Yhteisöpelii XXXVI – Selviytyjät Tampere

Jaahas, koska Jopetikin oli hyvis, on siis selvää että viimeinen kelmi on pelannut sitä kuuluisaa taitavaa pahispeliä.

Minä vähän niin kuin lupauduin tippumaan tuossa eilen heti Jopetin jälkeen, joten voitte äänestää minut ulos seuraavaksi. Tietenkin harmi, että olimme molemmat hyviksiä.

Cliffy on siis hyvis, jäljelle jäävät Ode, louskutin ja mazzus. Siis juuri niitä pelaajia, jotka ovat aina pahiksina vaarallisia. Näistä kolmesta Ode olisi oma valintani, jos siis kuitenkin päätätte jättää minut tiputtamatta.

1 tykkäys

Jotkin asiat eivät vain muutu :heart:

1 tykkäys

Jaahas, vai tiputti Bilbo Ilveksen? No, mulla on enää yksi pahis mielessäni ja se on Bilbo.
Häntä olen kokoajan Helben tippumisen jälkeen epäillyt. Ode voi myös olla pahis, mutta Bilbo on ykkösenä epäilyissäni.

1 tykkäys

Bilbosta:

Jopeti tekikin jo aika hyvän viestin Bilbosta (viesti 2354), mutta vielä pari lisäystä:

Ensinnäkin tuo heimojen välinen liitto, mitä ehkä koitti varovasti kysellä. Mielestäni olisi hyödyttänyt vain pahiksia, varsinkin jos kyseisen liiton heimoissa on pahiksia.

Ensimmäisenä päivänä Bilbo äänesti aluksi tyhjää ja lähti myöhemmin Louskun ja Nutin liiton mukana äänestämään Mazzusta. Lopulta seilasi Tapparanationin ja Mustiksen välillä, mutta päätyi lopulta Mustikseen.

Toisena päivänä lähti aluksi Louskuun, mutta kun ääniä kääntyi Nationiin, vaihtoi sinne ja siellä piti myös koko loppupäivän. Kun nyt muistetaan, että Nationin puodotus satoi suoraan pahisten laariin, tämä nostaa Bilbon pahisosakkeita. (Toki minulla ei varmaan ole mitään varaa sanoa, koska äänestin itsekin Nationia.)

Bilbo ei myöskään ilmeisesti nimennyt ketään epäilyttäväksi ensimmäisenä yönä heimokeskustelussa, kun valittiin äänestettäviä pelaajia. Hän ainoastaan hyväksyi Tapparanationin(hyviksen).

Lisäksi tuo, miten tp2 vain ehdotti Nationia kuulostaa vähän mielenkiintosielta.:thinking: Olisiko siellä pahiskeskustelussa käyty 000 selän takana keskustelua ja päädytty siihen, että Nation on paras vaihtoehto?

Kolmantena päivänä äänesti Helbeä, mutta siitä ei juurikaan voi mitään päätellä, koska oli niin selvä lähtijä.

Neljäntenä päivänä lähti aluksi jostain ihmeen syystä Armaan ja Tonzan perään? Tätä selitteli sillä, että ei pahis olisi niin tehnyt. Myöhemmin laittoi äänen Ilvekselle, ja Ilveksen tultua esiin trakkailijana Tp2:lle. Tässä vaiheessa hänen oli kuitenkin pakko, koska oli itse putoamisvaarassa.

Viidentenä päivänä Bilbolla ei ollut ääntä.

Kuudes päivä oli niin selkeä Jopeti, että siitäkään ei oikein voi mitään päätellä.

