Palautetta kanssakeskustelijoille

ljpp:n pelianalyyseissä ja -kommenteissa on perspektiiviä, hötkyilemättömyyttä ja näkemystä. Niitä on mukava lukea.

12 tykkäystä

Palstan hakutoiminto on ihan hyvä, se on tosin yhtä tyhmä kuin muutkin hakukoneet: se antaa oikeita vastauksia vain oikeilla hakusanoilla.

Esimerkiksi Vitsiä pukkaa -ketjun Aki Näykki ja Jenni Puputti -vitsit löytyivät hakusanalla “näykki” ja laittamalla täpän kohtaan “Etsi tästä ketjusta”.

Kannattaa yleensä tehdä hausta yksinkertainen, se antaa enemmän vastauksia ja ehkä se oikeakin on siellä joukossa.

5 tykkäystä

Haku taitaa löytää hyvin myös “vajaita sanoa”. Esim. jos hakee jotain tiettyä sanaa, mutta tavutus pilaa, voi koittaa kirjoittaa sanan alkuosan. Esim. sana “laatikko”, niin hakee “laatik”, jolloin haku löytää laatikot, laatikoita, laatikko, jne. Tosin sinne mukaan hyppää myös “laatiko”, joka viittaa jonkun suunnitelmallisuuteen eli kokonaan eri sanaan.

Mutta joo, konehaku ei ihan vielä ole 1:1 ihmismielen kanssa. Edes Googlella.

Palautteena systemille, että haku on ihan pätevä. Mutta aina ei löydä etsimäänsä.

4 tykkäystä

Vaikka pyyntö on ystävällinen, niin näinhän se ei toimi. Jääkiekkotermein kysyn: miksi alkujaankin mennä kulmaan (offtopic), kun voi mennä maalille (oikeaan aiheeseen)?

3 tykkäystä

Kiitos ystävällisestä neuvosta.

Tähän vastaan jääkiekkotermein:
Jos allekirjoittanut pelaaja ei kuulu siihen parhaimpaan kategoriaan, ja palstaveli Reiersonin ja kumppanien kera kauhean taistelun jälkeen päästiin edes hyökkäysalueelle keskialueen trapista ja tunnelukkoisesta tuomaroinnista/kiikaroinnista huolimatta ja siellä havaittuani jalkojeni reenijumin vaikutukset ja kiekonhallinnasta huolimatta en kyennyt muuhun kuin kulmahautomiseen. Tähän luottaen pelaamisen rajat tunnistaessani ajattelin heittää takanani olevalle valmodennusjoukolle ehdotuksen strategisesta peliliikkeestä, jottei omat heikkouteni ja sokea pelitapani tulisi yleisölle julki. Lopputulemana otan valmodennuksen ohjeet huomioon ja kehitän strategista ajatteluani siten, että pyrin opettelemaan pelaamaan myös siellä maalin edessä.

Eteenpäin siis, kohti reenijumitonta ja lahjattomuusvapaata joulua.

9 tykkäystä

@Naapuri

Teet sen ehkä tahattomasti tai sitten tarjoituksella, mutta sinä provoisoit tappara.co palstalla aika ajoin melko paljon. Sitten sinä ihmettelet, että miksi joudut kirjoituskieltoon.
Nyt esimerkiksi tuo kirjoituskieltosi perkaaminen…
Laitoit koko illan vähän kyseenalaisia viestejä ja sitten lopulta katkesi joltain selkäranka. Mielestäni tuossa ketjussa (josta sait kieltoa) mainittiin aika selkeästi se, että nyt seuraavat viestit oikeaan ketjuun…

Voin suoraan sanoa, että minua ainakin ärsyttää sinun tapasi kirjoittaa tappara.co palstalle. Jos haluat “näykkiä” Tapparaa, niin tämä palsta ei ole paras paikka sinulle. Täällä on hyviä kirjoittajia muista seuroista, mutta valitettavasti en sinua pidä sellaisena.

15 tykkäystä

Piti oikein katsoa kyseisen päivän viestittelyni ja ainoa “piikiksi luettava” oli Peltolan kehumiseni. Voisitko esitellä ne kyseenalaiset viestini kyseiseltä päivältä, niin pääsen jyvälle, mikä kirjoittelussani menee sinulla niin ihon alle?

Voin toki kaivaa asioita, mutta miksi juuri sinä olet aika usein tässä keskustelussa mukana? Miksi ei muut naapuriseuran kannattajat?

Näetkö itse mitään parantamisen varaa?

