Aina pitää maalata kahteen kertaan. Tosin ammattilaisella ensimmäinen kerros on tiukka tuijotus ja toinen kerros paksulti maalia.
En tiedä kuuluisko hautakiven maalausremontti tähän ketjuun, mutta kysyisin, onko kellään hyvää vinkkiä hopeanvärisestä kivimaalista, jommoisia olen yrittänyt netistä hakea, Aina on joku keksinyt huonoja puolia kaikista vaihtoehdoista.
Remontteja olen ollut tekemässä aika monia, mutta tämä maalaustaiteen laji on vielä kokeilematta.
Aikoinaan uuninluukkuja ym. rautoja vedeltiin hopeapronssilla, mutten tiedä saako semmoista valmiina ja jos jauheena, niin mikä liuotin olisi kiveen ja kylmiin ja kosteisiin oloihin sopiva?
Ulkomaalauskelejähän on ollut mahtavia jo kuukauden paivät, mutten vain ole saanut aikaiseksi raahautua alan liikkeisiin ja tutut maalaritkin ovat jo siirtyneet taivaanrantoja kaunistelemaan.
Hautakiviasiantuntijoilta tietysti voisi kysellä, mutta epäilen, että mieluummin tarjoavat palveluja kuin neuvoja - ihan ymmärrettävästi.
Luulen myös, etteivät värejään myy. Pitäisköhän kysyä koko palvelun hintoja, niin ei tarvis itse haudalla kykkiä? Toisaalta saattavat viedä kiven verstaalle ja siitä kuljetuksesta voi jo kertyä jonkin kokoinen lasku.
Viidessätoista vuodessa on hopeaväri lähtenyt teksteistä, kun taas kohta 30 v sitten tehty tekstin hopeointi edelleen on paikallaan. Samassa firmassa ne on tehty. Toisaalta uudempi hopeointi on lähempänä maanpintaa, joten silla voi olla joitain tekemistä esim. suuremman kosteuden vuoksi. Mene tiedä…
Nykymaalit on helposti levittyviä. Hyvin yleensä onnistuu. Kahteen kertaan hyvä tulee.
Tuo mun nimi on semmosta huumoria, en mikään remontoinnin ammattilainen ole. Itse opiskellut ja oppinut jotain tekemällä.
Pinnat tehnyt itse aina, mutta pesuhuoneeseen en kovin äkkiä lähde itse remppaa tekemään. Pesuhuoneessa on mahdollisuus jotain mokatakin pahemmin, ja laattahommiin ei riitä kärsivällisyys.
Äsken tuossa maalasin terassin toiseen kertaan. No ei siinä, kesätöissä on tullut muutamaan kertaan maalattua. Kerran tein yhdessä ihan ammattimaalarin kanssa, ja silloin opin käyttämään tarpeeksi maalia. Muistaakseni hän avasi jo toista purkkia, kun omastani oli mennyt reilu puolet ja olimme maalanneet yhtä suuren alueen.
Hyvällä maalilla saattaa toki saada kerralla vähintään yhtä hyvän kuin vesilitkulla kahteen kertaan.
Järkevää on myös käyttää maaleja siihen mihin ne on tarkoitettu.
Tuo liian kuivana hinkkaaminen on harrastelijan yleisimpiä virheitä .
Emmeellä nyt vain tarkoitin maalia, jota käytit . Taitaa olla vanhahtava termi…
Son poijat DONE
Oletan että priimaa tuli vaikka tavallista yritti?
Niihä siinä kävi
Kattoon Siro ja seinään Harmony, molemmat Tikkurilaa.
Perkule. Tässä voisi olla meikälle hyvä ratkaisu. Yksiön saunan lauteet on vähän kulahtaneet, mutta rahaa ei ole uusia lauteita. Muutenkin noi vaaleat seinäpaneelit on vähän pliisut, joten tumma vaha voisi olla hyvä ratkaisu. Takapihan terassilla saisi vahattua lauteetkin.
Tää voisi olla meikän ensi kesän rojekti. Ehkä jopa tämän kesäloman…
Ite vetelin viime kesänä rakentamaani terassiin öljyt pari viikkoa sitten. Suorassa auringonpaisteessa oli melkein yhtä v-mäinen homma kuin itse terassin rakentaminen. 10 neliön pännikän öljyä ostin, mutta jäihän sitä ainakin kolmannes purkin pohjalle, vaikken todellakaan kitsastellut aineen määrässä. Terassin koko siis aika tarkkaan tuo 10 neliötä.
Satais nyt vaan sitä vettä edes kerran tänä kesänä niin näkisi vähän miten tuo käsittely asiansa ajaa. Hemmetin hyvä väri siitä ainakin tuli. Jännänä huomiona laudat laihtuneet aika paljon talven aikana kun viime kesänä 5mm raolla tehdyssä terassissa on nyt about sentin raot. Samalla kierot laudat on vetäneet ihan hyvin suoraksi.
Hyvä, hyvä! Tikkurilaan luotti isäukkokin elinaikoinaan!
Semmonen maalareiden sanonta jäi mieleeni kuin: “Vedä Winter-värillä, vedät viimesen kerran”. Tuo tuli monesti mieleen ajaessani Wintterin mutkan ohi, kun tuli asutuksi Ylä- ja Ala-Raholassa reippaat 20 vuotta .
Ikäväähän tuo oli, kun tamperelainen /pohjois-pirkkalalainen firma, mutta mm. maalien peitto-ominaisuudet olivat selvästi Tikkurilan Värin vastaavia maaleja huonompia. Minä käytin Siron lisäksi Pestoa, Miranolia ja Jokeria, ja aina niihin kannatti luottaa.
Laamapaidat oli estämässä Helsingin rakentamista
Miehen pitää maksaa 70 päiväsakkoa, mikä tarkoittaa hänen tuloillaan 420 euroa.
Tulot, tai siis niiden puuttuminen, ei ollut iso yllätys.
Kyllähän terassin maalaaminen on pikemmin mukavaa puuhaa. Napit korville ja pitkä varsi pensseliin, niin väri tulee pintaan kuin itsestään.
Olisko rakennus alan asiantuntijoita paikalla jolta voisi vaikka yksityisesti kysyä mielipidettä?
Sehän riippuu aiheesta.
Sen kun kysyt tällä topicilla. Aina niitä asiantuntijoita löytyy.
Just näin. Ei niin tyhmää kysymystä, oo ettei vois julkisesti kysästä.
Jos ei muuten niin joku kysyy vaimolta.