Bilbon pelaaminen ja äänestyskäyttäytyminen on siis kieltämättä ollut aika epäilyttävää, ja muutenkin sopisi mielestäni aika hyvin Petrin pahiskaveriksi. Hyvyyden puolesta toisaalta puhuu se, että kutsui Tp2:n kanssaan heimoon, ja nimenomaan kolmen hengen heimoon. Jos kuitenkin muistetaan, että 000 lähti heti seuraavan päivän lopussa, olisi heidän taktiikkanaan voinut olla valloittaa yksi heimo kokonaan pahiksille. Tämä kuulostaa kuitenkin vähän kaukaa haetulta🤷

Louskutin:
Ekana päivänä heimojaoissa kysyi Nutin ja itsensä mukaan Mazzusta, Tonzaa ja Jopetia. (Kaikki hyviksiä Louskun ollessa paha). Mazzus tuli mukaan ja pyysi messiin myös pahis-Helben. Koska jossain näistä kolmesta ensimmäisestä heimosta on ollut pakko olla kaksi pahista, tämä sopisi ehkä parhaiten siihen.

Kun kaksi ensimmäistä heimoa oli jo kasassa, Lousku vaihtoi äänensä Tp2:lle. Tämä ei kuitenkaan ollut oikeasti missään vaiheessa vaarassa, ja päivän lopussa Lousku vaihtoi vielä Cliffybyroon, jossa pysyi loppuun saakka.

Toisena päivänä oli yksi nimetyistä pelaajista, ja vieläpä nimettynä varmojen hyvisten toimesta. Hän alkoi saamaan paljon ääniä, mutta ensimmäinen pahiksen antama ääni (jos Bilbo tässä tapauksessa on hyvä) oli Petriltä, kun Louskulla oli jo 5 ääntä. (Tp2 esimerkiksi äänesti Louskuttimen sijasta Tapparanationia.) Äänet kuitenkin alkoivat siirtyä Louskuttimelta Tapparanationiin (mm. Petri siirsi äänensä, vaikkakin teki sen viimeisien joukossa).

Lopulta Louskun ääni löytyi 000:lta, jolle hän vaihtoi siitä kasasta ihan ensimmäisten joukossa. Tästä voi kyllä antaa ehkä hyvispisteitä, mutta täytyy muistaa miten se ilta lopulta menikään.
(Äänestystilanne)
Kaikki muut pahikset olivat lopulta Tapparanationissa, jonka tippuminen oli siis pahiksille optimaalisinta. Näistä Helbendeerus kuitenkin vaihtoi aivan viimeisillä hetkillä. Näin ollen yksi pahis on ihan hyvinkin voinut olla äänestämässä 000:aa, varsinkin jos vaihtoi häneen jo aikaisessa vaiheessa, koska aina oli mahdollisuus Helben uhraukseen.

Louskun hyviksisyyttä voisi myös puoltaa se, että hän toi Helben lipsahduksen peliketjuun. Toisaalta eiköhän ennen pitkään joko Nuti tai Mazzus olisi tuon myös tuonut esille, joten miksei suoraan keräisi tuosta hyvispisteitä. Lisäksi tämä oli Nutilta erittäin hyvä huomio:

Ja kun nimenomaan sen kysymyksen esitti juuri lousku, johon Helbe vastasi “meille”!

Kolmantena päivänä putosi sitten tosiaankin Helbe, mutta kun Helbe keksi jonkun ihmeen tarinan jostain hiljentämisestä, Louskutin nieli kyllä syötin epäilyttävän helposti. Toisin sanoen yritti joko tietoisesti tai vahingossa pelastaa pahista.

Neljäntenä päivänä tippui sitten Tp2, ja tästä Louskulle voisi myös antaa hyvispisteitä, koska oli alusta asti äänestämässä häntä. Täytyy kuitenkin huomauttaa, että siinä vaiheessa, kun Lousku laittoi äänen Tp2:lle, oli kärjessä Petri kahdella äänellä. Louskutin siis antoi toisen äänen myös Tp2:lle. Tämän jälkeen äänet alkoivat lipumaan Ilvekselle, jolloin pahis-Louskun ääni olisi voinut ihan turvallisesti olla pahis-tp2:lla. Ilves kuitenkin tuli esiin tarkkailijana, ja äänet jakautuivat Bilbolle ja Tp2:lle.

Tämä tuntuu siltä, että tiesit Tp:n olevan paha, ja aloit jo pelata seuraavaa päivää. Ja sanottakoon tähän vielä se, että jos olisin pahis, en ikipäivänä olisi tehnyt noin epäilyttävää liikettä, vaan ainoastaan pysynyt kylmänviileästi Tp2:ssa. Toisinsanoen juuri niin kuten Louskutin teki.

