Yhteisöpeli: Kovaa peliä Minskissä - peliketju

Jahas, koutsi laitto viestiä että 18.30 alkaa alivoimaraatajien videopalaveri. Loppuu n. klo 21, ja pari taukoa toki sisältää.

Jääkin tuo saunatilojen koeajo sitten huomisaamun ohjelmaan. Mutta nyt täytyis sitten joku ruokapaikka keksiä, ettei tää hotellisapuska tule heti ensimmäisenä päivänä korvista ulos.

@Jopeti sun kanssa ennenkin oltu alivoiman raatajia, ootko nähny missä @Armas menee? Lähettekö syömään ja muisteleen vielä edellistä reissua? Miltä teistä nämä uudet kaverit vaikuttaa?

Jos jollain muulla vatta kurnii, niin lähdetään heti kun Armas löytyy!

4 tykkäystä

Kyllähän mulle ruoka aina maistuu! Bilbo ei uskaltanut aamupalalle lähtiä kanssani, mutta onneksi joku arvostaa ja tulee jutulle.
Av-palaveriin osallistun mielelläni, eihän mua oo Jelloniin hankittukaan muuta varten kuin alivoimille. Ei oo kertaakaan kolissu omiin mun ollessa kentällä (av:lla). Kaksi blokkiakin on uran varrella tullu otettua. 5v5 pelissä tällä kaudella -50, mutta ei siitä sen enempää.

Tossa hotellin lähellä olisi Näkkäri (roskaruokaa) ja vähän terveellisempi venäläinen lounasravintola. Itse suosisin silti Näkkäriä, kun ei noista venäläisistä tiiä vaikka koittaisi meijät myrkyttää.

Armasta en oo nähnyt kokovartalomaskin takaa pitkiin aikoihin, joten tulisitko lounaalle mun ja Casperin kanssa? Kertoisit samalla omat fiilikset peleistä ja saamastasi vastuusta sekä mahdollisista soluttautujista. @Armas

4 tykkäystä

Hmm… Täällä näköjään entisten soluttautujien liitto ESL järjestää yksityisiä bileitä. Liekö koronarajoitteet niin rankat, ettei muita kutsuta. Jopeti ei vakuuta yhtään, täysin yhdentekeviä viestejä. “Lainasi” Pelinjohtajan hyvisviestiä edellisestä pelistä, pyytämällä erikoishahmoja olemaan hiljaa. Muutenkin pesailee, eikä yritä edes epäillä. Hyvin soluttautujamaista.

1 tykkäys

Kutsu oli avoin kaikille. Tottakai teikäläisen juttuja mielelläni kuunneltaisiin myös, mukaan vaan jos mummot on nyt läpi käyty!

Voiko tätä nyt julkaista, kun olet jo äänestänytkin?

Käyn tässä läpi kaikkien viestejä, niin saatan muillekin antaa painetta vielä lähiminuutteina.

Täytyy mummojen nukkuakin välillä. Ihmetyttää tuo alivoimaraatajat. Pelissä kun soluttautujat ovat niitä alivoimaraatajia. Hämmentävät hyvisten kuvioita, peittelevät ääniään, blokkaavat äänestyksissä ym.

Hiljaiset ovat epäilyttävimpiä edelleen, Jopeti yksi vahvimmista.

Kai ne on yhdentekeviä tässä kohtaa peliä (ainakin suurinosa)? Lueppa omat viestisi ajatuksella… Ei niistäkään mikään ole muuta kuin yhdentekeviä. Paitsi viimeinen, jossa syyllistät minua. Taitaa olla soluttautujalla kiire saada ääniä jonkun pankkiin?

Tai siis toisiksi viimeinen tässä kohtaa, kun ehtisit kirjoittaa taas yhden viestin, joka oli yhtä turhan kanssa.

Koolta olisi kiva kuulla edes jotain näistä näkemyksistä. Menetelmää ei kannata paljastaa, mutta jotain nimiä voisi tarjota.

