Autot

2 tykkäystä

Onko palstalla kokemusta/tietoa Fordin 1.6 ecoboost koneesta? Autokaupoille joutumassa ja silmään osui vuoden 2011 mondeo kyseisellä koneella ja väistämättä epäilyttää kun otetaa tehoa noin paljon irti tuosta koneesta? Luotettavuudesta siis jos tietoa löytyy?

Erään kaverin vanhemmilla on Focus ecoboost 1,0. Väittäisin, että on uudempi. Mutta ei ns. poljettu auto.

Kerran on kone pamahtanut paskaksi, mutta meni silloin takuuseen.

1 tykkäys

Kunhan on alkuperäiset softat, ei viritetty… Ei noi nykyiset turbokoneet taida olla mitään 300-500tkm:n myllyjä. Itsellä suhteessa samantehoinen 1.8 tsi. Mallivuosi 2010 ja hyvin on pyörinyt. Pikkusen saa varautua öljynlisäykseen vaihtovälillä. Longlife. 0.5 ltr tms. No, paras hakea esille voorttimiesten keskustelupalsta, eiköhän semmoinenkin ole. Paljonko tolla Mondeolla on ajettu?

1 tykkäys

180 000 olisi ajeltu, täytyy kaivella keskustelu foorumi. Täällä yleensä näyttää löytyvän tietäjää joka lähtöön ja ajattelin että voisi myös saada puolueetonta tietoa.

1 tykkäys

Millaiset rempat siinä tulee 200tkm kohdalla?

Auton todellinen hintahan ei suinkaan ole kauppahinta. Hinta muodostuu seuraavasti:

Käyttökulut + arvonalenema + mahdolliset rahoituskulut

Auton osto sitoo pääomaa, joka vapautuu sitten kun autosta luovut. Millainen markkina on yli 200tkm ajetuilla Mondeoilla, siinä iässä kun voisit suunnitella seuraavaa auton vaihtoa?

No tässä on asia vielä alku tekijöissä, mietintämyssy vasta päähän vedetty niin sanotusti. Ehdotuksia toki otetaan vastaan:sunglasses:

En itse ostaisi foordia, vaikka taivaspaikka tulisi, kun maanpäällinen helvetti on koettu. :grinning:
Aiemmat korimallit helkkarin ruosteisia ainakin. Itse moottorista ei kokemuksia. Kannattaa Foordin keskustelupalstalla käydä.

1 tykkäys

Ei taida yhtään helpottaa, vaikka moottorissa on Mazdallakin joku osuus ainakin suunnittelussa. Itsellä oli joskus muutama Mazda 626 2-litraisella vapaastihengittävällä. Autot saattoi koriltaan ruostua, varsinkin 80-luvun puolella tehdyt. Mutta koneet kesti. Öljyäkään ei tarvinnut koskaan lisätä, sehän suorastaan… no, ei se sentään lisääntynytkään! :wink:

1 tykkäys

Mulla oli joskus talviautona Ford Probe jossa oli 2,5 litrainen Mazdan V6-moottori.
Usassa valmistettu Ford jossa Mazdan tekniikka.
Kovasti tykkäsin autosta siihen asti kun sen koria ei tarvinnut hitsata.
Voisin ostaa vieläkin tällaisen auton jos olisi 100% varmuus korin kunnosta.

Itsellä on kyseinen kapistus alla, vielä saman vuotinenkin. Mitään ongelmia ei ole koneen kanssa ollut ja kulkee ihan reippaasti. Itsellä mittarissa vähän reilu 160 000km. Muistaakseni 200tkm tulee jakopään remppa mikä kustantaa sen noin 500-600€

1 tykkäys

Ilmeisesti muutenkin tyytyväinen kyseiseen autoon ollut? Tällä hetkellä eniten houkuttaisi kyseisellä koneella oleva mondeo (taloudellin/tehokas).Viimesin Accord (tunnetusti luotettava) josta edellisestä korimallista kokemusta omakohtaisesti , semmonen myös jää pihaan toiseksi autoksi ja sitten vielä V70 lähinnä työkaverin aivopesun johdosta.

Kyllä ihan tyytyväinen oon ollut. Ei mitään isompaa vikaa ole ollut missään. Pientä nyt tietenkin on ihan niin kun kaikissa muissakin. Koon puolesta samaa kuin V70 koska tehty samalle pohjalevylle eli tilaa riittää, mutta huomattavasti halvemmalla kuin Volvo. Nyt katsellut jos vaihtaisi uudenpaan korimalliin mutta se on vasta harkinnassa

En vieläkään ole ratkaisua uuden auton suhteen tehnyt, n. 3 kk:n päästä menee nykyisellä autolla sopimus umpeen.
Nyt uutena vaihtoehtona ilmenikin Volvo V60 Classic Summum D4 automaatti. Tuossa olisi 190 hv ja 400nm vääntöä. Varustetaso on kunnossa, mutta ainoa asia mitä mietin on tavaratilan koko. Ilmoittavat vain 430l, kun esim. Octaviassa ilmoittavat 610l. Kai sitä tuolla pienemmälläkin tavaratilalla tulisi toimeen, kun tottuu. Muutenhan tuo olisi varmasti loistava valinta.

Itsellä kanssa auton vaihto ajankohtainen ja tullut pyöriteltyä monia maastureita. Uuteen Volvon XC60 olin todella tyytyväinen muuten, mutta olin todella yllättynyt auton sisämelusta. Auto oli todella paljon kovaäänisempi kuin vastaavat kilpailijat (GLC, Q5 ja NX). Suosittelen siis koeajamaan Volvon jos sisämelu on merkittävässä asemassa, ennen kuin miettii pidemmälle Volvoa.

1 tykkäys

Onko kellään kokemusta mitä tapahtuu autovakuutus bonuksille, jos vahinko sattuu firman liisari autolla?

Esim aleneeko 2. auton bonarit. Aiemminhan vakuutus oli aina autokohtainen ja bonuksia siirreltiin autosta toiseen. Nyt uuden lain vuoksi tilanne epäselvempi, kun on periaatteessa vakuutus on henkilökohtainen ja voit saada saman bonuksen vaikka kaikkiin autoihin. Käytännössä siis liisarillakin tullut vahinko voi vaikuttaa omien autojen bonuksiin?

Auton peiliin tuli liisarilla pieni naarmu ja tuolle saattaa tulla tässä vielä kohtuuton hinta.

Ei siitä sulle mitään menetyksiä tule. Liisarin vakuutus on firman nimissä.

Olen ollut vahvasti sitä mieltä että Biltemassa on kaikki muu paskaa paitsi kusi.
Nyt pyörrän osittain tuon mielipiteeni ja totean että auton akku kannattaa ostaa Biltemasta.
Kävin vaihtamassa 3 vuotta ja 2 kuukautta vanhan akun uuteen, jossa taas neljän vuoden takuu.
Mun ei tarvi enää ikinä ostaa tuohon autoon akkua.:stuck_out_tongue_winking_eye:

Vielä kun tiskin takana ollut nuari miäs oli äärettömän kohtelias, niin jäi hyvä maku hommasta.

Saako muuten mistään muualta auton akkuun neljän vuoden takuuta?

13 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Liikennekulttuuri

Tähän sitä nyt päädyttiin. En ainakaan itse kokenut mitenkään erityisen häiritsevää sisämelua.

5 tykkäystä