Hauskoja juttuja ja tarinoita

Opiskeluaikoina kämppiksen kanssa talsittiin Doriksestä kämpille Näsilinnankadulle ja aamulla huomattiin, että oli sitten tarttunut puistonpenkki mukaan, kun moinen olohuoneessa nökötti.

11 tykkäystä

Ei mulla muuta. :point_down:t2:

7 tykkäystä

Poikkesin tänään kaupungilla ja jäin hetkeksi istuskelemaan kosken rantamille hyvin rauhalliseen kolkkaan. Alikulku Hämeensillan alta ja siinä on vain kaksi puistonpenkkiä lähekkäin.

No, siihen tuli paikalle keski-ikäinen hemmo, joka oli enemmän tai vähemmän “iloisella” päällä. Kysyi saako hän istahtaa sille toiselle penkille. No, tottakai. Ruvettiin siinä jutustelemaan, kun itsekin olin saanut kännyräpellykset tehtyä.

Ajattelin kaverin olevan menossa Ratinan bileisiin sopivassa sivulaitaisessa. Mutta ei, häntä ei semmoinen napannut ollenkaan. Ohimeneviä naispuoleisia kyllä kuikuili ja heitti kommenttia. Kertoi asuneensa paljon “joen” toisella puolella. Selvis, että tarjoitti Atlantia. Hänellä oli joku retee NFL-pusakka päällä ja jutut oli aika leweet. Joka kolmas sana oli Amerikan englantia. Oli siinä ihmettelemistä, kun tenttasi multa ehtimiseen, että mikä on se ja se suomeksi. En edes muista mitä kyseli, mutta kai epäili meikäläisen enkun taitoa kun selvästikin testas tamperelaista kaduntallaajaa. :wink:

No, tyyppi pyysi minua sitten puhumaan Amerikan englantia. Sanoin etten kauheasti osaa enkä viitsi, kun en itse ole jenkeissä asunut. Seuraavaksi tyyppi sai jotenkin selville, että ilmeisesti osaan saksaa. Niinkuin osaankin. Pyysi puhumaan hiukan saksaa. Siitä en sitten kieltäytynyt vaan pläräytin ilmoille yhden säkeistön Horst-Wessel-Liedistä. Tyyppi totesi: “tiedän”. Ja oli sen jälkeen hiljaa. Vieraita kieliä ei enää kuultu. Tuo heittämäni saksalainen värssy on muuten Saksassa joka muodossa kielletty, Suomessa kyllä se on lupa vaikka laulaa. Sanokaa äkkiä, jos olen väärässä. :wink: Sen verran rupes kuitenkin toi seura rasittamaan, että oli pakko pistää jauhot suihin. :slight_smile:

8 tykkäystä

Jalkapallotarina

Tuli kotimaisesta jalkapallosta mieleen yksi tarina. Edustamani yritys oli vuosikausia FC TPS:n sponsori, tai se oli osittain sellainen perus oravannahkadiili, tuotimme heille vastavuoroisesti palvelua. Kerran-pari kaudessa ostimme heiltä Avauspotku-tuotteen/tilaisuuden. Sillä pääsi sis tuomaan otteluun avauspallon ja pieneen haastatteluun yleisön eteen. Lisäksi muistoksi sai pelipallon pelaajien nimmareilla. Yleensä sinne pistettiin joku dirika edustaamaan.

Kerran TPS-KuPS-peliin sinne oli hälytetty naispuoleinen pomo lyhyellä varoitusajalla, jolla ei ollut mitään käsitystä urheilusta tai suurinpiirtein edes mihin on tullut ja ketkä pelaa vastakkain. Joku haastattelija siinä sitten kyseli jotain perusjargoneita ja lopuksi tiedusteli suosikkijoukkuetta…”ööö…en mie tiää…ööö…KuPS!”

9 tykkäystä

Aika kova veto, taisi tosiaan vaientaa nuo ihmettelyt.

Jännä tarina, ei tainnut koskaan selvitä mihin tuo jeppe oli menossa tai mistä tulossa…?
Kielet ja niiden taitaminen on joskus mukavaa, johtaa yllätyksiinkin.

Die Fahne hoch!

2 tykkäystä

Mä en usko että kaikki saksaa puhuvat osaavat tämän sanoja. :laughing:

Tästä siis kyse?

2 tykkäystä

Koetin siinä kysellä päivän jatko-ohjelmaa, mutta siitä ei selvää tullut. Seiliplääni tais olla. Aivan yllättäen mainitsi kuitenkin omistavansa (?) kaksikin majapaikkaa Tampereella. Toinen oli Näsilinnankadulla ja kertoi osoitteen viimeistä piirtoa myöten. Toinen paikka oli R-kirjaimella alkavassa kaupunginosassa. Ei siis Hervanta eikä Tesoma. Jännä tyyppi, kun oli ihan kunnolla keski-ikäinen, mutta NFL-rotsi ja siitä alaspäin semmoista skeittipukeutumista polvisuojineen.

