Yhteisöpeli: Soluttautujat harjoitusleirillä -peliketju

Edellisenä yönä heillä oli varaa “kokeilla” enää ei ole. Tuskin siis jatkan tämän päivän jälkeen. Itseäni kun en voi suojata. Elleivät soluttautujat sitten ole sortuneet ipandeeroslaiseen ylimielisyyteen, mitä sitäkään en yhtään ihmettelisi.

Tämä oli osaltani epäonnistuminen. Minulla ei kuitenkaan toistaiseksi ole muita johtolankoja kuin tuo. Pitää tässä paneutua vähän tarkemmin aineistoon ja naulata punaisia lankoja seinään. Joonatanin toiminta on myös ollut arveluttavan hiljaista ja “puhtoista”.

1 tykkäys

Se on kyllä totta, varsinaisten todisteiden valossa täytyy nojautua siihen, mitä on. “Hyväksyn” siis vastaukseni, ikään kuin se hyväksyntääni kaipaisi.
Onneksi päivä loppuu vasta huomenna. Täytyy koettaa itsekin tehdä hieman elokuvista tuttua punaiset langat seinässä -mallia.

Äh, vastauksesi. Noniin.

Hmm… Derek ja Armas ovat kummatkin pudottaneet kaksi hyvikseksi paljastunutta pelaajaa (ensin muiden kanssa Koon ja sitten ihan kahdestaan Mustiksen). Ei tunnu ihan todennäköiseltä että tämä olisi vain sattuma. ++Armas

Perusteluni Armaksen syyllisyydelle.

Hän oli kolmas Koota äänestänyt pelaaja ekalla kierroksella. Eli hän selkeästi odotti, kuka hyviksistä alkaa saamaan eniten ääniä ja epäilyjä, ja iski sitten siihen saumaan kiinni. Toinen soluttautuja on jompikumpi hänen jälkeensä äänestäneistä, eli tatesulo tai Virvelia_kainaloon. Tatesulolla on edelleen kapteenikortti esillä, joten tässä vaiheessa on hyvin epäselvää kumpi heistä on toinen soluttautuja.

Armaksen syyllisyys sinetöityi toisella kierroksella, kun hän toistamiseen iski kiinni jo äänen saaneeseen pelaajaan.

Toinen soluttautuja voi tosin olla myös Tilhi. Muun äänestyskäyttäytymisen perusteella se voisi olla jopa todennäköistä. Mutta sitä ei toivottavasti tarvitse vielä tällä kierroksella lähteä edes spekuloimaan.

Jos Tatesulo ei ole kapteeni, niin oikean kapteenin kannattaisi ehkä ilmoittautua tässä kohtaa. Sillä kuten aiemmin todettiin, mikäli nyt äänestetään vahingossa hyvis pois, on tilanne ennen yötä 3-2. Ja silloin pahiksilla on 66,7% todennäköisyydet lopettaa peli yöllä heidän hyväksi.

Eikö kuka vain voi ilmoittaa olevansa kapteeni?

Toistaiseksi olen vakuuttunut seuraavista rooleista:

tatesulo: tavallinen Tuppuru HC:n pelaaja
Virvelia_kainaloon: tavallinen Tuppuru HC:n pelaaja
Koo, Bilbo ja Mustis: tavallisia Tuppuru HC:n pelaajia

Epäilen muiden roolien menevän seuraavasti:
Armas: Ehdokas - Ipandeerus hockey clubin soluttautunut pelaaja
Tilhi: Tuppuru HC:n kapteeni
Joonatan: Ehdokas - Ipandeerus hockey clubin soluttautunut pelaaja
Derek: Ehdokas - Ipandeerus hockey clubin soluttautunut pelaaja

Ja jos ajatellaan Tilhiä kapteenina, niin katso – 1. yönä puhuttelussa on ollut tatesulo, 2. yönä puhuttelussa on ollut Virvelia_kainaloon. Tämä käy järkeen puhtaasti kun tarkastellaan äänestystuloksia ja keskustelukäyttäytymistä.