9 tykkäystä

Kieltämättä @naapuri voisi lopettaa niihin asiallisiin ja hyviin viesteihin ujutetut kuitit, niitä voi viljellä sitten vapaamuotoisemmissa ketjuissa. Mutta kyllä Naapuri osaa hyvin kirjoittaa ja tuo erilaista näkemystä suhteessa Tapparaan. Herkkänahkaisuus on turhan yleinen piirre palstalla, jos tapparalainen haukkuu vaikka Heljankoa suutuspäissään, se on ok, mutta jos naapuri sen tekee, se otetaan provona välittömästi. Vähän pitäisi sietokykyä kasvattaa, erilaiset mielipiteet on palstan rikkaus, tää on keskusteluoalsta, ei hyvävelikerho.

8 tykkäystä

Jos tämä olisi jatkoaika tmv. palsta, niin homma olisi ok.
Jos tappara.co palsta menee samaan suuntaan, niin ei hyvä. Toivon ja oikeastaan vaadin, että täällä on naapureille eri säännöt kuin meille tapparahenkisille.

E. Ja kyllä tämä @Naapuri osaa myös näppäillä oikeita naruja oikeaan hetkeen. Se on se asia, jonka toivoisin loppuvan.

9 tykkäystä

Hyvä kysymys, toki voisin esittää kysymyksen toisin päinkin, eli miksi juuri sinä (ja muutama muu kaveri) vedätte yhtenään hernettä nenään kirjoituksistani. Saan myös paljon positiivista palautetta kirjoituksistani ihan tapparakannattajilta täällä.

Mutta alkuperäiseen kysymukseesi, eli varmaan siksi, että kaveripiirissäni on paljon tapparalaisia ja meillä on aina kuulunut tällainen hyväntahtoinen kuittailu molemmin puolin kanssakäymisiin. Toimin siis täällä samoin, kuin oikeassa elämässä (no toki hieman varovaisemmin ja siistimmin).

No onhan ne. Naapuri saa herkemmin pelikieltoja, joskus on pelikiellot menneet täysin vihkoon, viimeisin tuli ihan asiasta. Mutta jos naapureille pitää kirjoittaa eri säännöt, niin sitten ne pitää kirjoittaa. Ei siitäkään mitään tule, että samasta viestistä joku saa pelikieltoa, mutta toinen ei.

1 tykkäys

Eikä siitä että jatkuvasti sama kaveri ihmettelee saamiaan rangaistuksia. Ei tämä palstan käyttäminen niin vaikeaa pitäisi olla, että jatkuvasti tulee penatelja puskista.

Voin kertoa, ettei minulle niitä järin usein ole tullut, mutta ei kai siinä mitään pahaa ole, että perustelee erheensä kyseisen otsikon alla ylläpidolle?

Yleisesti totean, että virheistä olisi hyvä ottaa oppia…

7 tykkäystä

Olen aivan satavarma että tiedät mistä @Oijennus puhuu mutta aina näinä hetkinä kun tämä kissa nostetaan pöydälle, leikit tyhmää. Vaikka en itse periaatteessa välitä, niin onhan tuo viesteihisi sisällyttämä nälviminen ja päänaukominen Tapparalaisten suuntaan naurettavaa, jos ei muuta niin kaivat väkisin jotain negaa josta haukkua vaikka valmentajaa silloin kun muutenkin vettä sataa ja foorumilla kaikkia ***tuttaa.

Olet varmasti fiksu kaveri ja kirjoitat usein fiksuja mutta sulla on joku ihmeen tarve provota siinä sivussa. Olisi h******* hienoa jos voisit sen lopettaa, kiitos.

Ei mulla muuta.

9 tykkäystä

Nettikirjoittelu tuntemattomien kanssa ei toimi ihan samalla tavalla kuin kavereiden kanssa (mahdollisesti kasvotustenkin tapahtuva) keskustelu. Tällaisten palstojen kommenteista puuttuu tärkeä nonverbaalinen viestintä ja väärinymmärrystä tapahtuu helpommin. Hymiöillä voi ehkä vähän pehmentää sanottavaansa, mutta eivät nekään välttämättä auta.

Itse olen monia kirjoittamiani virkkeitä poistanut viesteistäni ennen Vastaa-napin painamista, tai peruuttanut joskus koko viestin, kun olen miettinyt sitä, miten sanomaani ehkä reagoitaisiin. Parempi olla vähän ylivarovainen.

32 tykkäystä

Tulkaa ihmiset jauhamaan paskaa @Rebeto67 perustamaan Whatsapp ryhmään palstalaisille. Puhelinnumeroa yv:llä vaan @Rebeto67:lle. Koko pari henkilöä. Ei paineita.

4 tykkäystä

Jos joulun pyhinä on tekemisen puutetta, niin ensi kauden rosteriketjua voi availla. Joulun aikaan on joskus tiedoteltu jatkosopimuksistakin.

1 tykkäys

Voisin tehdä tuon.

5 tykkäystä