2 tykkäystä

Noniin, luin nyt kursorisesti läpi kaikkien viestit irrallaan kontekstista (en siis lukenut keskustelua, vaan hakutoiminnolla). Olen toki muutenkin seurannut aktiivisesti, mutta datan määrä on suuri ja laatu heikko, joten kaltaiseni MSJ-supertähti ei ole vaivautunut mitään työkirjaa toistaiseksi laatimaan. Jätetään se videovalmennuksen murheeksi. Joitain sanankäänteitä ja toisteisuuksia kuitenkin yritin hahmottaa, ja olen saanut aikaiseksi listan niistä, ketä en halua kanssani ykkösylivoimaan. Lista ei sisällä piilotettuja järjestyslukuja.

Coach Tukka, otahan näistä koppia: Jopeti, Joonatan, Varilasit, Horna, tatesulo, Tilhi

Jollekin on myös ääni pakko antaa, vaikka mitään kovin pitävää ei aikaiseksi vielä saa. Eiköhän tuossa joukossa edes yksi soluttautuja ole, veikataanpa, että se olisi ++Varilasit.

2 tykkäystä

Jos lukisit ajatuksella mun viestejä saattaisit huomata, että jännitys tiivistyy ja köysi kiristyy. Yhdenpäiväisillä viesteilläsi, joissa vain vastailet ei ole mitään hyötyä soluttautujien etsinnässä, mieluummin on vastoin.

Koo ja Armas hiljentyneet hyvismäisen alun jälkeen. Teiltä kun kuulisi mielellään epäilyjä. Joonatanista en saa tässäkään pelissä kiinni tässä vaiheessa. Värilasit huhuu!! Hiljenit kun epäilyt lähtivät liikkeelle.

Petri, Acetho, Virvelia_kainaloon. Kaikilla se etu että osaavat pelata soluttautujinakin oikein. Sopivasti viestejä, lievästi epäilyjä, soluttautujien etsintää, mutta ei kuitenkaan niin syvää analyysia että tekis mieli lähteä peesaamaan.

1 tykkäys

Siinä oli kieltämättä kohta mihin aattelin ehkä reaktiota tulevan. Meinasin ensin kirjoittaa että “ollaan ennenkin oltu alivoimalla”, mutta muotoilin sen nyt raatajiksi, kuten Jellonat toimii.

Toivoin siis reaktiota, ja sain sen. En yllättynyt että käyt viestini tarkkaan läpi, joten hirveästi ei tästä irronnut tällä kertaa.

“Näkkärissä vois käydä nyt, kun ei vielä pelit ole käynnissä.”

Luin aiempien pelien viestini ja ensimmäisen ääneni hyviksenä annoin soluttautujalle, tyhmyyksissäni kuitenkin vaihdoin. Tällä kertaa luotan intuitioon, enkä ääntäni vaihda.

++Bilbo

Epäilyjen esittäminen on hankalaa ilman kunnon todisteita, mutta lue viesti loppuun, niin löydät ääneni!

@Casperi ja @Jopeti : mennään ihmeessä lounaalle ainakin vanhojen hyvien aikojen kunniaksi.

Ja äänestyksessä pitäydyn jo aiemmin vihjaamassani: ++Bilbo

2 tykkäystä

Jaahas, kai sitä tarvittee itsekkin ääni antaa, ettei unohdu. Vielä illemmalla kun voi sitten paniikissa tarvittaessa vaihtaa. Itse kuitenkin luovutan ääneni ++Joonatan.
Varmaan näyttää näin kun hän minua äänesti, että kostoretki olisi menossa, mutta se ei ole roolini joukkueessa.
Ei se tosin löydy alivoimaltakaan, joten passaan sen kokouksen ellei valkku toisin päätä. Toisaaltaan, voisi hän kai minut laittaa alivoimalla blokkaamaan. Suuri ei olisi menetys hänelle, jos telakalle joutuisin parempien tieltä. Toki siinä suhteessa olisi, että pääsisivät soluttautujat kannattelemaan ylivoimaa.

Nyt ei aivan viimeisimmät viestit ole ajantasalla. Vähiten muita ovat omissa papereissani epäilleet Armas, Joonatan, Bilbo, Varilasit, ja Mustis. On ihme jos joku heistä ei ole soluttautuja. Acetho sen sijaan pallottelee kaikkien nimillä vuorotellen. Sille olisi kiva saada selitys?

Katson mitä reagointia tällä viestillä saa aikaan ja laitan äänen ehkä sen perusteella.

