Yhteisöpeli: Kovaa peliä Minskissä - peliketju

Omat epäilykseni perustuvat pääasiassa seuraaviin tekijöihin: 1) Työnteko jäällä, 2) Kuinka vähän syötätte minulle harjoituksissa, 3) Kenelle syötätte joka käänteessä, 4) Kuinka aktiivisia teidän juttunne kopissa on (murre!), 5) touhunne ylipäätään, tai mitä ikinä olenkaan keksinyt taulukoida.

Täten hiljaisempia kyräilijöitä, jotka laittavat lötää lapaan enemmän toisilleen, ovat: Tilhi, Jopeti, Horna, Nellisi ja Mustis

Osalla teistä on selkeästi havaittavissa kaakkoismurteellisia puheenparsia tai sitten ette syötä, tai teistä ei oikein ota vielä selvää. Ette siis ole (vielä) epäilyttäviä: Virvelia_kainaloon, Acetho, Bilbo, Joonatan, Armas, Varilasit ja Wrathchild

Jotkut teistä ovat joko selkeästi meikäläisiä, tai sitten pirun taitavia huijareita: tatesulo, Casperi ja Koo

1 tykkäys

Ensimmäinen päivä päättyy noin viiden tunnin kuluttua, klo 21:30

Äänestystilanne:

1 Horna (Joonatan)
1 Tilhi (Petri)
1 Varilasit (Virvelia_kainaloon)
2 Bilbo (tatesulo, Armas)
1 Joonatan (Horna)

2 tykkäystä

(sähkökatkoksen vuoksi en ole ollut aktiivinen pelissä)

Epäiltyjen lista:

1. Horna
  2. Jopeti
  3. Bilbo
  4. Nellisi
  5. Wrathchild

Viverlia _ kainaloon äänesti minua. En kuitenkaan ajatellut löydä vastapalloon. Poliisi on tehnyt kokopäivän tutkimuksia ja lahjuksia uskottavia vihjeitä on tullut riittävästi…

++Horna

++Koo

Äänestän joukkuehengen mukaan heikoimanlenkin… ++Bilbo

1 tykkäys

En ole päässyt palstalle kertaakaan eilisillan jälkeen, kun sähköt ovat olleet poikki. Minulla on nyt jo kolme ääntä, joiden syy on tietääkseni epäaktiivisuus. Täällä on edelleen sähköt poikki, joten saattaa olla etten pääse enää tänään peliin, siispä ++Nellisi.

En ole tyytymätön hyvisrooliini, enemmänkin yllättynyt, kun en ole vielä koskaan ollut pahis.

1 tykkäys

Jännä juttu, että näiden viestien perusteella valtaosa on löytänyt Bilbon syylliseksi. Jännittävä yhteensattuma.

2 tykkäystä

Nyt kahden välillä minun tutkimukseni. Tilhi vahvin ehdokas äänensaajaksi, mutta katsotaan vielä mitä Mustis saa aikaan.

Kai tässä jotain varmaan tarttis alkaa äänestään. Aikaahan tietty vielä on, mutta jos illan riennot on sen sorttisia, ettei ehdi loppukähyihin, niin onpa ainakin joku ääni annettu.

Kelailin kaikkien sanomisia, en kovin tarkasti ehtinyt kaikkeen perehtyä, mutta jotain pientä laitoin kaikista ylös. Joitakin pointteja ehkä on jäänyt pimentoon, kun nopeasti selailin. Tätä kirjoittaessa tuli jo uusia viestejä, joihin nyt en ota näissä kantaa.

tatesulo:
Paljon juonipuhetta (eli harmitonta jututelua peliin liittyen) alkuun. Jopeti kuulemma ei vakuuta häntä…

Jopeti:
Ei luota Acethoon ja heittää vastapalloa tatesulon viestiin yhdentekevistä viesteistä.

Virvelia_kainaloon:
Sanoo tarkkailevansa, koska aiemmin alut menneet huonosti. Epäilee tietävänsä ehkä hyviksiä. Ristiriitaiset fiilikset itsellä, koska ymmärrän tarkkailun, mutta onko se pahiksen roolin taakse piiloutumista.

Tilhi:
Jostain syystä herättää mussa pahismaisia fiiliksiä. Heitellyt epäilyksiä muihin ja jotenkin kommentit olleet sellaisia silmän vinkkailuineen, että tuli itselle vain se mutu.

Varilasit:
Sekavia viestejä, joista ei ota mitään tolkkua. Onko se pahismaista vai hyviksen huolettomuutta. En pysty sanomaan.

Bilbo:
Jotenkin hyvinmäistä fiilistä tuo mulle, mutta toisaalta onko puheet hyvisroolista nyt hämäystä. Epäilee kyllä muakin ja toisaalta pitää Tilheä hyvinmäisenä ja hän taas mulle tuo ihan eri fiiliksiä. En siis tosiaan tiedä mistä Bilbon tuomat hyvisfiilikset itsellä kumpuaa.

Joonatan:
En saa mitään otetta hänen viesteistään.