Olemassa olevan tiedon valossa Tilhi on valinnut avausyönä suojattavan pelaajan tatesulon ja Bilbon väliltä, ja valinta on kohdistunut tatesuloon, koska tämä ilmoitti “olevansa kapteeni”. Viime yönä minut suojattiin, koska olin päivän aikana Derekin ja Armaksen tähtäimessä, jotka molemmat ovat potentiaalisia soluttautujia. Onkin äärimmäisen mielenkiintoista seurata Tilhin äänestyskäyttäytymistä tänään. Jos olen oikeassa, tietää hän enemmän kuin muut pelaajat.

Lisäksi on todettava, että kokonaisaineisto vaikuttaa siltä, että potentiaalisimmat soluttautujat olisivat Joonatan ja Derek. Armasta koskee yhä sama todiste kuin avauspäivän jälkeen, se ei kumoudu tekemälläni oletuksella. Nyt on kuitenkin pyrittävä osumaan kerralla oikein, ja Joonatanin tapauksessa on kumoutunut yksi todiste, joka olisi voinut osoittaa hänen syyttömyyttään, ja se on se, että tatesulo on syytön. Näin ollen:

–Armas
++Joonatan

1 tykkäys

Haluatko avata logiikkaa? jos minä valehtelisin kapteeniudesta, luultavasti valehtelisin monesta muustakin asiasta? miksi siis Tilhi päättäisi suojella minut kun olen jäänyt hänelle hätävalheesta kiinni?? mistä sun yhtäkkinen tarve suojella Tilheä tuli? eikös ipandeerukset tuppaa panikoimaan lopun lähestyessä, liekö eläimen vaistoa?

Edit. Vai suojaatko sittenkin armasta, kun noin vivahteikkaan pohdinnan jälkeen vaihdoit äänesi. Hmm. Siitä täytyy nostaa hattua, että pelaat sitten kummassa joukkueessa tahansa, niin hämmentäjänä olet ihan Tikissä.

1 tykkäys

Muistakaa, että viestien muokkaaminen on kielletty. (Tällä viittaan ylläolevaan editiin).

4 tykkäystä

Virveli, nyt oli hyvät perustelut sen puolesta, että Tilhi on kapteeni. Hyvin todennäköisesti se on mennyt juuri noin.

Tilhi suojeli ensin Tatesuloa, koska ei epäillyt häntä vaan ajatteli kapteenikortin olevan tavallisen pelaajan hätäinen oljenkorsi, ja sitten toisella kierroksella Tilhi suojeli Virveliä jonka Tatesulo ja toinen soluttautuja olisi pudottanut.

Eli soluttautujat ovat Tatesulo ja Armas. Ekalla kierroksella loppuvaiheessa peräkkäin äänensä Koolle vaihtaneet, kun huomasivat että toinen heistä oli putoamassa. Heillä kävi satumainen tuuri, kun heidän jälkeen kaksi meistä erehtyi myös vaihtamaan ääntä. Toisella kierroksella Tatesulon ei tarvinnut edes äänestää, taas käsittämätöntä moukan tuuria. Mutta tolpat eivät pelasta loputtomiin.

1 tykkäys

Ei se ihan noin mennyt. Kaksi kolmesta epäillystä kyllä oli minua vastaan, eli Armas ja Derek. Toki tatesulo myös mielipidevaikutti. Siis periaatteessa kolme pelaajaa. Joka tapauksessa Tilhi näyttää todennäköisimmältä kapteenilta, ja hänen tulevien kierrosten äänestyskäyttäytyminen kertoo paljon. Kunhan solut eivät ehdi voittamaan.

Mukana olevien pelaajien äänestykset ekoilla kierroksilla:

1.kierros:

5 Koo (Tilhi, Armas, tatesulo, Derek, Virvelia_kainaloon)
1 tatesulo (Joonatan)

2.kierros:

1 Armas (Virvelia_kainaloon)
2 Mustis (Derek, Armas)
1 Derek (Tilhi)
1 Virvelia_kainaloon (Joonatan)
1 ei äänestänyt (tatesulo)

Ainoa pari joka on molemmilla kierroksilla äänestänyt samaa, on minä ja Armas. Toisella kierroksella on kuitenkin nähtävä, että Armas äänesti Mustista vain koska oli siinä vaiheessa itse putomassa ja Mustiksen äänestäminen oli ainoa keino päästä pois putoamisuhan alta.

