Minkälainen auto sinulla on?

Tänään tuli hierottua kaupat BMW e39 M5 sekä e30 325i. On tää kusipäisyys ihanaa :sunglasses: Lisäksi tallista löytyy käyttöautoina pari Audia :rofl:

3 tykkäystä

Mahtavia autoja! Jos kuvaa sais jossain vaiheessa?

Juu eiköhän jossakin vaiheessa voi kuvaa tuutata esille!

1 tykkäys

Vanhojahan nuo ovat mutta -04 Volvo xc90 2.5t, -05 MB c 320cdi ja -03 Volvo s40 t4 on pihassa. Kaikkia hiukan tarvinnut laitella mutta s40 on ns.harrasteauto ja vain kesäisin käytössä.

1 tykkäys

Mulla Nissan micra 1.0 1994. Ajettu 185000km. Ei oo hieno eikä kallis :wink:mutta toimii. Viime vuonna ajoin sillä 20000km.

10 tykkäystä

Varmasti pätevä pirssi pienillä kustannuksilla :+1:Itellä oli kauan 940 Volvo vm 92, itseasiassa melkeen 5 vuotta. Maksoin siitä 1150e. Ja kun myin sain 1200e. Vanhat takavedot pitää hyvin hintansa :grin:

3 tykkäystä

Edelleen se paras. Saab 9-5 2,2TiD farkku VM. 2004.

1 tykkäys

-02 VW Golf 1,6 Variant. Auto, jonka ajamisen ja omistamisen voisi tiivistää lauseeseen “helppoa ja kivaa”.

1 tykkäys

Toyota Rav4 Hybrid vm. 2016 ja Mercedes-Benz CLK 270 cdi vm. 2004.
Kaksi aivan erilaista autoa, mutta molemmat tosi kivoja omassa genressään.

Joku romu Seat 2000 luvun alusta (Cordoba kai? Ei mua kiinnosta niin paljoa jotta tälläsiä muistaisin) joka menee eteenpäin sekä tarvittaessa vähän taakseppäinkin. Vuotaa virtaa ja jokin syö akkua eli joutuu usein herättelemään kickstartterilla jos et viikkoon starttaa (en jaksa ostaa enää uutta akkua / maksaa jollekkin joka on muka löytävinään vian), tiivisteet ikkunoissa vuotaa (sadesäällä ikkunat huurussa ja jalkamatto kasvaa ruohoa), sähköikkunat jää välillä varsinkin repsikanpuolella alas auki jos ne sattuu avaamaan, jaksoin kerran vaivautua ja etsimään vian yhteen ikkunaan, piuha oli poikki ja varmaan samaa vikaa muissakin.

Maksoin 400 euroa noin 5 vuotta sitten, kaupassa sillä käy edelleen ja muuhun en autoa nyt tarvi niin en tod osta uutta :smiley:

5 tykkäystä

Millaiset ovat RAV4:sen todelliset kulutuslukemat?

Vanhaa alkaa olla koko kalusto:

VW Passat Variant 2.8 4motion (2005)
Citroën C4 1.6 16V (2007)
Ford Focus 1.6 16V (2002)

Passat seisoo tällä hetkellä kadun varressa parin sadan metrin päässä kodista (“Oil press. Stop engine” tms. ja ajonesto päällä), C4 seisoo kotipihassa (lämmitys/puhallin ei toimi), joten Focuksen varassa mennään toistaiseksi. Pitää viikonloppuna askarella jotta olisi käytössä muitakin. Ford lähtee sitten myyntiin kun muutkin toimii.

1 tykkäys

7.0 L / 100 km näyttää auton mittari 1.5 vuoden ajalta keskikulutuksen. Mittari on yllättävän tarkka, olen silloin tällöin laskenut todellisen kulutuksen itse. Mielestäni ihan siedettävä lukema 2.5 litraiselle katumaasturi bensahybridille.

Ihan jees. Osastko luonnehtia yhtään miten kilometrisi jakautuvat (kaupunki/maantie/motari)?

On yksi kiinnostavimpia autoja tällä hetkellä itselle ja vastaisi hyvin tarpeeseen. Huonona puolena kova hinta kun “mersuja” saa samalla rahalla.

Kaupunkiajoa mulla eniten, sanoisin noin 70 %. Maantie 20 % ja motari se 10 %. Kaupungissa hybridi eniten pääsee oikeuksiinsa, maantie / motari ei niinkään. Onhan noissa vieläkin kovahkot hinnat, mutta ite oon tykästynyt Toyotaan ja sen luotettavuuteen, vaikka pohjimmiltani olen mersumies. :slightly_smiling_face:

2 tykkäystä

Oletko susi lampaan vaatteissa? Mersumies Toyoton ratissa?

4 tykkäystä

Joku sellainen todennäköisesti, hiukan skitsoa. :smile:

3 tykkäystä

Toyota on hyvä ja luotettava. 15tkm huoltoväli tosin rasittaa myös omistajaa, mutta siitähän sitä maksetaan että auto on ajokunnossa.

Uusi RAV4 on varmaan parhaan näköinen Toyota koskaan, mutta melkein 50k€ hinnat vetävät hiljaiseksi.

1 tykkäys

15 tkm huoltoväli on lyhyt mutta oleellista on se paljonko huolto maksaa. Toyotalla merkkihuollot on hyvin edullisia verrattuna muihin merkkeihin. Toyotan luotettavuus on sitä luokkaa ettei missään nimessä kannata tehdä huoltosopimusta.
Meillä on toisena autona pihassa 100tkm ajettu Toyota jota olemme uudesta saakka huoltaneet merkkihuollossa. Ainoat määräaikaishuoltojen ulkopuoliset työt ovat olleet pyyhkijän sulkien vaihtoja. Ei siinä varsinaisesti veri nivusiin pakkaannu kun Toyotalla ajelee mutta edullista ja huoletonta se on.

5 tykkäystä

Omissa kirjoissa 2000GT menee niukasti edelle. :smile:

Ittee houkuttais Auris tai IS200 hybridi.

2 tykkäystä