Ilmeisesti työantaja oli päättänyt muuttaa autopolitiikkaa. Ja merkit oli karsittu kolmeen. Yksi on hinnaltaan sellainen, että Suomesta sitä ei edes saa tiettyyn budjettiin. Nyt myös hybridi tai jopa sähköauto olisi mahdollinen, mutta silloin joutuisi siirtymään vapaaedusta käyttöetuun. Periaatteessa jäljelle jää vain VAG autot, jotka olisi järkeviä. Nyt saisi mahdollisesti nelivedon automaatilla, mutta pitäisi ottaa pienemmällä moottorilla eli noin 40hp vähemmän kuin nykyisessä. Ja sitten pitää tietysti vielä päästöt katsoa, että meneekö ehtoihin. Pirun vaikeaksi on tehty.
Itselläni tosin tulee nykyisellä kolme vuotta täyteen ensi tammikuussa ja mietin vakavissani sitä, jos anoisin tuolle vuoden jatkot. Kuitenkin hyvä auto edelleen kyseessä. Kivat tehot, automaatti jne. Kesällä tuo joka tapauksessa pitää päättää.
E. Täytyy katsoa tätä hommaa tarkemmin, jos joskus saisivat pelisäännöt kirjoitettua puhtaaksi eikä tarvisi mennä kuulopuheiden mukana.
Näinhän se on ja näkyy myös omassa nettopalkassa. Eihän tuolla minun vehkeellä ole vielä ajettu kuin n. 60.000km tällä hetkellä, kiitos maailmantilanteen, joten ihan olisi soiva peli vielä ottaa jatkoaikaa. Ilmeisesti ei ole myöskään työnantajalla mitään tuota jatkoa vastaan.
Mutta mielenkiintoista olisi nyt saada mustaa valkoisella mitä tuo uusi “sisäinen” pitää oikeasti sisällään.
Ei vuoden jatko ole mikään huono juttu. Vuosi menee kuitenkin aika sukkelaan ja siinä ajassa tilanne saattaa oleellisesti selkiytyä.
Itsekin olen nykytilanteessa ottanut aikalisän auton vaihdon kanssa. Periaatteessa olin laittanut sivuun rahavarat vaikka uuden eemelin ostoon, mutta nyt ei auton vaihto enää nappaakaan. Pitänee laittaa rahat johonkin inflaatiosuojaan.
Entisellä kärryllä ajelee siis vielä kivutta parikin vuotta. 81 tkm mittarissa ja nätisti kulkee. Uudet kesärenksut voi tulla ostoon. Muuten sitten vaan katsotaan mistä tuuli puhaltaa.
Piti oikein kalenterista tarkistaa onko tänään aprillipäivä, mutta se onkin ylihuomenna. Nimittäin TM kertoo huhusta, että Volkkarin nimi muuttuu Voltswageniksi (Volttari). Kyseessä olikin Volkkarin sähköautojen nimi jenkkien markkinoille.
Ei ole auto, on Voortti.
Ei ole kuitenkaan itäauto ja on pienellä V8-moottorilla.
Museoikäinen mutta ei todellakaan näytä pussihousukulkineelta.
Malli enemmänkin “pelastettu museoinnilta”.
350cid ja Ford samassa lausessa kuulostaa rodilta ja sellaista mulla ei valitettavasti ole.
Mä olen aina ihmetellyt miksi rodeihin laitetaan aina se 350cid General Mistaken valmista moottori vaikka kori olisi Fordin.
Kaverilla on tuollainen ja häneltä sain ekan järkevän vastauksen.
Moottori käy suoraan rodiin kun Fordin moottorissa joutuisi tekemään siihen muutoksia.
Aikaisemmin vastaukset ovat olleet luokkaa: Niitä on helppo virittää, niitä on valmistettu niin paljon ja blaablaablaa.
Kerran ollut Teslan kyydissä. Malli oli 3 ja joku dual-engine. Olin kerrasta myyty sähköautoiluun. Bonuksena hienot näytöt yms. Teknologisesti Tesla on paljon edellä muita. Mitä tulee perinteisempään autoiluun yleinen laatu autossa on vielä todella kaukana esim Saksalaisista. Penkit, ovet, rengasmelu, yms. Ei vaan lopulta vakuuttanut. Autojen suunnittelua ja massatuotantoa ei tuosta vaan opita. Lähin verrokki Teslalle on Porsche Taycan. Se on sitten eri juttu
Taycanin listahinta (alkaen) takavetoisena 90ke ja nelivetona 115ke. Teslan Model 3 hinnat lähtee hieman yli 80ke (oli kyllä vanha hinnasto minkä löysin). Ei missään nimessä tuplat perusmallista. Toki Porschelta löytyy myös 200ke malleja.
Noihin autonomisten autojen softiin liittyy aika paljon polemiikkia eettisistä kysymyksistä, esim. että jos auto huomaa että on törmäämässä jalankulkijaan niin ajaako se yli säästääkseen kyytiläiset vai kääntää päin seinää vaarantaen kyytiläiset.
Nyt sitten tarkkana ettei Voortin mies hermostu vai mitä @BlueOval ? Voorttihan ei ole tainnut ikinä tehdä 350cid kokoista moottoria, vaan 351cid Windsor tai Cleveland. Servolettihan sitten värkkäsi noita 350cid moottoreita, mutta onhan se Voortti selkeesti parempi kun on isompikin tilavuudeltaan