Jos ei viimeisen minuutin pelastusta tule, taisi soluttautujat saada voiton
Päivä on päättynyt. Iltaviestiä seuraa hetken päästä.
3. ilta
Päivän päätteeksi syyttävä sormi osoitti Joonatania, kun enemmistö oli valintansa tehnyt. Tämä etäisesti kalamainen hahmo poistui nyrpeänä paikalta, tilaten taksin leirikeskuksen etuovelle. Taksi lähti kovalla kaasutuksella Joonatan kyydissään, ja muut katselivat, kuinka sen ikkunasta työntyi hitaasti ulos keltavihreä lippu. Tuo Ipandeeruksen lippu leijui pienessä tuulenvireessä ylhäästi.
Lopulliset äänet
2 Armas (Derek, Joonatan)
3 Joonatan (Virvelia_kainaloon, Armas, Tilhi)
1 Virvelia_kainaloon (tatesulo)
Leiriltä häädetyt
Koo, 1. päivä (tavallinen Tuppuru HC:n pelaaja)
Bilbo, 1. yö (tavallinen Tuppuru HC:n pelaaja)
Mustis, 2. päivä (tavallinen Tuppuru HC:n pelaaja)
-, 2. yö
Joonatan, 3. päivä (soluttautuja)
Jäljellä olevat pelaajat (5/9):
Virvelia_kainaloon
Armas
tatesulo
Tilhi
Derek
Nyt alkaa 3. yö. Yönimiä saa asianomaiset alkaa lähettämään.
4. aamu
Linnut visersivät, kun neljäs päivä alkoi sarastamaan. Kaikki vaikuttivat iloisilta, kun eilen oltiin saatu yksi soluttautuja kiinni ja ulos leiriltä. Positiivinen ilmapiiri katkesi kuitenkin kuin seinään; ikään kuin linnut eivät olisi enää laulaneet ja myrsky olisi noussut. Nimittäin tatesulo löytyi pahasti mukiloituneena leirikeskuksen käytävältä. Hänet oli viipymättä siirrettävä sairaalaan. Panokset olivat jälleen koventuneet ja tunnelma tiivistyi viimeistään, kun joku huomasi, että tatesulon treenikassista pilkotti kapteeninnauhan C-kirjain.
Leiriltä häädetyt
Koo, 1. päivä (tavallinen Tuppuru HC:n pelaaja)
Bilbo, 1. yö (tavallinen Tuppuru HC:n pelaaja)
Mustis, 2. päivä (tavallinen Tuppuru HC:n pelaaja)
-, 2. yö
Joonatan, 3. päivä (soluttautuja)
tatesulo, 3. yö (joukkueen kapteeni)
Jäljellä olevat pelaajat (4/9):
Virvelia_kainaloon
Armas
Tilhi
Derek
Nyt on 4. päivä, ja se päättyy maanantaina 28.9. klo 21:00. Tiedätte, mitä tehdä.
++Derek
Nyt on täysin ilmiselvää. Kaikki muut äänestivät Joonatania, ja Tilhen lisäpuolustuksena on se, että hänelle ei olisi ollut mitään hyötyä tatesulon lähtöpasseista, vaan päinvastoin, koska oli edelleen mahdollista, että tatesulo on kapteeni, kuten olikin. (Ja Tilheä ainakin minä luulin kippariksi, joten luonnollisesti oli hänelle eduksi, että olisi muita vaihtoehtoja esillä.)
Toisin sanoen olin eilisissä viesteissäni Tilhen kapteeniutta lukuun ottamatta täysin oikeassa.
Täytyy nostaa hattua soluttautujille. Erinomaisesti pelattu.
Video meni jostain syystä mykäksi, piti vaan ilmoittaa:“Mutta te hävisitte tänään, onko nyt peiliinkatsomisen paikka?”
Ehdottomasti on
Derek vaikenee nyt tästä pelistä viikonlopun ajaksi, katsotaan onko muista tuppurulaisista kumpikaan kartalla mitä tässä tapahtuu, ja palataan askiin maanantaina jos tarvitsee.
Mikään ei tietysti ikinä ole varmaa, mutta kyllähän tämä tilanne vaikuttaa melko selvältä.
Asiaa on tosin aikaa puida koko viikonloppu. Otetaan silti alustavasti:
++Derek
Kapteenin pudottua mulla ei ole enää kovin paljon toivoa voitosta. En tiedä kuka on soluttautuja, mutta voin kertoa miten viime kierros meni.
Toinen soluttautujista äänesti Joonatanin, eli toisen soluttautujan pois. Ja sitten jäljelle jäänyt soluttautuja pudotti kapteenin Tatesulon. Tällä haluttiin saada näyttämään ilmiselvältä, että minä olisin viimeinen soluttautuja, sillä eihän soluttautuja tietenkään äänestäisi toista soluttautujaa pois.
Sinänsä hyvin ajateltu, ja soluttautujien voitto on ihan ansaittu.
Ainoa pieni oljenkorsi meille on, että kaksi muuta hyvistä tajuaa jutun juonen ja etsii soluttautujaa niiden kolmen joukosta jotka äänestivät Joonatania.
Jos nyt jotakin tässä kehottaisin miettimään, niin sitä että jos olisin soluttautuja, niin miksi olisin pudottanut tatesulon ja ajanut itseni tällaiseen tilanteeseen jossa näyttää ihan ilmiselvältä, että minä olen soluttautuja? Mun olisi kannattanut riskilläkin jättää Tatesulo, niin ei olisi näin ilmiselvän näköinen tilanne. Eli vaikka soluttautujat pelasivat hyvin, niin on tässäkin juonessa hienoinen ylipelaamisen maku. Toivottavasti tuo liika ilmeisyys herättää epäilyksiä edes jommassakummassa teistä.
