Yhteisöpeli VII: Escape The Bitrix - Ygrabahin haaste -peliketju

:robot: Huomio kilpailijat! :robot:

Bitrixin koodia on hieman näin pelin alkuhetkillä vielä säädetty (eli minä ja Derek päädyttiin vielä pieneen sääntölisäykseen):

Yhdelle pahiksista on arvottu kyky liittyä kulttiin kultin viimeisenä eliniltana ennen kultin voittoa. Pahis siis voi auttaa kultin voittoon, mutta jatkaa pahisroolissaan tavallisesti, samoin, kuin kultin viimeisenä iltana liittyneet hyviksetkin. Eli vain tilanteessa, jossa kultti voittaisi, tämä yksi pahis voi olla hetkellisesti kultin jäsen (ja tämä hetkellinen jäsenyys ei vaikuta hyvis/pahis -lukuihin). Myös lampun henki voi suojata tämän liittymisen samalla tapaa, kuin voi suojata muidenkin. Vain pelinjohtajat tietävät, kenellä pahiksista on tämä kyky, eikä siitä ilmoiteta mitenkään tilanteessa, jossa kyvyn omaava pahis tippuu.

Sääntö tehtiin sitä varten, jotta eliminoidaan mahdollisuus, että kultin voittoa edeltäneestä äänestyksestä pystyisi päättelemään kasan varmoja hyviksiä.

Kiitos ymmärryksestänne!

Teidän Bitrix-yhteisönne,

Acetho ja Derek

Muistutetaan samalla, että 1. päivä päättyy huomenna klo 20:00. Jatkakaa!

8 tykkäystä

Ei tarvitse pahoitella. Osallistut sen mitä kerkeät. Ei tän niin vakavaa pidä ollakkaan. Kunhan tässä herättelen väkeä ja sohin sinne tänne.

Ei tässä kyllä ole mitään mihin tarttua, jos ei sitten halua Casperin kelkkaan lähteä. Tässä, vielä varsin harmittomassa, vaiheessa pelaan mieluummin omalla tavallani.

++Nellisi

5 tykkäystä

Kysynpä vain, ketkäs sitä koodia säätää jossei hakkerit. Ehkä tässä onkin pelissä tosi ovela juoni, ja hakkerit ovatkin Acetho ja Derek. Jos näin on ja se selviää pelin lopussa vasta, niin julistan tällä viestillä olevani ainakin moraalinen voittaja! Plusplus molemmat!

8 tykkäystä

Haluatko avata miten minä liityn sinun tapaasi pelata? Mikäs Casperin kelkassa mietityttää? En taida harrastaa kostoääniä, koska se on ihan turhaa… Ainakin tässä vaiheessa.

Jotain aukaisua tää peli kyllä vaatisi. Kokeillaan vaikka näin: ++Bilbo

1 tykkäys

Jaahas, annetaan sitten ääni ++Nellisi kerran hän minua äänesti. Vaikea vielä sanoa kuka epäilyttää eniten, mutta Petri ja louskutin ovat ainakin lähteneet peliin samalla lailla kuin ennenkin hyviksinä.

1 tykkäys

@Casperi nimesi minut listalleen vaikka oli kuulemma torilla sillä aikaa kun minä niitä sääntöjä selailin. Kuulitko asian muilta hakkereilta?

1 tykkäys

Atala Hacker on tuttu peli, ei se kyllä juuri mitään ääntä pitänyt,mutta hauskaa sen kanssa oli. Eli en.

Tori-kierros heitetty ja aika meininki. Ensin näin kun Babu-paviaani varasti myyjältä vesimeloonin ja katosi omille teilleen tutunnäköisen hahmon kanssa. Oli sen verran ruuhkaa että naamaa en nähnyt, mutta joku huusi “pahuksen katurotta!” Kenelläköhän tuommoinen paviaani olisi pelikaverina? Armas, Jopeti?

No sitten joku nuorempi vähemmistön edustaja nappasi torin kookkaimmalta ja pelottavimmalta myyjältä (ei ollut Koo) omenan välipalaksi, rohkea taktiikka täytyy myöntää, Värilasitko siellä hämmentää? Se ei riittänyt, vaan poika jäi kiinni, juuri ennenkuin reppanalta oltiin lyömässä kaula poikki ärjäisi Leo Leijona, sulttaanin tyttären hengenvartija.

Itsehän en tässä kohti saanut katsettani irti erään naishenkilön tähtisilmistä. Enkä näin ollen ole varma oliko itse prinsessa lähtenyt torille rahvaan sekaan, vai oliko se vaan Nellisin lumoava katse, vai joko hakkeri oli päässyt peliin sisälle?

