Yhteisöpeli: Soluttautujat harjoitusleirillä -peliketju

Siitä olemme @Virvelia_kainaloon kanssa samaa mieltä, että peräänkuulutan aktiivisuutta. Motivaatioksi käännän tähän vapaasti Motörheadin The Game -kappaleen alkusanat:
On aika pelata peliä!

4 tykkäystä

Aamukahvilla oli aikaa käydä läpi muutama asianhaara hieman perusteellisemmin. Joten kyllä tämä vaihdon puolelle sittenkin menee :bulb:

-Virvelia_kainaloon
++Mustis

Nyt jätkät täytyy pitää pää viileenä ja pystyssä. Pahikset tulee puuntakaa, eivätkä kaihda härskejäkään keinoja. Ipandeeruksessa on kautta historian keskitytty enemmän selityksiin kuin tekemiseen, siitä heidät helpoiten erottaa. Suu käy mutta kädet jäätyy. Tiedossa on loppuhetkien vaihtoja ja vaihdon vaihtoja, Nyt tarkkana loppuun asti, ei saa sulaa viime hetkillä, täysi paine loppuun asti, niin kenttä on täynnä keltaisia lätäköitä yön koittaessa.

2 tykkäystä

Äänestystilanne

1 Armas (Virvelia_kainaloon)
1 Virvelia_kainaloon (Armas)
1 Mustis (Derek)

Tippumassa Armas ensiksi saadulla äänellään. Päivä päättyy reilun tunnin päästä, klo 19:00.

1 tykkäys

Ääni menee ++Derek

-Virvelia_kainaloon
++Mustis

1 tykkäys

++Virvelia_kainaloon.

Päivä on päättynyt. Iltaviesti tulee illan aikana.

2. ilta

Ja niin päättyi Mustiksen, tavallisen pelaajan päivä. Toverit olivat äänestäneet tämän hiljaisen kaverinsa leiriltä pois.

Äänestystulos

1 Armas (Virvelia_kainaloon)
2 Mustis (Derek, Armas)
1 Derek (Tilhi)
1 Virvelia_kainaloon (Joonatan)

Leiriltä häädetyt

Koo, 1. päivä (tavallinen Tuppuru HC:n pelaaja)
Bilbo, 1. yö (tavallinen Tuppuru HC:n pelaaja)
Mustis, 2. päivä (tavallinen Tuppuru HC:n pelaaja)

Jäljellä olevat pelaajat (6/9):

Virvelia_kainaloon
Armas
tatesulo
Joonatan
Tilhi
Derek

Nyt on 2. yö. Yönimiä otan mielelläni vastaan niiltä, keiltä niitä tarvitaan.

3 tykkäystä

3. päivä

Aamu oli taas täällä, ja pelaajat katselivat ympärilleen. Tällä kertaa näytti siltä, että paikalla olivat yhä kaikki ne, jotka nukkumaankin olivat käyneet.

Leiriltä häädetyt

Koo, 1. päivä (tavallinen Tuppuru HC:n pelaaja)
Bilbo, 1. yö (tavallinen Tuppuru HC:n pelaaja)
Mustis, 2. päivä (tavallinen Tuppuru HC:n pelaaja)
-, 2. yö

Jäljellä olevat pelaajat (6/9):

Virvelia_kainaloon
Armas
tatesulo
Joonatan
Tilhi
Derek

Nyt on 3. päivä, ja se päättyy torstaina klo 21:00. Jatkakaa, olkaa hyvä!

1 tykkäys

Nyt menee mielenkiintoiseksi. Joko kapteenilla oli mielessä sama nimi kuin soluttautujilla, tai sitten soluttautujille iski väsy. Edellisellä kierroksella oli yksi nimimerkki, joka ei äänestänyt ketään ja nyt soluttautujat eivät nimenneet ketään, mutta vaikuttaisi liian yksinkertaiselta juonelta, niin arvelisin ensimmäisen tulkintani osuvan oikeaan.