1 tykkäys

Minun havaintojeni mukaan nimiä ovat pallotelleet eniten (7-8) Casperi, Acetho, Virvelia_kainaloon, Petri, Koo ja tatesulo.

Keskiporukka (3-5) Bilbo, Wrathchild, Horna, Tilhi, Mustis ja Jopeti.

Vähiten (0-1) Armas, Varilasit, Joonatan ja Nellisi.

Äänet ovat tällä hetkellä menneet Bilbolle (2, Armas & tatesulo), Joonatanille (Horna), Varilasitille (Virvelia_kainaloon), Tilhille (Petri) ja Hornalle (Joonatan).

Äänet on selkeästi siis menneet vähemmän epäileville. Vähiten nimeämisiä tehneitä, mutta äänensä antaneita ovat Armas ja Joonatan. Jälkimmäinen sai Hornalta kuittiäänen.

Ai että Näkkäri oli kyllä kova mesta. Kieli ei oikein taitu, en ole varma oliko tämä nyt sitten se vety vai mikä. Toivottavasti ensi kerralla mukaan lähtee, joku näistä joka kieliä osaa.

Puhutiin sii samalla kun chilisoossit valu pitkin leukapieliä, että kyllä Wrathchild on vaikuttanut mielenkiintoiselta lisältä joukkoomme ja ansiannut paikan tällä hetkellä.

Joten @Varilasit @Tilhi @Mustis, kuka on turistina Jellonien matkassa?

1 tykkäys

Eivät olleet kirjoittaneet tuossa välissä mitään tai ainakaan mitään mainittavaa, joten jo edellisessä viestissä poimitut asiat pätivät edelleen. Eli myös Koo ja Jopeti epäilyttävät edelleen, vaikken heistä uudestaan tuossa viestissä jauhanut.

Mielestäni pahisten on helppo piiloutua tarinan taakse, kun siellä voi kirjoitella mukahauskaa settiä ja olla näennäisaktiivinen, vaikkei panisi varsinaisesti tikkua ristiin pahisten etsinnässä. Enkä sano, että sinä olisit nyt tällainen, mutta pointtina se, mikä liiallisessa tarinallisuudessa epäilyttää.

Horna saa itseltäni nyt ihan vähän hyvispisteitä. Sanoo todenmukaisesti asioita, vaikkeivat ne näyttäisi kovin hyviltä muiden silmissä (esim. ettei oikein edes tiennyt, mikä Petrin nosti hyvismäiseksi, ja ettei vain oikein ota kenestäkään selvää). Pahiksena ehkä tyyli olisi enemmän se, että väkisin pyrkisi jotain perusteluja keksimään.

Jopetiin pätee pitkälti tuo, mitä tuossa ylempänä kirjoitin Wratchildille tarinallisuudesta ja sen taakse piiloutumisesta. Ketkä Jopetia epäilyttää, olisi kiva kuulla? tatesulokin otti tästä samasta kiinni.

Kirjoitan auki sen, mikä kenestäkin on tämän hetkinen fiilis. Taustalla on toki myös paineen antamista ja reaktion hakemista, mutta pyrin ns. oksentamaan tähän ne pähkäilyt, joita pään sisälläni pelistä käyn. Alkuun luottamusta on vaikea tässä pelissä oikein saada, joten kaikki ovat suuren suurennuslasin alla, ja jokaisen tekemisestä löytynee varmasti jotain mielestäni epäilyttävää.

Kootusti:

Epäilyttää: Jopeti, Nellisi
Pientä pahisvibaa: Koo, Casperi, Bilbo, Wrathchild
Ei ota selvää: Petri, Virvelia_kainaloon, tatesulo, Joonatan
Vähiten epäilyttävät: Mustis, Armas, Varilasit, Tilhi, Horna

2 tykkäystä

Poimin nyt nämä, koska listauksissamme on tältä osin ristiriita. Hornan perustelit viestissäsi. Toki minulla ei varsinaisesti ole epäiltyjen listaa, vaan omani on pikemmin “ei ota selvää” -kategoriassa. Mutta onko näiden kahden epäepäilyttävyydessä jotain syvällisempää vai menetkö tuntumalla kuten meikäläinen?