Ehkä parempi, että pistän pelin hetkeksi paussille ja heitän kurkkuuni tupla-kofeiini kookosmaidon. Tarkistaisko joku ettei siellä ole hakkeri pelissäni, mutta viimeiseen tallennukseen ei saa koskea.

Pyyhkäistään Joonatanin nimi pois ja asetellaan ++Horna kärkisijalle.

5 tykkäystä

Äänestystilanne:

2 Nellisi (Virvelia_kainaloon, Bilbo)
1 Bilbo (Nellisi)
1 Horna (Casperi)

Päivä päättyy huomenna klo 20:00

2 tykkäystä

Ai ai, huomenna pitäis jo joku häätää vaikkei peli ole vielä kunnolla alkanutkaan. :grimacing: Pitäis nyt vähän kaikkien aktivoitua että saataisiin vähän enemmän irti, ei tässä muuten yhtään tiedä kelle pitäisi lopullinen ääni antaa. Kummallisen hiljainen alku on muutenkin ollut nyt.

Samaa mieltä kuin @Bilbo, nythän tämä menee ihan arpapelillä ja sataa hakkereiden laariin.

Missä ++Jopeti on? Ei ole kuin yksi viesti 27 tuntia sitten. Ei sillä että täällä muillakaan niitä hirveästi olisi, mutta jotenkin teitä pitää herätellä.

4 tykkäystä

No ääniä jaettu sitten sikinsokin. Hiljasuus ja tää sekavuus taitaa olla pahisten mieleen. ++Jopeti
Ei tällä viesti määrällä muuta perustetta oo, kun et vaan yhen viestin laittanut. Myös uusi vahvistus yhdellä viestillä osallistunut, toki selitteli syytä siinä

Vaikeehan tästä mitään sanoa tällä viestimäärällä.

1 tykkäys

Samaan laariin tuokin viestisi sataa, paitsi jos Jopeti on hakkeri ja muut äänensaajat eivät.

1 tykkäys

Ymmärrän hyvin saaneni kaksi ääntä jo, epäilin kyllä suurempaa äänisaalista. Varsinkin, silloin kun olen ollut pahis niin olen aina niitä hiljaisimpia kavereita. Silloin vetänyt lähinnä roolia, mutta nyt puskee oikeaa kiirettä päälle. Itselle osui nyt pelin ensimmäiselle viikolle kiirettä siivilissä ja en pysty osallistumaan edellisen pelin tavoin mukaan (siis missä viimeksi olin eli Lyyran ryöstö)…

Lisäksi huomasin juuri tuossa edellisessä pelissäni, että kun olin aktiivinen niin hämmensin turhaan ja annoin pahiksille avaimia käteen. Olin esimerksi syittä suitta Virvelin perässä (alussa). Kirjoitin paljon, mutta en asiaa. Lisäksi olisiko ollut tatesulo, joka viime pelissä (missä olin pelinjohtaja andeilla) totesikin, että hyvisten pitäisi vetää yhtä köyttä eikä kinastella pienistäkin asioista toisten hyvisten kanssa. Se ei edistä peliä, kuten ei toki liika hiljaisuuskaan.

Tuskin ehdin nyt ensimmäisenä pelipäivänä avaamaan ja paneutumaan kehenkään (esimerkiksi huomenna illalla olen sivussa, pahimpaan aikaan eli 16-20).
Mutta katotaan jos tänään illalla sekä huomenna aamusta/iltapäivästä pystyisin antamaan oman panokseni ensimmäisen päivän hakkerijahtiin.

1 tykkäys

Horna checkaa nyt aika monta boksia. Mutta niin se aina tuntuu tekevän, jos nyt tähän typerään tyyliargumenttiin mennään.

Ai se, että yritän herätellä pelaajia osallistumaan, sataa hakkereiden laariin?
Luulin, että tuosta viestistä olisi tullut sellainen herättelyääni -fiilis, tai sellaista ainakin yritin.

Voidaanhan me toki kaikki olla hiljaakin, ei siinä mitään.

Ei vaan se, kun ääniä on vähän kaikilla. Toisaalta Horna tarttui tuohon vähän epäilyttävästi.

Okei, ymmärsin väärin. Oli kyllä erikoinen peesaus…

Niin mikä tuossa oli epäilyttävää omalta osaani?

Epäilyttävä kokonaisfiilis, Casperin havainto ja peesaus tuossa.