3 tykkäystä

Jos tatesulo on kapteeni, miksi soluttautujat eivät äänestäneet häntä ulos? :thinking:

2 tykkäystä

Tämä hämää itseänikin. Kaksi kertaa olen ollut varma että lähtö tulee, mutta vieläkin täällä kukun.

1 tykkäys

Tarkennan kysymystä, siis tarkoitin miksi soluttautujat eivät nimenneet häntä ulos yön aikana. Kapteenina hän oli ainoa jonka he varmasti olisivat saaneet häädettyä.

Joko tatesulo ei ole kapteeni, tai sitten soluttautujat juonivat niin että eivät häädä häntä jotta alamme epäillä, ja äänestämme hänet ulos tällä kierroksella.

Tai sitten tatesulo ei olekaan kapteeni, mitä soluttautujat eivät tienneet, ja oikea kapteeni oivalsi juonen nimeten tatesulon.

1 tykkäys

Ajattelin ensin, että mikä järki tässä nyt olisi: ei kai tatesulon kannata sitä valehdella, että on kapteeni? SIllähän putoaa vain pelistä. Mutta nyt kun pysähdyin sekunniksi miettimään, niin sehän olisi aika hyväkin juoni. Tietysti silloin kapteenin pitäisi olla sen verran kärppänä (pienellä kirjoitettuna), että ymmärtäisi jutun jujun.

Veikkaan, että soluttautujat siis yrittivät äänestää jonkun pois ja kapteeni suojeli samaa pelaajaa. Ilmeisesti yö ei kai olisi päättynyt näin nopeasti, jos he vain eivät olisi äänestäneet ketään.

++Armas

Täällä vallitsee taas peri-ipandeeruslainen hiljaisuus. Lie syytä minun antaa ääneni tässä välissä.

++Armas

Tarkkailuasemissa tällä hetkellä. Multa katosi vähän peli-ilo, kun mokasin niin pahasti edellisessä äänestyksessä, juurihämäläisenä en pitänyt kiirettä ja myöhästyin koko äänestyksestä. Vähän olen hämilläni tilanteesta, pitää lukea ketjua uudestaan.

1 tykkäys

Kaksi ensimmäistä ääntä minulle. En ole oikeastaan asiasta yllättynyt, sillä taidan näyttää melko syylliseltä. Haluaisin silti hieman kysellä perusteluita asialle.

Eilen (=edellisenä päivänä) Virvelia_kainaloon oli vakuuttunut siitä, että minä ja Mustis olemme soluttautujat. Tämä pohjasti yhteen Bilbon viestiin, jossa hän ei edes varsinaisesti epäillyt ketään. No, äänestimme (minä myös) pois Mustiksen, ja hän osoittautui tavalliseksi joukkuelaiseksi, vaikkakin hiljaiseksi sellaiseksi. Nojataanko tässä nyt siis siihen, että Virvelia_kainaloon oli oikeassa ainakin osittain?

Vai nojataanko tässä siihen, että minä äänestin Mustista? Kuten koetin selkeästi ilmaista, pelastin näin tekemällä oman nahkani. Minä nimittäin haluan jatkaa pelaamista. Olin itse vaarassa pudota, joten minun oli pakko siirtää ääneni jollekulle, jolla jo oli yksi.

Haluan nimittäin tässä kohtaa huomauttaa, että jos tänään äänestämme väärin, häviämme pelin. Silloin hyviksiä jää jäljelle kolme ja soluttautujia kaksi. Yöllä he oletettavasti saavat jo äänestettyä pois yhden kolmesta joukkulaisesta ja peli päättyy.
Tahtoisin ajatella, että tatesulo on sanojensa mukaan kapteeni. En tiedä, miksi soluttautujat eivät napsaisseet häntä pois, mutta vaikuttaa epätodennäköiseltä, että he epäonnistuisivat toistamiseen.

1 tykkäys