Tapparan hylätty maali 08.12.2018

Tappara siirtyi ensimmäisessä erässä 0-1-johtoon hetkeksi, mutta maali hylättiin haaston jälkeen maalivahdin häirintänä. Tuskin minä olen ainoa, joka on asiasta eri mieltä. Minun mielipiteeni perustuu sääntöön 95i.

Jos puolustava pelaaja työntää, tuuppaa tai rikkoo hyökkäävän joukkueen kenttäpelaajaa aiheuttaen tämän olemisen maalialueella, silloin kun kiekko menee maaliin, maali hyväksytään, ellei hyökkäävällä kenttäpelaajalla ollut riittävästi aikaa poistuakseen maalialueelta.

Tilanteen voi katsoa tästä ja tehdä omat johtopäätöksensä.

https://videos.liiga-services.telia.fi/share/7415

Keskitämme asian jälkipyykin tänne, jotta otteluketjussa voimme keskittyä varsinaisiin asioihin kuten maalintekoon, joka on tervanjuontia.

6 tykkäystä

Vähän niin ja näin. Kyllähän Zabo siinä jäi hetkeksi tuumailemaan alueelle.

2 tykkäystä

Oikea tuomio. Zabon kosketus oikealla kädellä maalivahtiin maalivahdin alueella oli liikaa. Maali hylättiin.

5 tykkäystä

Mutta ei mee linjassa tuomiot…

2 tykkäystä

Eikös siellä tehty linjaus että maali hylätään aina mikäli kosketus veskariin tulee.

Riippuu kuka tekee

1 tykkäys

Selvä maali,ei kahta sanaa. Farssi mutta eteenpäin.

2 tykkäystä

Mun mielestä good goal. Ensimmäinen kontakti tapahtui alueen ulkopuolella, sen jälkeen pakki työnsi Zabon kontaktiin maalivahtiin. Zabo lähti alueelta heti pois ja maalivahti ehti yrittämään torjuntaa. Paska tuomio.

14 tykkäystä

No aika hidas lähtö oli :sweat_smile:

Alkukauden Tappara - Lukko pelissä vastaavanlainen tilanne, jossa Lukon maali hylättiin. Eli linjassa ainakin siihen.

Oilisi siitä nopeamminkin voinut lähteä…

1 tykkäys

Maalista on varmaan kaikki oleellinen todettu. Mutta olisi kiva saada Liigalta joku kommentti tähän. Ja mikä on linja näissä.

1 tykkäys

Nopeammin? Mä en kyllä näe mitään hidastelua Zabolla.

Sitä saakin valitettavasti odottaa maailman tappiin saakka… :frowning:

Sieltähän todettiin aiemmin, että mikäli maskipelaajalta tulee kontakti maalivahtiin, niin maali hylätään.

Oikeusmurha.

Myönnän mahdolliset värilasit. :slight_smile:

2 tykkäystä

Mutta eikös tuossa pakki aiheuta tuon kontaktin

4 tykkäystä

Hakiko Zabo sinun mielestä tuon kontaktin?

Minun mielestä siinä tulee nimenomaan se ero, tehdäänkö tahallaan vai vastustajan avulla. Vai kumpaa kontaktia nyt tarkoitat?

Jos tuo olisi tehty Tapparaa vastaan olisin puoltanut hyväksymistä myös.

Miksei Kantola maalia hylätty, kun ajoi yli Heljangon…

Oikein meni. Jos tuo maali olisi hyväksytty toiseen päähän niin vikinä täällä olisi murskaavaa

2 tykkäystä