Palautetta kanssakeskustelijoille

Olisi mielenkiintoista kuulla, mikä tämän “tavan” takana on, jos kyseessä ei siis ole kirjoitusvirhe, eikä tarkoitus vähätellä muita seuroja (ja samalla kettuilla näiden kannattajille)? Vetäisitkö sinä herneen nenään jos minä alkaisin kirjoittamaan täällä seuranne nimen pienellä? Jos, niin miksi en minä “saisi pahoittaa mieltäni siitä”?

2 tykkäystä

Oli synkkä ja myrskyinen yö…

Tai ehkä jätetään pidempi romaani väliin tällä kertaa. Kelailen sen sijaan tätä ketjua takaisinpäin. Olennaiset osat elämäntarkoituksesta on kirjoitettu tähänkin ketjuun jo joskus nelisen kuukautta sitten. Hyvin laajasti ja kattavasti jopa kirjoitettiin. Kirjoitettiin kirjoitustyyleistä ja viestien pituuksista. Pohdittiin, kuinka vähänkään pidemmissä viesteissä sisällöt vaihtelevat. Todettiin, että samassa viestissä, vaikka sitten jollekin vastattuna voi olla useita asioita. Asioita, jotka eivät mitenkään liity viestiin, johon on vastattu. Kirjoitettiin paremmin ja vähemmän hyvin. Mutta silloin käytiin elämän suuria tosiasioita läpi suurella hartaudella. Omalta osaltani ehkä olennaisin osa oli tämä 25.1. kirjoitettu virke:

Vajaa kuukausi takaperin pääsin eri asiayhteydessä vielä lähemmäs asioiden todellista ydintä sisintäni tutkiskellessa:

…joten arvon @Repa-76: En tiedä kuka olet. Eikä oikeastaan kiinnostakaan. Olet yksi nimimerkki tällä palstalla. Yksi anonyymi nimimerkki muiden joukossa. Kirjoitustyylini oli väärä, jos siitä noin rankasti jaksoit itseesi ottaa. Pahoitteluni siitä. Mutta edelleen: Kyse ei ollut mistään henkilökohtaisesta, vaan mielestäni naurettavasta perustelustasi yhden toimintatavan takana. Koen, että yksittäinen teko tai toimintatapa ei määritä henkilöä. Koen, että yksittäistä tapaa tai tekoa voi kuvata sanalla x vaikka henkilöä ei niin kuvaisikaan. Esimerkki: Jonkun 120 kiloisen karvaisen miehen yksittäinen ele, vaikka kukan antaminen jollekulle voi olla kaunis. En silti kutsuisi 120 kiloista karvaista miestä kauniiksi (,vaikka sisällämme olemme kaikki kauniita). Toinen esimerkki: voin kutsua yksittäistä tapaa toimia pikkusieluiseksi, vaikka en ko. adjektiivia käyttäisi toimintapaa toteuttavaan henkilöön.

En tiedä, ehkä olen keskimääräistä palstalaista tyhmempi, mutta en minä osaa ihmisistä muodostaa kuvaa henkilöstä näiden palstakirjoittelun perusteella. Varsinkaan yksittäisen viestin perusteella. Laajemminkin se on hankalaa, kun harvemmin tulee suuremmin nimimerkkiin kiinnitettyä huomiota viestejä lukiessa. Ne viestit kiinnostavat, ei nimimerkit.


Toive: Jos laitatte suoraa palautetta yksittäiselle kirjoittajalle, niin laittakaa suoraan viestiä ko. käyttäjälle. Tai jos moinen on liikaa vaadittu, niin tägätkää edes palautteeseenne. Menee palaute huomattavasti paremmin perille, eikä jää “selän takana” naureskeluksi. (ping @taappara)

2 tykkäystä

En tietenkään pahoittaisi siittä mieltäni, sehän vasta olisikin tekopyhää toimintaa. Mutta kun olet Tapparan palstalla ja tuollainen profiilikuva niin et varmaan ehtisi ilvestä sanoa ennenkun joku siittä suuttuisi pahemman kerran. :grin:

En nyt jaksa sen enempää asiaa selvittää, mutta mielestäni olen ihan vähintäänkin neutraalisti kirjoittanut muista seuroista. Jos neurtaalin tai jopa kehuvan viestin muuttaa vit-tuiluksi seuran nimen kirjoittaminen pienellä, niin olkoon sitten niin.

Tosiaan, jos tämä asia nyt olis hoidettu vähän eri tavalla niin olisin varmasti muuttanut tottumuksiani ainakin tälle palstalle. Nyt tuli asiaa kohtaan sen verran kovat antipatiat, että taidan jatkaa samalla linjalla vastakin. Toisaalta on käynyt mielessä että lopettaisin vallan tänne palstalle kirjoittelun ja kävisin vaan pelaajahuhut lukemassa täällä. Katsotaan nyt kummin käy.

Edit. En vedä marttyyrikorttia esiin. Kirjoitan muutenkin suht vähän palstalle, ja niiden viestien vaikutus on nähdäkseni melko pieni niin sama se on vaikka omalle koiralle kertois ne asiat. :joy: Ainakin pääsis vähemmällä vänkäämisellä jos ei muuta.

Ja @rinne oli kyllä surkeat vertaukset sinulla, eikä muutenkaan pitkässä viestissäsi paljoa ollut mistä ottaisi kiinni. Mutta kyllä mä tässä asiassa kompaan @taappara että jos koet että pitää alkaa selittää mitä eroa on ilveksellä ja Ilveksellä, niin tuleehan siittä äkkiseltään sellainen besserwisser-viba vahvasti. Varsinkin kun on kahteen kertaan jo mainittu että erisnimien kirjoitus on kyllä muistissa.

