Haastakaa vaan ne haastot. Ei Liigan tilannehuone itsekään noita tunnu niin hyvin tietävän. HPK:lta tarkistettiin maali haastona syyllä maalivahdin estäminen ja se tuomittiin “ei maali”-komennolla syynä potkumaali. Eli ei oo isoakaan merkitystä, millä syyllä haastaa. Liigassahan on virallisesti vain yksi syy haastaa ja se on maalivahdin häirintä.
Ainakin viime kaudella muistan jossa olisi vain haastettu se tuomio. Mutta oma pointtini tässä on enää se, että nämä tuomiot pitää saada julkisiksi ja läpinäkyviksi. Perusteet esiin. Miten ja miksi kulloiseenkin tuomioon päädyttiin.
Tähän mennessä Liigan osalta läpinäkyvyys on ollut se, että Rönn käy valehtelemassa median edessä. Selittää kyllä vakuuttavasti, mutta kun kilometrin päähän näkee, että ensin tehtiin väärä tuomio ja sen jälkeen tultiin selittelemään mustaa valkoiseksi. Yksi asia, joka ärsyttää Liigassa ja tuomareissa todella rankasti. Myönnetään suoraan, että vihkoon meni. Paljon pienemmällä haitalla noista pääsee.
Juu, olisi paljon helpompi mennä eteenpäin, kun edes joskus myönnettäisiin virhe. Kaikki kun niitä virheitä joskus tekee. Tuomaritkin. ![]()
Kuluttajana ja katsojana olisi hyvä, jos liiga avaisi päätöksiä vaikka vertaamalla niitä edellisiin vastaaviin tuomioihin. Kaksi samanlaiselta vaikuttavaa tilannetta tuomitaan erilailla (tai siis useampia samanlaisia arvotaan jomminkummin), niin kerrottaisiin että mikä teki tilanteesta yksi poikkeavan tilanteeseen kaksi verrattuna ja taas samanlaisen tilanteeseen kolme verrattuna. Ja miksi tilanne neljä meni taas tilanteen kaksi mukaan vaikka näytti samalta kuin tilanne yksi. Tällä hetkellä koko homma näyttää siltä ettei oikein tiedetä miten tilanteita pitäisi tulkita yhtenäisesti ja vaikuttaa jälleen olevan vahvasti kyseisen tapauksen tulkitsijan oma näkemys (eli sama kuin aikanaan päävideotuomareiden aikana). Näyttää amatöörien puuhastelulta ulospäin. Läpinäkyvyys ja avoimuus olisi kaikkien etu ja ihmisten helpompi hyväksyä päätökset kun ne kunnolla perusteltaisiin ja avattaisiin.
Kaikki osumat maalivahtiin maalialueella tulee vastustajan poikittaisen mailan seurauksena. Änärissä ei olisi mennyt häirintänä ikinä. Nää tilannehuoneet tai mitä pirua ne ny onkaan ei täällä osaa oikein tulkita.
Ei tuommosia selityksiä/vertailuja voi tehdä, koska sillon pitäis a) myöntää virheet niinkun @peterra sano TAI b) myöntää ettei yhteistä linjaa ole vaan päätökset tehdään fiilispohjalta.
= Amatöörien puuhastelua.
Jos tuon maalin olisi tehnyt SaiPa niin kaikki olisi ollut sitä mieltä että selvä maalivahdin häirintä.
Ei olisi. Jos pakki tuossa kavereineen jakaa poikkaria niin, että sen seurauksena ajautuu alueelle niin se on hyväksyttävä.
En ole sääntökirjaa lukenut. En osaa sanoa 100-varmaksi, että eilinen olisi mennyt väärin. Sen voin kuitenkin sekä sen Kuopion farssin että tämän nähneenä, että vähintään toinen on mennyt vituiksi. Näiden seurauksena olemme menettäneet pisteitä.
Tällä hetkellä se maksaa meille yhden sijan taulukossa. Jos nyt alkaisi pleijarit, saattaisimme tämän takia menettää kotiedun välieriin tai finaaleihin. Häviämme siinä niin kaukalon kuin pankinkin puolella.
Yksittäiset tuomareiden virheet ovat sellaisia joita huono ruveta laskemaan, mutta nämä kolikkoa heittämällä tuomitut, erikseen ”tarkistetut”, ja suoraan maaliin johtaneet tilanteet pitäisi saada linjaan.
Eipä mulla muuta.
Joo, kyllähän Zabo sinne alueelle torpattiin, mutta itse näen että hylkyyn johti tuo kun nousi ja otti pienen kontaktin molariin. Mikäli olisi noussut ylös ja ottanut stepin taakse niin varmaan olisi hyväksytty. Köykäinen tuo Zabon kontakti oli siinä molariin, mutta riittävä. Ei tuo mun mielestä mikään oikeusmurha ollut. Kyllähän tällä kaudella on paljon kyseenalaisempiakin hylätty eri jengeiltä… Ainakin Ilvekseltä muistan pari hylkyä jotka hieman ihmetytti, toinen oli Kärppiä vastaan minkä hävisivät 0-1.
Näin juurikin ja tuo kontakti ei ollut suoraan johtuvainen saipalaisten tekemisistä.
Näin se on. Maalivahti on koskematon. Kosketus tosiiaan ei ole kummoinen, mutta sen huomaa tarpeeksi.
On paljon enemmän kuin koskematon. Sekin on ihan ok jos tulee alueelta ulos ja aiheuttaa itse kontaktin. Näitä tapauksia on kymmeniä.