Liigan tuomarit

Taululla on lukenut numero, nimi ja rangaistus. Kuulutuskin on kertonut rangaistukset ja pelaajat joihin ne kohdistuu. Erik silti istuu penkillä ja odottaa omaa vaihtovuoroa. Tomek ja valmennusjohto eivät mukamas huomaa ristiriitaa ja pistä Erikkiä pukuhuoneeseen. Eihän tuo voi olla mitenkään vahinko. Liiga puuhastelee, jos rankaisee ainoastaan tuomareita.

2 tykkäystä

Kyllähän tuosta pitäisi tulla seuraamuksia pelaajalle, seuralle ja tuomareille. Mutta kai tämä asia hyssytellään ja painetaan villaisella. Julkaistaan vain, että ko. tuomareita nuhdeltu.

1 tykkäys

Mun mielestäni tähän virheeseen kulminoituu myös koko ottelun tuomaritoiminta. Eivät olleet pelin tasalla. Jo ottelun alkupuolella pelaajia työnnettiin puolin ja toisin selästä laitaan. Jossain vaiheessa peli lähti siihen suuntaan, että tuomareiden olisi pitänyt tehdä selväksi, että ei perseilyä. Sport oli selvästi turhautunut. Kipinänä saattoi hyvin olla tilanne, jossa Vänttinen sai kiekon suuhunsa. Jos Sport näki sen niin, että korkea maila jäi viheltämättä. Sen jälkeen Lamberg sekoili ja haki kaksi silminnähden ylikovaa, onneksi epäonnistunutta ajoa ennen kuin kolmannella veti Sammalkankaan mitä luultavimmin saikulle.

Mun mielestäni tuomareiden tehtävänä ei ole jakaa pelkästään jäähyjä jostain parista kampista, vaan myös ohjata pelissä käyttäytymistä ja katsoa, että rangaistut pelaajat kärsivät rangaistuksensa.

3 tykkäystä

Nyt puhuu ulosajonsa jälkeen kentälle palannut Erik Riska: “Tuomarit eivät sanoneet mitään”

– Minulle ei sanottu mitään, joten menin vain penkille istumaan ja jatkoin peliä, Riska naurahti.

Riska ei osannut edes odottaa ulosajoa, sillä vääntö Revon kanssa oli melko olematon.

– Me vain vähän halailtiin siinä. Pelin jälkeen sitten kuulin, että minäkin olin saanut ulosajon.

Ei varmaan huomannut että sai ulosajon… täys pelle koko neiti

Taitaa nää harrastetason tuomarit olla niitä pellejä. Eivät hoida työtänsä kunnolla. Ensin tollasesta läpsyttelystä jaetaan ulosajoja eikä sitten muisteta käydä sanomaan tuomitulle ja opastaan suihkun puolelle.

Näihin isoihin kaukaloihin mahtuis vielä pari tuomaria,jos sitten joku muistais tehdä työnsä tai oikeastaan joku osaisi.:grinning:

Sitä minä ihmettelen, että eikö hallissa edes kuulutettu näitä jäähyjä? Menikö kuulutukset ohi Riskalta ja koko Sportin vaihtopenkiltä?

2 tykkäystä

Jos tässä oli “tunteet” pelissä,niin meni kaikki muu ohi:

Pakko ne on kuuluttaa. Vaasassa jäähyt kuulutetaan vieläpä kahdella eri kielellä, mutta meni ihan ohi kaikilta Sportin vaihtoaitiossa silti…

1 tykkäys

Mitäs mitäs, Törmäsen Antteja täällä palsta täynnä…
Ei pelaajan tarvii hallin kuuluttajan perusteella tehä yhtään mitään. Jos ei tuomari pelaajalle mitään sano, ni sit istukoon vaihtopenkille vaan.

1 tykkäys

Sanooko tuomari aina pelaajalle syyn ihan face to face? Eli saat saat esim. 2min kampituksesta?

Kyllä ulosajon käy sanomassa.

Rönn sanoi Ilta-Sanomien jutussa että jäähyt kerrottiin kapteeneille ja toinen päätuomari kävi vielä erikseen ilmoittamassa vaihtoaitioihin ketkä lähtevät pihalle. Virhe oli ettei yhtä Riskaa käyty henkilökohtaisesti taluttamassa ulos, vaikka kaikesta päätellen hän tiesi hyvin että piti lähteä suihkuun. Eihän tuolla mitään merkitystä ole, mutta vahvistaa vaan omaa käsitystä Erik Riskasta. Sääntöjä kierretään ja kaarretaan aina kun mahdollista. No sillä saa pitää työpaikkansa Liigassa joten näistä lapsellisista tempuista saadaan nautiskella jatkossakin.

1 tykkäys

@Vilttitossu
Itse ainakin ihmettelen eniten tuota Riskan kommenttia ja siksi ihmettelin, että eikö kuullut kuulutuksesta saaneensa ulosajoa.

Kyllä on todellinen rimanalitus Liigalta, kun seura ja pelaaja ei tuosta mitään saa.
Kyseessä on kuitenkin ammattilaiset; valmentajat, pelaajat ja ammattilaissarja, eikä mikään päiväkoti.

Jukka Hakkarainen tuomaroi tänään Lahdessa ja Marko Kovanen Turussa. Tuomarit eivät saaneet mitään ja tuskimpa myöskään Sport. Hyssyttelyksi meni kuten arvelit.

1 tykkäys

Anssi käynyt esitteleen osaamistaan kansainvälisestikkin.

1 tykkäys

Onpa yllättävää että hävinnyt joukkue on raivoissaan. Montakohan maalia Salonen ja Stricker tekivät tai päästivät😆?