallin ympäristöstä , löydettiin paikalliselta ostarilta. Vinkeistä ollaan täälläkin suunnalla erittäin kiinnostuneita edelleen vaikka etsinnät ovat olleet lupaavia. Toimittelijat saatiin rauhoitettua , kertomalla faktoja.

1 tykkäys

Moni täällä muistelee edellisiä pelejä, mutta keskityttäisiinkö nykyiseen otteluohjelmaan, ja peleihin. Varsinkin kun meitä kisadebytantteja on useampia?

Itseä häiritsee ns. harmittomien äänestys aikeet, liekkö siellä joku hyvä syy päästä hyviksistä eroon? Petri ja Koo siis tarkkailussa… Petriltä kun tuo Venäjäkin taittuu, niin pistää epäilyttään… Varsinkin näin Venäjä ottelun alla…

5 tykkäystä

@Wrathchild samaa pohdin Petristä ja Koosta…liekkö siellä suunnalla palaneen käryä? :thinking:

1 tykkäys