Neiti Lukka -huutelut 24.3.2018

Samoin kuin neidittely?

Keskustelu ei oikein etene.

Kun ei ole suurempia ongelmia maailmassa niin sitten niitä täytyy itse alkaa tekemään :smile:

3 tykkäystä

Tässä alkaa toistua samat argumentit. Selvitetään yleinen mielipide Lukka neiti -huutelulle:

• Junttimaista, typerää, aikansa elänyttä ja jopa naisia loukkaavaa. Ei näin.
  • Ihan ok, koska on vieläkin typerämpiä huutoja. Ei tässä sentään kiroiltu.
  • Juuri näin! Tää on playoff-hokia. Joka sitä ei kestä, on väärässä paikassa.
  • Kaikki kannustaminen on positiivista!
  • Ihan sama, ei juur mielipidettä.

0 voters

1 tykkäys

Ehkä tää kaikki nykyajan mielensä pahoittamis -keskustelut kertoo vain siitä, että nykypäivänä ihmisillä menee loppupeleissä aika hyvin, koska energiaa voidana kohdistaa tän tyyppisiin keskusteluihin, joita mediassakin nähdään nykypäivänä melko paljon.

3 tykkäystä

Täällä on nyt moneen otteeseen tullut kommentteja siitä kuinka “muutkin huuttaa” ja “ei minun tuttuni tuosta loukkaannu”. Me ollaan kuitenkin aika omassa kuplassamme. Sinne halliin mahtuu reilu 7 000 ihmistä, jonka lisäksi tästäkin tapauksesta oli heti raportoitu somen ihmeelliseen maailmaan, mistä vielä suurempi yleisö sen voi bongata. Me, jotka seuraamme lätkää aktiivisesti ja vietämme vapaa-aikaa foorumeilla kuten tämä ei olla ainoa ihmistyyppi joka jääkiekosta käy nauttimassa. Siellä on ihmisiä laidasta laitaan erilaisilla arvomaailmoilla.

Se että suurin osa täältä olisi sitä mieltä että jokin asia on ok ei tarkoita, etteikö jääkiekon ulkopuolella yhteiskunnan arvot olisi muuttuneet. Jokaisella seuralla on faneja joiden mielestä neiti huudot ovat typeriä. Siellä on myös niitä jotka niitä huutavat. Kuten totesin ensimmäisessä viestissäni, itse olen saanut kommentteja muiden seurojen aktiivisilta faneilta siitä, miten typerää huutelu oli.

Allekirjoitan sen, että tätä tullaan huutamaan vielä jatkossakin. Ei nämä asiat yhdessä yössä muutu. Lisäksi kyllä, siellä huudellaan paljon paljon loukkaavampia asioita. Kyse olikin siitä, että miten halutaan suhtautua kannattajaryhmien yhteisiin joukkohuutoihin. Millainen kuva halutaan antaa. Millaiset arvot on, haluttanko me hetkeksi pysähtyä ja miettiä että mitä me halutaan tehdä jatkossa, onko tämä miten nyt toimitaan välttämättä enään se miten kannattaa jatkaa. Hienoa että asia herättää keskustelua.

Sillä nykymaailmassa, halusitte tai ette, neidiksi kutsuminen vaikuttaa siihen miten ihmiset näkevät sinut, tai tässä tapauksessa meidät, Tapparan kannattajat.

E: @Jeesustelija vastauksena kysymykseesi miksi tämä osoitettiin kannattajille eikä Haapalalle, aloitin keskustelun fokuksella siitä miten kannattajat haluavat toimia ja miten se vaikuttaa kannattajien maineeseen oman katsomon ulkopuolella

13 tykkäystä

Kyllä sä saat siitä loukkaantua, ei sitä ole kukaan kieltänyt.

Mutta jos et ihan oikeasti näe eroa neidiks huutelun ja pelkän sukunimen huutelua niin turha tätä asiaa on varmaan yrittää sulle vääntää edes rautalangasta.

5 tykkäystä

Läpsyttimet lauloivat omaa kieltään läpi hallin…
ja jälleen on piikki sinioranssien lihassa? :grinning:

Sarja meille 2-1! ja eteenpäin! keskitytäänkö nyt tärkeämpiin asioihin?
Vai meneekö tämä siihen että kun keskiviikon game 5:ssa joku huutaa että
“koira Kantola!” niin eläinaktivistit kirjautuu foorumille?

5 tykkäystä

Neitihuutelu on tarkoitettu loukkaavaksi. Neitihuutelulla ei loukata neitiä tai naisia, vaan huutelun kohteena olevaa, tässä tapauksessa miesjääkiekkoilijaa. Jääkiekko koetaan kovana kontaktilajina, jossa ei katsota hyvällä pelaajia, jotka jäävät maahan makaamaan tai liioittelevat saamiaan vammoja, saadakseen etua, esimerkiksi vastustajan liian suuren rangaistuksen ansiosta.

Pelaaja, joka rikkoo tätä kirjoittamatonta ja subjektiivista käytössääntöä, pidetään yleisesti heikkona ja epärehellisenä. Nämä mainitut ominaisuudet eivät ole itsessään neitimäisiä. Jääkiekon pelaajia pidetään miehekkäinä, vahvoina ja suoraselkäisinä “raavaina miehinä”. Tämän vastakohta on neiti, eli nuori nainen. Tässä pyritään ainoastaan hiillostamaan miestä, jonka teko on ollut joidenkin mielestä niiden jääkiekkopelin lainalaisuuksien vastaista, joita pidetään yleisesti pelin moraalikoodin mukaisina.

