On tämä nyky meininki uskomatonta… Jos joku huutaa vaikka ”Vit… Japa sä oot pers…tä!” Niin se on fine, mutta auta armias jos jokin viittaa naiseen niin paskamyrsky on valmis. Tähänkö on tultu?
On. Se on Lukan nimi, eikä se loukkaa ketään, tuskin Lukkaa itteensäkään.
Sit taas jos lähdetään vihjailemaan huudoilla että joku ihmisryhmä on muita heikompi ja käytetään tätä haukkumasanana, niin se on perseestä.
Mut siis jos se neiti-huutelu ei ole mitenkään loukkaavaks tarkotettu niin miks sitä huudetaan? Kertokaa joku? Eihän se kehukskaan ole tarkotettu.
Kyllä, tähän on tultu, Satakunta twitter-feministiä heille uskollisen toimittajakunnan kautta kertovat miten minä tai sinä saamme nykyään itseämme tässä vapaassa maassa ilmaista.
Mikä ihmisryhmä on neiti? Tai siis millainen se on? Mulle tulee mieleen ennemminkin mieleen vähän sellainen itseään laittava nuori nainen.
Mun mielestä neiti on sanana oikein hieno, naiselle sanottuna en ole kyllä koskaan pitänyt sitä loukkaavana. Pitää päivittää pelikirja tältä osin ilmeisesti.
Sen voi kokea loukkaavaks koska sillä huudolla viitataan että neiteys olis jotenkin huono asia.
Oon käsittäny et neidillä viitataan naissukupuoleen.
Vai tarkottiko huutajat et Lukka on naimaton?
Yhtä kuvaavaa olis haukkua Lukkaa äijäksi. Koska nyt on päätetty että naiseus on huono asia ja naiset nyt vaan itkee ja on epäurheilijamaisia (??) niin huudetaan neidiksi kun aina on niin tehty?
Ketä teijän tuntemaa naista Lukan käytös muistuttaa?
Miksi tämä kritiikki osoitetaan juuri Sinioransseille eikä Haapalalle, kun koko juttu lähti hänen hamekommentista? Eikö sekin ole melko loukkaavaa kaikkia hametta käyttäviä kohtaan?
Jos se on myös mun sukunimi, enkö voi ottaa sitä loukkaavana katsomossa? Kerrotko, miten Lukka-sukuun kuuluvat ovat vähempiarvoisia kuin mainitsemasi ihmisryhmä “neidit”? Onko enemmän oikein institutionaalisesti alistaa ja syrjiä Lukka-sukua kuin neitejä, ja jos on, niin miksi?
Tähän asiaan otettiin kyllä kantaa siinä Haapalan ketjussakin. Ketju suljettiin nopeasti sen jälkeen, kun selvisi ettei tilanne etene kurinpitoon, joten siellä ei voinut keskustelua jatkaa.
Vapaassa maassa ilmaisunvapaus toimii molempiin suuntiin. Saa huutaa neiti-huutoja, mutta yhtälailla niitä huutoja saa kritisoida, siitähän tässä on kyse.
Ei samanlaisella laajuudella.
Neiteys ei ole huono asia naiselle, mutta miehelle se on… Etkö näe mitään eroa näillä asioilla?
Seksuaalisuus nimittelyt = ok
Muuten mollaaminen ja nimittely = ok
Naiseen viittaava nimittely = poltto roviolla
Seksuaalisuus nimittelyt tuskin on kenenkään mielestä ok…
Kevään tosipelit startannu. Joukkue kairannu sarjan hienosti 2-1 eilen ja täälä ihan tosissaan jaksetaan itkee tälläsestä asiata.
■■■■■ mitä huumoria osalta. Miettikää nyt vähän mistä pahoitatte mielen. Mihin tuhlaatte energiaanne. Sen jälkeen voi miettiä mitä näppäimistöllä tänne suoltaa.
Se on yleensä varhaisteinin/yläaste ikäisen tasolla olevan ihmisen käyttämää nimittelyä, Ei aikuisen
Sehän se koko pointti onkin, kun sen ei pitäis olla huono asia eikä haukkumasana.
Niistä ei ole tullut samanlaista myrskyä foorumilla kuin Neiti huudosta