Yhteisöpeli XXXIII: Soluttautujia ja aavikkohirviöitä - peliketju

Mulle siis sama lähteä äänestämään Tonza tai Wrathia tai tarpeen mukaan jotain muuta meidän lohkosta.

Tai sitten pudotit itse Jopetin ja mainitset seuraavana päivänä tämän pudottamisen olleen epäoptimaalista. Koska itsehän olisit tietenkin pudottanut tumperelaisen. :wink:

1 tykkäys

Oliko sulla montakin varmaa hyvistä tossa kohtaa peliä ? :thinking:
-ultraviolet
++cliffybyro

Jopeti oli varmistettu hyvis. Me suojeltiin Jopeti epäonnistuneena pudotusyönä varamokkeni kanssa.

++CliffyByro

2 tykkäystä

Niin olihan tämäkin vaihtoehto olemassa, vaikka hyvin hyvin pienenä, koska kaiketi Jopeti kuitenkin äänesti. Enemmän pointti oli kuitenkin se, että Jopeti oli potentiaalinen päivällä pudotettava, koska ei ole varmistettu. Pahisten ainoa vaihtoehto voittoon olisi (ollut?) pudottaa aina päivällä namibilainen hyvis ja yöllä varmistettu tumperelainen hyvis. Näin nyt nähdyllä tavalla tätä peliä pahisten ei pidä pelata.

1 tykkäys

Oliko tämä mainittu jossain vaiheessa?

Ei, asianomaiset toki tietoisia eli pahikset.

Ode oli varsin selvä pahis. Ja vaikka ei olisikaan ollut, niin sama pudotusstrategia olisi silti pätenyt mm. siksi, että Tumpereella olisi ollut 1/4 mahku osua maalivahtiin Oden ollessa hyvis, Namibissa 1/5.

1 tykkäys

Mikä peruste tuo on sitten äänestää minua? Enhän minä voinut tietää, että Jopeti oli varmistettu (hetken pelkäsin, että asiasta oli mainittu täällä ketjussa enkä ollut huomannut).

Mä lähden nyt ajeleen Turusta kotiopäin, mielestäni oot jäljellä oleva pahis.

Joo, en nyt ymmärrä logiikkaa, miten Jopeti oli varmistettu hyvis, kun eihän sitä voinut tietää kukaan muu hyvis kuin maalivahdit.

1 tykkäys

Miten ihmeessä tämä siis vaikuttaisi pahisten pudotukseen. Pahikset tietävät kaikki hyvikset, mutta tietenkin pudottaessa pitää miettiä hyvisten näkökulmasta. Toinen meistä taitaa olla ihan pihalla, kun en ymmärrä tätä logiikkaa.

1 tykkäys

Vastaa nyt kysymykseen kuitenkin, olet meinaa väärässä.

Sinänsä tuo antamasi tieto toki paljasti sen, että ilmeisesti pahikset ovat ajatelleet - täysin ymmärrettävästi - Jopetin olleen toinen maalivahti. Tämä siis siksi, että kakkosmaalivahdin suojeleminen olisi tietenkin ollut aika järkevää tuplapudotuksen välttämiseksi, joskin toimihan tämä hyvin näinkin. Joka tapauksessa UV saattaa sittenkin olla pahis.

Lähinnä tässä herää kysymys, että miksi Jopetia oltiin ylipäätään pudottamassa silloin toisena yönä? Jopetihan oli aika potentiaalinen äänestettävä juuri sen vuoksi, että oli niin hiljainen.

1 tykkäys

Casperihan se just sanoi, että suojasivat yöllä Jopetin kun sitä koitettu pudottaa. Ei kait ne omia pudota. :grinning:

Onpas täällä paljon “tietämättömiä”.

Selväähän tässä on se, että Casperi ei kysynyt minun rooliani ja hän sai vastaukseksi hyviksen joukosta Tonza-Helbe-Wrath-UV. Tuossa joukossa joku toinen on kakkosveskari (en ymmärrä, miksi Casperi ei käyttänyt hyväkseen mahdollisuutta hyökätä tänään veskarikaverinsa kimppuun, jotta pahiksia voitaisiin hämätä laittamaan yöllä jokin tavishyvis pihalle, koska Cassu luonnollisesti suojaa ensi yönä itsensä).

Ilmeisesti Tonza on hyvis (tai Apuri, josta Cassu sai yölkä hyvis-signaalin), koska Casperi otti selittämättömästi itseensä siitä, että epäilin Tonzaa. Näin ollen Pääpahis on joukossa Helbe-Wrath-UV. Casperihan pystyy ilmeisesti rajaamaan tuosta vielä yhden pois, jos olen oikeassa Tonzasta.

Tämä ehkä vähän pahismainen kommentti? Eli mennäön tällä nyt toistaiseksi:

++Helbendeerus

1 tykkäys

Siis en edelleenkään ymmärrä, mistä ihmeestä hyvikset tiesivät Jopetin hyvikseksi…

1 tykkäys

Mikä varmistettu se on, jos pahikset ja maalivahdit suljetuissa ketjuissaan tietää Jopetin hyvikseksi? Joojoo, se on varmistettu veskareille, mutta 000 tarkoitti sitä, että meille muille Jopeti ei ollut varmistettu.

1 tykkäys

Casperi ei luonnollisesti anna meidän tiputtaa kakkosta tai kysyttyä hyvistä, joten aika hyvät mahdollisuudet on voittaa jo tänään. Meille muille tietenkin olet myös mukana listalla, mutta silti enää kolme vaihtoehtoa. Aika ihmeitä saa sattua, että hyvikset tämän vielä häviäisivät.

Vai onko tämä mahdollista? Yleensähän ei ole ollut näissä peleissä. Säännöissä ei kerrota, eli varmaan sitten on @Bilbo?

En tiiä oliko huono sanamuoto, mutta ei nyt kannata takertua siihen. Olisin pystynyt kertomaan kaikki tietoni tänään, jos Jopeti olisi ollut mukana varmistettuna hyviksenä. Eli pahikset on kyllä ihan tietoisia siitä, mitä tekevät.

2 tykkäystä