Sitten vielä eilen nuo hänen eilisen kaksi viimeisintä viestiä. Et tee mitään sen estämiseksi, että Jopeti ei tippuisi, mutta silti sanot kuinka minä voisin olla pahis. Tulee taas sellainen kuva, että tiesit jo valmiiksi Jopetin olevan hyvis, ja aloit pelata jo seuraavaa päivää varten.

Louskulla siis on mielestäni ehkä hieman enemmän luottamusta herättäviä tekoja kuin Bilbolla, mutta toisaalta myös Louskuttimellakin löytyy paljon asioita, jotka sopisivat erittäin hyvin pahikselle. Onneksi tässä pitäisi olla kaksi päivää aikaa löytää se viimeinenkin paha, joten sinänsä ei ole väliä kumpi laitetaan pihalle ensin.

Jos jaksan, voin jossain kohtaa käydä vielä Mazzusin viestit läpi, mutta kuten sanoin, pidän Louskutinta tai Bilboa ehdottomasti potentiaalisempana pahiksena.

Ensinnäkin, hienoa että olet nyt aktivoitunut. Tätä viimeisen pahiksen löytymiseen tarvitaan, minä se en ole.

Mitä jos hyviksenä

Ensimmäinen päivä on aivan täyttä arpapeliä, kenelle äänensä antaa.

Kuten ensimmäinen päivä, myös nimeäminen oli mielestäni kovasti vielä täysin mutu-pohjalla ja pelasin ensimmäisenä päivänä aika vallattomasti, joten tiesin että epäilyjä tuossa vaiheessa varmasti tulee. Äänet taisi kaikki karkota minulta päivän mittaan, kun rupesin ottamaan peliä enemmän vakavalta pohjalta.

Tässä on mielestäni pelkkää jossittelua. Jos ääneni olisi ollut jossain muualla, olisit saanut aivan samanlaisen kappaleen aikaiseksi.

Niin, kysyin että mitä luulette mikä pahisten yötwisti on, joten meille oli se Helbendeeruksen moka kysyjän roolista huolimatta. Toki tämän voit lukea miten haluat, enkä tuota sen isommin voi puolustella, kun en itse siinä mitään väärää tehnyt.

Helppo sanoa, kun et ollut meidän heimokeskustelussa tuota lukemassa. Ehkä olin sitten liian ”hyväntahtoinen” tuon uskomaan, mutta pahiksena olisin ollut hiljaa ja katsonut nieleekö kukaan tuota syöttiä. Jos olisin tiennyt Helbendeeruksen pahaksi, niin en nyt ihan noin selkeästi olisi itseäni maalittanut.

Et huomioinut, että tämän lisäksi painostin tp2:sta useaan otteeseen pelipäivän aikana noista hänen epäjohdonmukaisuuksistaan.

Enhän mä mitenkään erityisesti sinua tuosta painostanut seuraavana päivänä? Pahiksena olisin varmasti mustamaalannut sinua enemmän.

Voisiko tässä olla sellainen skenaario mahdollinen, että sen vuorokauden puolella oli tullut noin 10 viestiä koko aikana, joten ketjussa ei tapahtunut yhtään mitään. Jopeti ei ollut ykkösvaihtoehtoni, mutta päivän päättäminen aktivoitti seesteistä tunnelmaa, kun esim Cliffy oli sanonut, ettei ääntään vaihda. Tottakai voit mielestäni olla pahis, koska minä se en ole.

1 tykkäys

Voi vietävä, meni nuo lainausten jälkeiset viestit aivan sekaisin kännykällä näprätessä.

Eli:

Mitä jos hyviksenä minulle oli ihan sama ketä heimoomme tulee, kunhan saamme sen täyteen. Vaikka siellä pahiksia olisi, niin niistäkin saisi sitä kautta dataa (niinkuin kävi Helben tapauksessa). Eli tässä syytät minua siitä, että pyyntöni sattui osumaan ainakin kahteen hyvikseen (Mazzuksen roolia en tiedä, mutta uskoisin hyvikseksi).

