Liigan tuomarit

Aloitetaan tuomareista keskustelu hieman surullisella uutisella.

2 tykkäystä

Eikös tälle olisi parempi ketju jo olemassa oleva “Surullinen uutinen”.

http://tappara.co/t/surullinen-uutinen/

Se on näköjään Levonen pitkään poissa kun on katkaissut akillesjänteensä.

Liigatuomari Jari Levonen täyttää tänään pyöreät 50 vuotta. #Liiga onnittelee! pic.twitter.com/eNhwVdJ43p

— Liiga (@smliiga) August 23, 2016

Mitäs luulette mihin suuntaan liigan tuomrointi tänä kautena menee?Toivottovasti ei ainakaan enää tule räkeitä virheitä. :sunglasses: Ei sillä,että olisi ollut viimekaudella huonoa,mutta toivottovasti kehitys jatkuu positiivisena

Mediahan tuon aina esille nostaa ja puheen aiheeksi. Niinkuin joskus ennenkin olen sanonut, pitäisi kaikkien katsella enemmän muiden liigajoukkueiden otteluja, jolloin ilman tunnesidettä ja faniutta voi keskittyä itse peliin. Tällöin voi huomata, että meillä on kuitenkin hyvät tuomarit ja yksittäiset tuomiotkin menevät aika kovalla prosentilla oikein. Nostan hattua tälle porukalle, jotka jaksavat erotuomaritoiminnassa olla mukana. Ihmisiä ja ennen kaikkea jääkiekkoihmisiä hekin.

Aika monta kovaa nimeä on alkukaudesta sivussa loukkaantumisten vuoksi ja muutamia tuomareita on laittanut hokkarit naulaan.

Joten linjaa on paha veikata…

Sairausloma:
Jari Levonen
Tom Laaksonen
Jukka Hakkarainen

Lopettaa:
Tuomas Pöyhönen
Jari Korteniemi (linjatuomari)
Tuomas Sorsa (linjatuomari)
Tuomas Riiho (linjatuomari)

Palaa Liigaan:
Antti Boman

Tällainen uutinen tuomaritoiminnan rauhoittamisesta liialta arvostelulta on mennyt ihan ohi ainakin omalta osaltani.

Siinä olen kyllä samaa mieltä, että viime kausina tuomareille vänkääminen on mennyt välillä hieman yli… Onko täysi hiljaisuus sitten yhtään parempi juttu?

Edit.
Tapola sitten rikkoi hartaan hiljaisuuden…

Eilen tainnut Tapola antaa täyslaidallisen otteluvalvojalle

http://www.aamulehti.fi/urheilu/tappara-valmentaja-ei-sulattanut-jaahyja-otteluvalvoja-taysin-eri-linjoilla/

Mielestäni Jussin asiakaspalautteeseen oli aihetta.

Hannu Henriksson on myös otteluvalvojana ihan sieltä ja syvältä mustimmasta aukosta.
Saa nähdä saako Tappara sanktioita esittämästään kritiikistä.

Tuossa TPS-pelissä tuomarit olivat, jos eivät sysipaskoja, niin ainakin heikkoja. Tosin Tappara ansaitsi tappionsa aivan muista syistä. Poikain esitys oli luvalla sanoen huono, mutta aina ei voi onnistua!

2 tykkäystä

Juuri näin. Kolmannessa erässä alkoi jo naurattamaan muutamat tilanteet…“eikö tuostakaan, heh”, kun pari kolme peräkkäistä estämistä läpi seulan. Tappio tosiaan ihan oman tekemättömyyden piikkiin kuten valmennus ja pelaajat olivat itsekin todenneet.

Mutta kai valmentajilla on oikeus antaa otteluvalvojille ja Liigalle palautetta? Toki hyvä että sitä mediatilaisuuksissa jatkuvaa valittamista halutaan kitkeä.

IS:n mukaan tuomareille valittaminen on tällä kaudella vähentynyt merkittävästi Liigan määrittämän sakkouhkan vuoksi:

SM-liiga ei halua sensuroida aiheellista ja perusteltua kritiikkiä, mutta linja on nyt selvästi aiempaa tiukempi.

Suomen Leijonat ovat olleet vientituote jo hyvän aikaa, mutta nyt “seeprat” koittavat samaa temppua :wink:

Kauas on pitkä matka.

Tuomaritoiminta on ollut pääsääntöisesti hyvää, mutta eilen Hakkaraisella ei kyllä mennyt ihan putkeen. Säännöt ja linja koko pelin aivan hukassa ja käsittämättömin oli, kun itse puhalsi pelin poikki, kun KooKoo oli tekemässä toista maalia ja itse meinasi sen vielä hyväksyäkin. Heikkoa.

Heikkoa on väärä sana sysipaska kuvastaa totuutta!!

Joo, tämä oli melkoinen moka. Ensin hyväksyi maalin joka tehtiin vihellyksen jälkeen, pelaajien alkaessa valittamaan näytti että mennäänpäs puhelimeen ja hetken päästä - ilman videotarkastusta - hylkäsi maalin. Kaikki tämä n. 20 sekunnin sisään. :smiley:

Yksi viesti siirrettiin uuteen ketjuun: HIFK:n Joe Finleyn taklaus Sportin Joel Kivirantaan 25.10.2016