2 tykkäystä

Vähän tais nyt tulla kärpäsestä härkänen. :smiley:

11 tykkäystä

Johtuneeko lämpimistä ilmoista vai siitä ettei Tapparasta ole niin paljon puheenaihetta, mutta herkällä tuntuu palstalla olevan. Kovasti syntyy kiistoja mitättömästä asioista. Peace and Love kaikille.

6 tykkäystä

Kesällä on kyllä vaikeaa tappara.co:ssa. Tiedä sit, mistä ko. ilmiö johtuu, mutta vuodesta toiseen menee raskaammaksi.

Kausi ilmeisesti aina traumatisoi jotenkin, kun kesällä on niin levotonta.

Noh, kesälomaa kansalle. Ilmapiiristä päätellen kannattaa pysyä poissa :smiley:

3 tykkäystä

Etkä lopeta kirjoittelua! Unohdetaan tämä palautekeskustelu ja mennään eteenpäin.

2 tykkäystä

Koska koko siinä jaarittelussa ei pitänytkään olla mitään, mistä ottaa kiinni. Ei ole tarkoitus tässä ketjussa järjestää mitään henk. koht. vääntöjä. Ei ole tarkoitus tarjota mitään provoa / kulmaa, mistä jonkun pitäisi loukkaantua / muuten ottaa kiinni. Henkilökohtaiselle tasolle menen lähtökohtaisesti vain itseäni ja itse tuottamaani lisäarvoa haukkuessa. Ei sitä lisäarvoa ole. Ei minulla ole annettavaa kuin pitkien jaaritteluiden muodossa. Muuten jaarittelen yleisellä tasolla vähän kaikesta. Yleensä jostain yksittäisestä jutusta motiivin saaneena. En minä lähde tähän ketjuun ketään suoraan maalittamaan, vaan koitan kääntää ilmiön yleiseksi. Yksittäistä viestiä laajemman näkökulman ottaminen yleensä toimii. Eilen näköjään ei.

Mitään syytä näiden takia palstalla lopettamiseen ei ole. Tässä ketjussa käydään täysin turhia vääntöjä jatkuvasti. Yleensä Tapparan pelatessa heikosti tai kun Tappara ei pelaa… Joten ei, älä @Repa-76 lopeta kirjoittelua.

Päin vastoin. Pitää saapua palstalle. Kirjoittaa. Kirjoittaa paljon. Kirjoittaa paljon kiekkokeskusteluihin. Kyllä se ilmapiiri muuttuu, kun ihmiset keskittyvät olennaiseen…

2 tykkäystä

Olihan se mukavampaa parina viime kesänä lukea mestaruussaunanlämmitysjuttuja, silloin oli eittämättä positiivisempi pöhinä palstalla koko kesän.
Mutta eihän näistä ole kenenkään tarpeen loukkaantua tai itseensä ottaa. Tuskin täällä kukaan mitään henkilökohtaista kenellekään tarkoittaa.

3 tykkäystä

Hienoa siivoamista @Devilady !

5 tykkäystä

Samaa piti sanoa aiemmin. Nythän palstan virallisena tilastomiehenä @Raumalainen voisi ehtiessään koota huhuista osumaprosentin.

Päätetään viestit edes pisteeseen. Varsinkin, jos kyseessä on oneliner.

2 tykkäystä

Mä oon vähän sitä mieltä, että on aika turhaa nostella häntiä ylös siitä mitä on tapahtunut menneenä vuonna (jälkiviisaus paras viisaus) varsinkin kun saman asian voi jokainen joka haluaa lukea k.o. ketjusta. Jätetään menneet muistot ja keskitytään uudelta pohjalta tulevaan.

5 tykkäystä

Huumorintaju. Sitä joko on tai ei. Satuin nyt muistamaan nuo ennen viime kautta olleet keskustelut, ja itsekin naureskelin McTorso:lle.
Ei tästä nyt loukkaantua tarvitse.

1 tykkäys

Okei, otetaas uusiksi. Se mitä tässä yritän tarkoitaa on, että jos jokainen alkaisi kaiveleen vanhoja viestejä, tulisi palstasta lukukelvoton. Olkoon huumoria tai ei ja jos huumoria niin voipi ne sitten laittaa huumoriketjuun.

Mä vaan haluan että tämä palsta pysyisi mahdollisimman lukukelpoisena. Todnäk suurinta osaa lukijoista ei kiinnosta jos nimimerkki X on sanonut jotain menneisyydessä samassa ketjussa ja se halutaan nimimerkin Y toimesta tuoda esiin.

Onhan nuo parempia juttuja kuin esim. viestit jotka alkavat tyyliin: “Ei kyllä kiinnosta tämä aihe yhtään…”

8 tykkäystä

Oho, mihinkäs nyt osui, kun noin potkaiset?

Tää ketju on näin kesällä yks palstan parhaimmista. Kiitos, jotka jaksatte tänne kirjotella!

2 tykkäystä

Tämänkaltaiset muiden alentamiset ja itsensä ylentämiset voivat aiheuttaa kyseisiä mielikuvia kirjoittajastaan. Esimerkit ovat irti asiayhteydestä joo, eikä vastapuolikaan aina ole viaton, mutta ainakin mun korvaan (silmään) särähtää aina tollaset.

13 tykkäystä

Älä nyt sano, että yllätyit hirveästi? Kannattaa joskus koittaa lukea niitä omia kirjoituksia ja miettiä olisiko siinä omassa ulosannissa jotain korjattavaa.

11 tykkäystä