1 tykkäys

Jos olet hyvis niin tietenkään silloin toki et voinut tietää ketä kysyit. Voisin kuiyenkin kuvitella, että pahiksena olisit nimenomaan ehdottanut pelkkiä hyviksiä, eli juuri kuten nyt kävi. Eli tätä katsomalla ei ainakaan voi sulkea pois sinun pahuuttasi.

(Ja siis sinun ollessa paha Mazzus luonnollisesti on hyvä)

Mutta siis muuten ihan hyviä pointteja sinulta.

Täällähän viriää oikein mukava keskustelu jäljellä olevasta pahiksesta. Itse uskon hänen olevan
++Bilbo

1 tykkäys

Luin tuossa myös Bilbon viestit ja toitotti kyllä alkupelistä hyvinkin paljon tp2 ja Petrin hyvyyttä. Tp2:een löhti tosiaan ”pakon” sanelemana ja Petriä ei voinut äänestää, muttei kyllä epäillyt vissiin kertaakaan ennen tuota pelipäivää.

Asia mikä tosin puhuisi Bilbon hyvyyden puolesta, oli tp2 ottaminen samaan heimoon.
Tosin sanoi näin heti kysyttään kavereita heimoon:

2 tykkäystä

Cliffy nyt konklaavin mukaan ilmeisesti varmahko hyvis.

Ode taas parantanut otettaan ja ihan hyviä huomioita tehnyt viime aikoina (vaikkakin minusta oman roolini tietäen vääriä).

Mazzus voisi myös olla pahis, mutta oli kyllä Helbendeeruksen ja Petrin perässä ennen kuin heitä edes äänestettiin isommin.

2 tykkäystä

Eli Bilbo se sitten tässä valossa on.

++Bilbo

1 tykkäys

Joo, eiköhän Bilbo kannata joka tapauksessa katsoa

++Bilbo

Taitaa tämän myötä päivä ja toivottavasti peli päättyä puolen tunnin päästä.

Päivä on päättynyt Bilbon saatua äänienemmistön! Bilbo on kuollut!

Bilbo on rooliltaan tavallinen hyvis!

Bilbon heimo ei ole jättänyt testsmenttia.

Yö päättyy huomenna perjantaina klo 20!

7 tykkäystä

Selvyyden vuoksi - ei ole uusia twistejä viimeisenä yönä

2 tykkäystä

Yö on päättynyt! CliffyByro on pudonnut ja hän on rooliltaan influensseri!

Heimon testamentti on seuraava:

“[SENSUROITU] [SENSUROITU]
Koittakaapa siitä lukea mitä arvon Cliffybyro ja Ilves 1931 kirjoitti. Vai luulitte te saavanne jotain? Hähähähää, ottakaa siitä!”

TESTAMENTTIA ON PEUKALOITU!

Peukalointi sisältää lisäyksiä ja poistoja!

Päivä päättyy sunnuntaina klo 20!

Ensimmäinen päivä: Mustis Käsikirjoittajan serkku
Ensimmäinen yö: Casperi Tavallinen hyvis
Toinen päivä: Tapparanation Tavallinen hyvis
Toinen päivä (myrkytys): 000 Tavallinen hvyis
Toinen yö: Nuti Tavallinen hyvis
Kolmas päivä: Helbendeerus Tavallinen pahis
Neljäs päivä: tp2 Pahisten tarkkailija
Neljäs yö: Armas Edellisen kauden selviytyjä
Viides päivä: Petri pahisten editoija
Viides yö: Tonza tavallinen hyvis
Kuudes päivä: Jopeti tavallinen hyvis
Kuudes yö: Ilves1931 hyvisten tarkkailija
Seitsemäs päivä: Bilbo tavallinen hyvis
Seitsemäs yö: CliffyByro influensseri

4 tykkäystä

Viimeinen päivä. En kyllä vieläkään usko, että mazzus olisi pahis, tai sitten on vedättänyt ihan huolella heimokeskustelussa ja täälläkin epäillen kaikkia tähän mennessä paljastuneita pahiksia.