Aika hyvin ovat soluttautujat onnistuneet hämmentämään, kun toisella kierroksella eivät äänestäneet samaa pelaajaa :thinking:

1 tykkäys

Ikävä ihminen tuo Armas kun soluttautujakaverinsa yritti tiputtaa. Närkästyikö kapteenikortin esille ottamisesta? ymmärrän kyllä että reilu peli pitää olla soluttautujillakin.

Saanko tituleerata itseäni siis mielipidevaikuttajaksi? kuulostaa hienolta, kiitos!

Tilhi on kovin hiljaa. Ootko syönyt liikaa käyneitä marjoja?

Hellyyttävää on Virveliä_kainaloon Tilhen suojelu, siitäkin huolimatta

++ Virveliä_kainaloon

Tällä hetkellä bongaan keskustelusta muutamia vaihtoehtoja soluttautujapariksi:

Armas ja Derek (Joonatanin spekuloimana)
Armas ja tatesulo (Derekin spekuloimana)

Tilhi on valitettavan hiljaa. Aina ei kerkeä pelailemaan, mutta peli on hauskempi, jos siinä haastetaan vähän kaveria. Joonatankin on ollut melko vaiti.

Jos itse arvelisin soluttautujaparia, saattaisin jopa olla taipuvainen uskomaan, että ipandeeroslaiset tosiaankin lymyävät nurkassa hiljaa. Toisaalta haisee hieman sekin, että heti päivän alussa sen suuremmitta selittelyittä Virvelia_kainaloon ja Derek molemmat paiskasivat äänensä minulle. Näin ollen parit olisivat:

Virvelia_kainaloon ja Derek
tai
Joonatan ja Tilhi

Tahti kiihtyy. Kutsun hiljaisempia vastaamaan syytöksiin.
++Joonatan

(Plus, muistakaa kaikki nyt äänestää. Soluttautujat tuskin unohtavat, vaikka TIlhi vielä poissaolollaan loistaakin.)

Äänestystilanne

2 Armas (Derek, Joonatan)
2 Joonatan (Virvelia_kainaloon, Armas)
1 Virvelia_kainaloon (tatesulo)

Päivä päättyy tänään klo 21:00. Lähdössä Armas, koska saanut äänensä ensin.

Eli Armas lähdössä. Tässä alkaa vähän epäillä omia epäilyksiään, kun nytkään ei näytä tulevan soluttautujaleiristä mitään selkeää vastaiskua Armaksen tilanteelle. Alan vahvemmin kallistua sille kannalle, että soluttautujat olisivat Derek ja Joonatan. Katsotaan, mitä ilta tuo tullessaan.

Mun on tosi vaikea uskoa, että soluttautujat olisivat molemmilla kierroksilla äänestäneet eri pelaajaa, niinkuin Joonatan on suurimman osan kanssa toiminut. En siksi usko, että Joonatan olisi soluttautuja.

Toisella kierroksella soluttautujat eivät äänestäneet samaa, ettei olisi liian ilmiselvää. Mutta ekalla kierroksella heidän ei tarvinnut vielä miettiä tällaista, kun kaikilla oli vähän hakuammuntaa ja monen hyviksenkin ääni meni samalle. Eli soluttautujapari löytyy akselilta Tilhi-Armas-Tatesulo-Virveli. Armas-Virveli ovat äänestäneet toisiaan, joten mahdollisiksi pareiksi jää:

Tilhi-Armas
Tilhi-Tatesulo
Tilhi-Virveli
Armas-Tatesulo
Tatesulo-Virveli

Mun täytyy myöntää, että arvaukseksi tämä menee. Ääni jää Armakselle, jos ei viime hetkellä tarvitse tehdä muutosta oman nahan pelastamiseksi (koska jos itse putoan, ei meille jää kovin suuria mahdollisuuksia).

1 tykkäys

Täällä ollaan tosiaan hiljaista poikaa kun ihan sydämestä ottaa tämmöinen että hyvät kaverit heivataan veks :pensive: Ja taas pitää jota kuta itsekin pakon edessä äänestää vaikkei soluttautujia olekaan… :roll_eyes:
Sydän särkyen ++Joonatan

1 tykkäys