Heh, miten juuri sinulle tulee tuo skenaario mieleen?
Jos pitäisi veikata, veikkaisin Virveliä. Sen verran agressiivinen ja itsevarma ote, vaikka hyviksillä ei ole varaa äänestää väärin, ja tilanne ei ole kuitenkaan täysin selvä.
Mutta mun veikkailulla tai äänelläkään ei tietenkään ole väliä, jos kukaan muu ei epäile mitään. Eli peli on nyt teidän käsissä, mä otan ison kulhon poppareita ja siirryn katsomon puolelle. Huomisiltaan!
Äänestystilanne
2 Derek (Virvelia_kainaloon, Armas)
Päivä päättyy tänään klo 21:00.
@Armas ja @Tilhi jos äänet menevät 2-2, putoaa se kumpi on saanut ensin äänensä. Äänestän siksi jo nyt ++Virvelia_kainaloon ja toivon, että jompikumpi teistä liittyy mahdollisimman pian seuraan. Luulen että teistä kumpikaan ei ole soluttautuja, koska olette yhtä varovaisia ja epäröiviä kuin minä tässä tilanteessa.
Kyllä on hurjaa… Että sittenkin soluttautujia joukkueessa… Nyt on joukkue hajalla ja mitä kauden peleistä voi enää tulla… Vaikeaa on pitää positiivista mieltä yllä… Olen miettinyt irtisanonko itse sopimukseni ja siirryn muualle pelaamaan…
Ja vielä pitäisi joku äänestää ulos Tässä on ihan ymmällä kuka on kuka… Jokaista pidin joukkuetoverina…
Mun ei tarvitsekaan odottaa iltaan, loppukaneetti on valmis.
Ekalla kierroksella Joonatanilla ja Virvelillä ei ollut hätää, ja he pystyivät rauhassa taktikoimaan. Virveli äänesti viime hetkillä Koota, vain hämäykseksi jotta ei ole äänestänyt samaa kuin Joonatan.
Toisella kierroksella Joonatan pystyi tekemään samanlaisen viime hetken hämäyksen, ja vielä erittäin hämäävän sellaisen äänestämällä toista soluttautujaa Virveliä viime hetkillä. Sinänsä uhkarohkea veto, sillä minä tai Armas oltais voitu pudottaa Virveli vaihtamalla ääni vielä sen jälkeen ihan viime minuuteilla. Onni oli soluttautujien puolella ja uhkapeli kannatti.
Kolmannella kierroksella uhkapeli jatkui ja siinä alkoi näkymään jo selkeää suunnitelmallisuutta. Jäljellä oli 4 hyvistä ja 2 soluttautujaa, ja soluttautujat pystyivät jo tässä kohtaa päättelemään että Tatesulo on kapteeni. Siksi he pystyivät uhraamaan toisen soluttautujan, koska saisivat yöllä kapteenin pois jonka jälkeen tilanne olisi 3-1. Virveli aloitti Joonatanin maalittamisen, ja sai kaksi hyvistä mukaansa. Satumainen onni jatkui, kun tatesulo ja minä äänestettiin eri nimiä. Äänestämällä samaa kuin minä, sai Joonatan minut näyttämään ilmiselvältä soluttautujalta viimeiselle kierrokselle.
Täydellinen suunnitelma. Viimeisen kierroksen alkaessa tiesin ainoastaan sen, että joku kolmesta muusta on soluttautuja, mutta mulla ei rehellisesti sanoen ollut hajuakaan kuka. Ja muut hyvikset pitivät tietysti minua melko varmana soluttautujana.
Jos Virveli olisi malttanut mielensä ja pitänyt hermot kylmänä, olisi suunnitelma onnistunut loppuun asti. Eka viestinsä ei vielä herättänyt epäilyksiä, koska arvelinkin että muut hyvikset pitäisivät tilannetta aika selvänä. Mutta Virveli paljasti itsensä kun esitin vaihtoehtoisen ja täysin mahdollisen skenaarion, jonka jälkeen hän silti vieläkin jatkoi agressiivista hyökkäystä minua kohtaan. Eli viesti 192, Virvelin viimeisin viesti tässä ketjussa, on koko pelin kulminaatiopiste. Katsokaa ja miettikää sitä, @Armas ja @Tilhi
Minun on vaikea uskoa, että hyvis vastaisi tuolla tavalla täysin mahdolliseen spekulaatioon. Jos Virveli olisi hyvis, olisi hän ottanut huomioon mahdollisuuden että Armas tai Tilhi voisivat olla soluttautujia, eikä olisi ollut niin varma että se olen minä.
Jos olen taas kerran väärässä, niin sorry siitä Virveli ja toinen hyvis, kuka oletkaan. Tuo on kuitenkin ainoa vihje jonka olen tässä viimeisellä kierroksella saanut, ja sitä ennen soluttautujat onnistuivat erittäin hyvin hämäämään. Eikä tuota voi mikään selittely tai perustelu enää muuttaa, popparit on loppu ja sanottavat on sanottu.
Kiitos kaikille pelistä, on ollut tosi viihdyttävää. Tuollaisen edellä kirjoittamani tarinan voisi kirjoittaa meistä kaikista, ja kaivaa varmasti tosi hyvät perustelut jokaisen syyllisyydelle, ja se tekee tästä pelistä hauskempaa kuin odotinkaan
Hyvää pohdintaa, se on myönnettävä. Olen tässä päivällä kiireinen, mutta ehdin kyllä vielä iltaa kohden perehtymään tähän! Eli palaan vielä asiaan.
Tilanteessa 2-2 olisitte voittaneet. Jos Tilhi siis olisi äänestänyt samoin kuin sinä ja Joonatan.