Ode sen on siis oltava

++Ode

Kävin nyt Mazzuksenkin viestit läpi.

Tosiaan ensimmäisenä päivänä oli tuo “lipsahdus”, jossa luuli tai “luuli” pahiksia olevan vain 3. En kuitenkaan näköjään ihan muistanutkaan miten se oikeasti meni:

Tämä tuli siinä kohtaa, kun hänellä oli 4 ääntä, eli oli kärjessä. Bilbo huomautti tästä:

Johon tp2 vastasi:

Puolustelua? Lisäksi: (Mazzus oli siis johdossa)

Tuntuu, siltä, että Tp2 yrittää hennosti puolustella Mazzusta, mutta ei kuitenkaan uskalla liian räväkästi. Klassinen pahisliike siis?

Äänten osalta ensimmäisenä päivänä sanoi aluksi pariin kertaan, kuinka hänen äänensä jää Bilbolle tai Nutille, mutta heimojakojen myötä laittoi äänensä Tp2:lla. Tämän kanssa piti tässä kohtaa myös pienet sanailut, mutta ei kuitenkaan mitään liian räväkkää. (Teatteria?) Myöhemmin vaihtoi Cliffybyroon, jossa pysyi koko loppupäivän, eli ei tehnyt enää mitään liikkeitä. Nyt kun tiedetään, että kärkikahinoissa ei ollut ketään pahista, pahis-Mazzukselle olisikin ollut hyvä vain katsoa sivusta tekemättä yhtään mitään.

Toisena päivänä laittoi äänen aikaisin Cliffybyrolle, ja vaihtoi lopussa 000:lle. Tästä voisi antaa hyvispisteitä, mutta tähän kohtaan samat sanat, jotka sanoin Louskun äänestä 000:lle. Ja koska kumpikin teistä äänesti 000:aa ja nyt on selvää, että toinen teistä on paha, en voi enää antaa tälle mitään painoarvoa.

Kolmantena päivänä ei mitään mainitsemisen arvoista, koska Helbendeerus.

Neljäntenä päivänä kertoi kyllä epäilevänsä mm. Tp2, mutta kuitenkin Ilvestä enemmän, jota myös äänesti. Kun Ilves tuli esiin, sanoi vielä tällein:

Tp2:een Mazzus vaihtoi vasta, kun Cliffy vei hänet johtoon.

Viidentenä päivänä Mazzuksella ei ollut äänioikeutta, mutta kertoi silti kovasti epäilevänsä Bilboa ja Petriä. Tämä voisi kyllä tuoda hieman luotettavuutta, mutta ainakin minulle tuli sellainen kuva, että toivoi näistä enemmän Bilbon tippuvan. (Mainitsi jokaisella kerralla Bilbon ensimmäisenä, sekä tämä:)

Miten te muuten päätitte kumpi on karanteenissa? Arvoitteko vai päätitte jollain muulla tavalla?

Lisäksi Mazzus ei suostunut kertomaan eikä muuten ole vieläkään kertonut, miksi oli niin varma että pahikset löytyisivät joukosta Bilbo, Petri, Ode. Tai miksi luottaa niin lujasti Louskuun tai antoi luottoa epäilyttävään Jopetiin? Tätä pidin jo silloin kummallisena, ja nyt vielä enemmän. Miksi hyvis ei voisi vain kertoa suoraan? Minä nyt en voi tietää mitä olette heimokeskustelussa jutelleet, mutta olisiko Mazzuksen taktiikkana voinut olla antaa Louskuttimelle luottamusta, ja täten saada itse takaisin luottamusta?

Kun Louskutin sanoit minulle tuosta, että olin aktiivinen siihen saakka kunnes Helbe tippui, näköjään myös Mazzuksen viesteistä 150/187 on ennen Helben putoamista. Joten eipä ole Mazzus-setäkään liiemmin ollut juttutuulella viime päivinä.

Eilen olin vielä sitä mieltä, että Louskutin on epäilyttävämpi kuin Mazzus, mutta kun nyt selasin viestit vielä tarkasti läpi, kantani taisi muuttua.