Kai tässä jotain varmaan tarttis alkaa äänestään. Aikaahan tietty vielä on, mutta jos illan riennot on sen sorttisia, ettei ehdi loppukähyihin, niin onpa ainakin joku ääni annettu.
Kelailin kaikkien sanomisia, en kovin tarkasti ehtinyt kaikkeen perehtyä, mutta jotain pientä laitoin kaikista ylös. Joitakin pointteja ehkä on jäänyt pimentoon, kun nopeasti selailin. Tätä kirjoittaessa tuli jo uusia viestejä, joihin nyt en ota näissä kantaa.
tatesulo:
Paljon juonipuhetta (eli harmitonta jututelua peliin liittyen) alkuun. Jopeti kuulemma ei vakuuta häntä…
Jopeti:
Ei luota Acethoon ja heittää vastapalloa tatesulon viestiin yhdentekevistä viesteistä.
Virvelia_kainaloon:
Sanoo tarkkailevansa, koska aiemmin alut menneet huonosti. Epäilee tietävänsä ehkä hyviksiä. Ristiriitaiset fiilikset itsellä, koska ymmärrän tarkkailun, mutta onko se pahiksen roolin taakse piiloutumista.
Tilhi:
Jostain syystä herättää mussa pahismaisia fiiliksiä. Heitellyt epäilyksiä muihin ja jotenkin kommentit olleet sellaisia silmän vinkkailuineen, että tuli itselle vain se mutu.
Varilasit:
Sekavia viestejä, joista ei ota mitään tolkkua. Onko se pahismaista vai hyviksen huolettomuutta. En pysty sanomaan.
Bilbo:
Jotenkin hyvinmäistä fiilistä tuo mulle, mutta toisaalta onko puheet hyvisroolista nyt hämäystä. Epäilee kyllä muakin ja toisaalta pitää Tilheä hyvinmäisenä ja hän taas mulle tuo ihan eri fiiliksiä. En siis tosiaan tiedä mistä Bilbon tuomat hyvisfiilikset itsellä kumpuaa.
Joonatan:
En saa mitään otetta hänen viesteistään.
Horna:
En ota otetta oikein hänestäkään. Heittelee epäilyksiä Petriin ja Koohon, mutta fiilispohjalta vetää Petriepäilyt pois.
Mustis:
Epäilyksiä heitelty häneltäkin. Petri ja Varilasit häntä epäilyttää, sekä Acethon “me hyvikset” -puhe. Vähänlaisesti kuitenkin mistä ottaa kiinni Mustiksen kohdalla.
Armas:
Ehkä enemmän hyvismäistä fiilistä tuo mulle. Sanoo, että alun viesteistä voisi jotain päätellä, mutta se on melko astrologiaa. Jää odotteleen syytöksiä.
Casperi:
Samantyyppinen kuin edellisessä pelissä. Tuntuu sinkoavan joka suuntaan. On epäilyttävä.
Acetho:
Paljon teknistä pohdintaa ja miettii, että varovaisuus on pahismaista. Epäilee mua. Hyvää on, että vaatii perusteluja ja keskusteluja.
Koo:
Haluaa kiva-harrit ulos ja selkeästi haluaa muilta reagointeja. Se on hyvä asia, mutta ei sano roolista mitään.
Wrathchild:
Häntä häiritsee harmittomien äänestäminen. Ymmärrän sen, mutta hiljaisuus on kyllä tosiaan myös huono asia. Sanoo, että Petri ja Koo on tarkkailussa, mutta ihmettelee sitten heidän perään lähtemistä. Kummallista…
Petri:
Sanoo alkuun, että vähiten kirjoittava saa äänen. Tosi paljon peliteknistä pohdintaa, menee multa aivan yli hilseen.
Epäilyjä mulle, mutta toteaa kuitenkin, että muhun olisi helppo kääntää epäilyjä. Pohtii halutaanko Tilhestä epäilyä pois. Koska itsellä Tilhestä pahis-olo, niin tämä pohdinta nostaa mun silmissä Petrin hyvispisteitä.
Kaiken summailun jälkeen täytyy myös ääni nyt antaa. Kovinhan tämä menee sellaisella fiilispohjalla näin alkuun. Ei voi kuin toivoa, että en ole aivan hakoteillä.
++Tilhi