Siitä kun sanoin lähteväni, niin tyyppi tokaisi: “Joo, lähde vaan hiihtämään!” :wink: . Kun olin jo 10m päässä niin alkoi vaatimaan esittäytymistä käsi ojossa. En mennyt korona-aikana, en ehkä muutenkaan, kouraan tarttumaan. Sanoin vaan etunimeni, johon hän vastasi semmoisella “teollisuussukuun” viittaavalla nimellä, joka liittyy ainakin Mäntän seutuun. En jäänyt sitä ihmettelemään, mutta mielessäni pidin vähän “zoukkina”. Tai sitten ei. Mistä sen tietää. :wink:

3 tykkäystä

Newö höörd vai oliko virallisessa Tuntemattomassa sotilaassa jota laulettiin Erika nimiselle ennenkuin Koskela päätti herkän hetken. :muscle::finland::heart_eyes:

No, ei varmaankaan. Ei kuulu koulujen opetusohjelmaan. Tietty “valikoitunut” porukka sen luultavasti osaa, mutta esittäminen tapahtunee ns. suljetuin ovin tai isolla riskillä tulla talteen otetuksi.

Itse tunsin opiskeluaikaan ihmisiä oikealta ja vasemmalta. Erinäisistä syistä. Ei silloin ihan tynnyrissä eletty. Siinä selitys, että tuohon juttuun törmäsin. :wink:

1 tykkäys

Kävin sitten tänään kaupassa niin, että oli shortsien vetoketju jäänyt auki. Onneksi olin muistanut laittaa bokserit alle.

4 tykkäystä

Tuosta tulikin mieleen kun käytän hellekeleillä töissä kilttiä. Viime viikolla kävin aamulla tutulla apsilla niin kassan Mira katsoi ensin minua, sitten vilkaisi alas ja sanoi " ei tarvitse varmaan edes kysyä" vastasin sitten lyhyesti “ei”. Aika hyvin tuntevat naapurissa meikän. Tämä siis liittyi siihen että onko kiltin alla kalsarit :wink:

8 tykkäystä

Jokunen vuosi taaksepäin eräs tuttu talliporukka oli päättänyt pukeutua minihameisiin Västeråsin Big Power meettiin.
Voitte uskoa että Matilta putosi markka sen viikon lopun aikana moneen kertaan ja aina se piti noukkia talteen. :see_no_evil: :see_no_evil: :see_no_evil:

Kiltin alla ei kuulemma ole tapana käyttää kalsareita.

Tästä tuli ihan kuvakin kun äijät oli Skotlannissa käymässä. :see_no_evil: :see_no_evil: :see_no_evil:

1 tykkäys

Hienoa että palstalla on entisiä kovia pelimiehiä ja vieläpä aktiivisesti. Itellä varmaan noita kausijulkaisuja jäljellä ja joskus tuli niitä luettua tarkkaankin. Sen verran uteliasta sorttia että ihmisten henkilöllisyys kiinnostaa joten jonain vuonna noita pitää siivotessa kaivella ja selvittää - jos ei aiemmin selviä :blush:

2 tykkäystä

En nyt tiedä kuuluuko tämä tähän ketjuun, mutta nyt näin.
Danny on kyllä huikea, mutta kyllähän tämä kuva rupeaa olemaan vähän… no erikoista. Vaari lähtenyt lapsenlapsen kanssa käymään kylillä.

8 tykkäystä

Onko tuo se Helmi? Vai oikeasti lapsenlapsi? :face_with_monocle:

Kyllä tuo valitettavasti on se Helmi.

E. Otsikot on kyllä hienoja. :sweat_smile:

8 tykkäystä

Mää en usein ota tälläseen kantaa, mutta kyllähän tää alkaa oleen jo saatanan noloa touhua musiiki neuvokselta. Itte oon kohta nelikymppinen ja pojalla pyörii noita likkoja tuossa niin oishan sekin jo saatanan väärin mikäli niitä lirkuttelisin parin vuoden päästä kun ne on 18–20v. Oikeesti.

8 tykkäystä

Töissä tapahtunutta: Sain joskus pienen kimmokkeen kautta asiakkaaksi suomenruotsalaiseen teollisuussukuun kuuluvan nuoren yrittäjän. Etukäteen ajattelin ettei tuosta yhteistyöstä varmaan kovin pitkäaikaista tule - ei kemiat ja toimintatavat oikein sovi. Mutta yhteistyö lähti kuitenkin toimimaan.

Meillä oli tuolloin toimistolla sellainen lankapuhelinjärjestelmä, jossa kannettavia puhelimia piti aika ajoin ladata telakassa. Häsläsin siinä työpisteellä jotain projektia, puhelin soi ja katsoin että “svedu” soittelee, pakko vastata. Sain jotenkin akrobaattisesti vasemman käden vapaaksi ja nappasin puhelimen. Jotenkin se kuitenkin lipsahti kädestä kuin saippua lentäen kaaressa ilmassa pudoten johonkin työpöydän taakse. Samalla huusin suomalaiskansalliseen tyyliin “Prkl!”. Olin kuitenkin jotenkin ehtinyt painamaan vastaa -painiketta ja merimiesmäinen kiroiluni oli kuulunut asiakkaan dirikoiden kokoukseen josta olivat ottaneet tiimipuhelun.

Hetken päästä soittivat uudelleen ja yrittäjä kysäisi, että meneekö heillä niin huonosti, että puhelu ohjautui “alakertaan”? Tälle episodille naurettiin vielä kun yhteistyömme päättyi vaihtaessani työpaikkaa.

11 tykkäystä

Tutulle tapahtunutta.
Hän heräsi ja meni apteekkiin kiireellä viimeisillä minuuteilla ja sanoi apteekissa vahingossa, että meinasin nukkua pommiin kun piti herätä ostaan unilääkettä. :joy:

9 tykkäystä

Toisesta ketjusta… aika kovia pikkupoikia: ensin kiellettyyn ajosuuntaan kolme päällä, sitten baariin ja kännissä takaisin :smiley:

5 tykkäystä