Yhteisöpeli XXX - Merirosvoja Karibian auringon alla

Jos olisin AdG, niin sanoisin varmaan tuohon tyyliin.

3 tykkäystä

Siis nyt en ihan seuraa. Eikö juuri tuon takia kyky kannata käyttää päivällä eikä yöllä?

Varsinkaan ensimmäisenä yönä en vielä käyttäisi. Ymmärsin myös, että kyvyn saisi käyttää valitsemanaan ajankohtana, eikä silloin tarvitse olla yö.

Eikö se ryöstöretki tehdä yöllä? Ja sinne valitut valitaan yön alkaessa ja se kyky ilmoitetaan siinä kohtaa ja kenelle se kohdistetaan.

Näköjään puhuttiin eri öistä :slight_smile:

Eli totta, heti kun Kapteeni on valinnut erikoiskyvyn saajan, voi tämä pudota saman yön aikana.
eli jos pahis on kapteeni, hän voi nimetä X:n erikoiskyvyn saajaksi ja sitten pääpahis tiputtaa tämän samana yönä.

Mä olin jo menossa seuraavassa päivässä ja sen jälkeisessä yössä.

3 tykkäystä

Eiku joo. Kyky arvotaan yöllä ja annetaan jollekin. Se kuka sen saa, saa itse päättää koska käyttää kykynsä ja sitä ei muille pelaajille kerrota. Sen tietää ainoastaan Kapteeni ja kyvyn saaja.

Juu. Nyt alkaa itsellenikin valkenemaan tämä. Ehkä vaatisi enemmän rommia, että aivot toimis paremmin.

3 tykkäystä

Tai vähemmän.

Sinänsä positiivista, että edes jotkut ovat aamusta kannella eivätkä kuorsaamassa kajuutassa. Sitten on tietty nämä kaksi sankaria, Jopeti ja Ultraviolet, jotka vissiin potevat pahemman laatuista merisairautta jo tässä vaiheessa matkaa.

Vai onko ne keulahytissä yhdessä? :thinking:

1 tykkäys

Neljän kopla myös alun innokkuuden jälkeen hiljaa taustalla :thinking: onko tällä paatilla vapaa matkustajia?

3 tykkäystä

Allright, peli on nyt luettu. Mekaanisesti peli on kyllä vähän erikoinen, sillä Resistancessa pahikset eivät voi tehtävän aikana kommentoida kuka sabotoi. Tässä sen sijaan voi. Vähän pelkään tämän kallistavan kelkkaa pahisten suuntaan.

Pieniä pingejä on tullut muista pelaajista, mutta mä kirjottelen niitä tarkemmin läpi, kun viestit alkaa tulemaan perille :smiley:

6 tykkäystä

Nyt pitäisi @Ultraviolet viestit tulla automaagisesti läpi. Jatkakaa.

12 tykkäystä

Vähän tässä kanssa koittanut pohtia uusia kuvioita. Joku puhui, että valittava kapteeni joutuu helposti silmätikuksi seuraavana päivänä.

Pitäisikö parin ekan päivän ajalle tehdä sopimus, että valittua kapteenia ei äänestetä seuraavana päivänä?

Eli jos Armas valitaan tänään kapteeniksi.
On se reissu sitten sabotoitu tai ei, niin varmasti hän kerää seuraavana päivänä huomiota. Yleensä kaikenmaailman palkinnot näissä peleissä koituu kantajan kohtaloksi, ja tahtoisin sen nyt välttää, kun itse kuitenkin päästään kapteeni valitsemaan.

4 tykkäystä

On hyvät mahdollisuudet osua kuitenkin pahikseenkin Kapteenia valitessa, joten aika jännä ajatus.

1 tykkäys

Ja pahikset voisivat antaa herrasmieslupauksen, ettei kapteeni joudu heti yöpudotuksenkaan kohteeksi. :nerd_face:

Noniin, nytpä mulla pitäisi viestit mennä läpi, eli päästään pelaamaan!

Laitan julkisen tarjouksen, kolme minua ensiksi äänestänyttä henkilöä pääsevät mukanani ryöstöretkelle mikäli minut valitaan kapteeniksi. Näiden lisäksi valitsen toki itseni.

2 tykkäystä

Vaalikampanja on avattu! :smiley: Pidän ääneni siis sinulla vielä.

Mä en tiedä onko tämä kovin järkevää - peli kestää maksimissaan 5 päivää, sillä siinä ajassa kolme ryöstöretkeä joko onnistuu tai epäonnistuu, ja peli päättyy. Ryöstöretket on meille olennainen tapa saada tietoa tässä pelissä, ja tämän infon jättäminen ulkopuolelle ei oikein ole järkevää.

1 tykkäys

Sekin varmaan sopisi pahiksille, koska jos kapteeni on pahis → tätä ei pudoteta yöllä, ja jos kapteeni on hyvis → tämä saatetaan pudottaa yöllä. Toisin sanoen kapteenin pudottumattomuus yöllä on aika pahiksista. Taisin jo tuolla aiemmin todeta, että on aika hitsin tuulinen paikka.

Tavallisena puujalkaisena minulle olisi sinänsä ihan ok saada kapteenin rooli; ensimmäisen kappaleen ääneen sanottuani pahikset eivät pudottaisi minua yöllä, koska saisin epäillyn roolin, vaan tähtäisivät mieluummin muihin, osuakseen sellaiseen, jolle antaisin erityiskyvyn. Valitsen siihen Nutin, hän kokeneena kettuna tietää mitä tehdä saamallaan erityiskyvyllä.

Tarkoitatko yöllä tapahtuvaa pahiskeskustelua?
Mä ymmärsin, että tuo tapahtuu yksityisviestein pelinjohdon kanssa.