Horna:
En ota otetta oikein hänestäkään. Heittelee epäilyksiä Petriin ja Koohon, mutta fiilispohjalta vetää Petriepäilyt pois.

Mustis:
Epäilyksiä heitelty häneltäkin. Petri ja Varilasit häntä epäilyttää, sekä Acethon “me hyvikset” -puhe. Vähänlaisesti kuitenkin mistä ottaa kiinni Mustiksen kohdalla.

Armas:
Ehkä enemmän hyvismäistä fiilistä tuo mulle. Sanoo, että alun viesteistä voisi jotain päätellä, mutta se on melko astrologiaa. Jää odotteleen syytöksiä.

Casperi:
Samantyyppinen kuin edellisessä pelissä. Tuntuu sinkoavan joka suuntaan. On epäilyttävä.

Acetho:
Paljon teknistä pohdintaa ja miettii, että varovaisuus on pahismaista. Epäilee mua. Hyvää on, että vaatii perusteluja ja keskusteluja.

Koo:
Haluaa kiva-harrit ulos ja selkeästi haluaa muilta reagointeja. Se on hyvä asia, mutta ei sano roolista mitään.

Wrathchild:
Häntä häiritsee harmittomien äänestäminen. Ymmärrän sen, mutta hiljaisuus on kyllä tosiaan myös huono asia. Sanoo, että Petri ja Koo on tarkkailussa, mutta ihmettelee sitten heidän perään lähtemistä. Kummallista…

Petri:
Sanoo alkuun, että vähiten kirjoittava saa äänen. Tosi paljon peliteknistä pohdintaa, menee multa aivan yli hilseen. :smile: Epäilyjä mulle, mutta toteaa kuitenkin, että muhun olisi helppo kääntää epäilyjä. Pohtii halutaanko Tilhestä epäilyä pois. Koska itsellä Tilhestä pahis-olo, niin tämä pohdinta nostaa mun silmissä Petrin hyvispisteitä.

Kaiken summailun jälkeen täytyy myös ääni nyt antaa. Kovinhan tämä menee sellaisella fiilispohjalla näin alkuun. Ei voi kuin toivoa, että en ole aivan hakoteillä.
++Tilhi

4 tykkäystä

Jopa “yltiöhyvis”, eikö totta? Itsellä särähti pahasti korvaan tuo roolista avautuminen. Sähköt oli täälläkin poikki eilen 9h! Onko Bilbo siis venäjältä, jos edes kännykässä ei ole kenttää? :thinking:

Sen verran äänestäjiä, että päivittelen tänään vähän tiuhempaan muutoksia.

Ensimmäinen päivä päättyy noin neljän tunnin kuluttua, klo 21:30

Äänestystilanne:

2 Horna (Joonatan, Varilasit)
2 Tilhi (Petri, Nellisi)
1 Varilasit (Virvelia_kainaloon)
3 Bilbo (tatesulo, Armas, Wrathchild)
1 Joonatan (Horna)
1 Koo (Tilhi)
1 Nellisi (Bilbo)

2 tykkäystä

Tähän voin kommentoida sen, että alkuun kukaan ei tiedä ketä osoitella… Sen takia tärkeää että kaikki pöyhii muurahaispesää. Jos epäilys osuu hyvikseen, niin tokihan siinä on pahikset heti peukuttamassa, että pääsisi yhdestä hyviksestä pois. Se voi myös olla ensikertalaisen turhaa intoilua.

En aio peesata ketään äänestyksissä, vaan tehdä omat päätökset.

3 tykkäystä

Iskikö lukihäiriö? Äänestin Hornaa. Horna äänesti Joonatania ei minua.

1 tykkäys

Hyvin selitit tuon tilanteen ja ymmärrän pointin tässä. Hyvismäinen selitys tilanteeseen.

1 tykkäys

Voikohan pelinjohtajaa äänestää?

No leikki sikseen. Vähiten epäilen hetkellä Petriä ja Nellisiä. Hyviä viestejä molemmilta.

En myöskään lähde suoraan laittamaan vastapalloon Tilhin äänelle. Se ei toki ole poissuljettua. Katsotaan.

6 tykkäystä

Sorry, näin pääsi käymään, ja kiitos korjauksesta!

1 tykkäys

Aina näitä liiton unisia. Jokohan tuosta hammaslääkäri-Derekistä joskus päästäisiin eikä tarvisi aina skulata jossain Valko-Venäjällä?

4 tykkäystä

Palaan nyt tähän, kun on saatu dataa kasattua. Todennäköisempäähän on, että hyvis tässä putoaa. On mahdollista, että se on erikoishahmo ja vie jopa toisen mennessään.

Mietin siis vaihtoehtoa, että emme äänestä lainkaan ensimmäisen päivän päätteeksi. Sotiiko liikaa peliä vastaan? Toki ei myös varmuutta, että pääseekö kaikki (äänenantaneet) linjoille enään tänään.

Ihan mielenkiintoinen ajatus kyllä. Riskinä vain on, että yksi kelmi “ei päässyt enää poistamaan ääntä”, ja pahikset saavat vaparin.