Eli: naisia ei pidetä heikkoina eikä heitä pyritä halventamaan. Ainoa tarkoitus on halventaa Lukkaa ja hänen tekoaan pelin äijämäisen luonteen vastaisena. Tiedän myös, että naiset pelaavat jääkiekkoa. En tiedä neiditelläänkö naisjääkiekon parissa. Nyt ei kuitenkaan ole naisten jääkiekosta kyse.

21 tykkäystä

Onhan neidittely aika kevyttä jos verrataan johonkin edellä mainittuun. Sitäpaitsi Lukka on käytöksellään itse aiheuttanut tämän. Niin makaa kuin petaa.

2 tykkäystä

Vielä kerran esitän kaikille täällä jo monta kertaa esitetyn kysymyksen. Mikä Lukkan käytöksessä tai toiminnassa teki siitä neitimäistä? miksi neiti sana kuvaa Lukkaa? kun kerran sanan käyttöä pitää niin puolustella ja sitä on moneen kertaan kehuttu kuvaavaksi.

5 tykkäystä

Tässä kyllä loukataan verisesti koirien tunteita.

2 tykkäystä

Juuri näin! :+1:

1 tykkäys

Aamen

2 tykkäystä

Naisia ei pidetä heikkoina mutta kun haukutaan ihmistä heikoks niin nimitellään sitä naiseks. Siitähän tässä on kyse, vaikka neidittelyä ei tarkoteta loukkaamaan naisia niin sanavalinta kertoo toista. Sen on jo useampi nainenkin tässä ketjussa todennut.

Juuh, eiköhän tää ollu mun osaltani ny tässä.

11 tykkäystä

Jaa huudettiinko siellä jotain “neitiä” vai? Olin todistettavasti paikalla, ja “Lukka, lukka…” -huudot kuulin ja mukanakin huusin, mutta missasin totaalisesti kaikki Neiti-huudot. Päädyssä istuin.

Eli ehkä mun anti tähän threadiin; en usko että tää oli niin isoa ja laajamittaista että tästä saisi mitään kunnon haloota aikaan. Kyllä siellä hallissa huudellaan kaikenlaista muutakin tyhmää. Hermot meinasi mennä yhteen herrasmieheen joka selvästi kannatti Tapparaa mutta huuteli Lehtosesta kokoajan jotain törkyjä. Ei omia mollata, kävele hallista pihalle ennemmin. Tai myy se Tappara-huivi. Ja kirosanoja kuulee kokoajan, siellä on lapsiakin paikalla. Toki ymmärrän sen perusongelman tässä, eli neidittely ja “hamekangas” -hommat on toki nyky-yhteiskunnassa ja vallitsevassa kehittyneessä arvomaailmassa kyllä jo mauttomia ja huutoja joista aika on ajanut ohi. Ei siinä ole mitään epäselvää.

Mutta mitä jos käytettäisiin tämä threadi vaikka johonkin oikeasti rakentavaan sen sijaan että paisuteltaisiin tätä ongelmaa: ratkaistaan kysymys että mitä sanaa käytetään jatkossa vastaavissa huuteluissa?

Nössö? Nynny? Heikko? Filmaaja? Kaatuilija? Dramaturgi? Teatteri-Lukka?

2 tykkäystä

Neiti on edelleen vain kuvaavin termi. Itse tulen ainakin pysymään siinä. Saatte haukkua, saatte kiittää.

3 tykkäystä

Muistatko 2016 Lukko välieräsarjan ja sen täytetyn ketun joka jäälle heitettiin? Taisi siitäkin jotkut kettutytöt ottaa nokkiinsa :joy:

3 tykkäystä

Huhhuh ja viemä kerran huh… Näemmä 2018 vuoteen asti saatiin tulla, että saadaan tälläinen keskustelu aikaan, kun joku huutaa katsomossa neitiä… Ei hyvää päivää!

Mikähän sitten olisi sellainen huuto, että siitä ei joku pahoittaisi mieltä??

Näyttele Lukka? Ei, mutta mitäs jos katsomossa on näyttelijä joka pahoittaa mielensä?

Filmaa Lukka? Mitäs, jos on filmaaja katsomossa?

Sukella Lukka? Siellähän voi olla myös sukeltaja katsomossa jolla mene herne nekkuliin!?

Pelle Lukka? Klovni pahoittais mielensä kyllä tästä.

Kiviä taskuun Lukka? Mitäs, jos Karri on katsomossa??

Siis oikeasti?!? Tämähän on sama, jos jossain kauneuskilpailuissa (naisten) joku arvostelija sanoisi jostain, että on miesmäiset kasvojen piirteet, niin mää voisin pahoittaa mieleni siitä!

#meetoo

18 tykkäystä

Eikös niitä Furry ihmisiä ole jotka pitävät itseään koirina. Hehän voivat tälläisestä loukkaantua? @Riisipussi tuossa ylempänä nyt aika selkeästi kuvasi mistä tuo neiti huutelu kiekossa juontaa juurensa ja milloin sitä huudellaan. Jos tuon lukemisen jälkeen vielä kokee että on nyt loukattu suoraan naisia vastaan niin hyvää loppuelämää, kyllä aina löytyy noilla kriteereillä syy loukkaantua.

Itse olen käynyt 80-luvulta asti suht säännöllisesti peleissä ja useita kertoja kuullut naistenkin huutavan filmaaville pelaajille v…n neiti/ämmä…Se vaan kuuluu peliin…Ei kaikesta tarvi nykyään loukkaantua, vaikka se muotia tuntuu olevankin nykyään…

5 tykkäystä