Työelämä

Nuo tuohan on ihan jees. Hyvä kaveri tekee omalla toiminimellään nuorten tukihenkilötoimintaa ja se on tosi vapaamuotoista, välillä voi olla auton pesua ja rassausta, välillä minigolfia jne.

Allekirjoitin tänään sähköisesti työsopimuksen uuteen työpaikkaan. Kun kaikki tehdään sähköisesti niin tuo asia ei meinaa oikein konkretisoitua tajuntaan kun kukaan ei ole paiskaamassa kättä päälle.
Haastattelussa kävin silti kerran kasvotusten näyttäytymässä.

Lomien jälkeen sitten paljon mieluisampaan toimenkuvaan toivottavasti mieluisampaan ympäristöön. :slight_smile:

Edit: Lisätään leipää kun pelkkä copypaste ei kelpaa.

7 tykkäystä

Miten yleistä on nykyään headhuntereiden käyttö rekryissä? Minulle on lyhyen ajan sisään soittettu kaksi kertaa, eri firmoista ja tarjottu töitä. En etsi töitä ( nykyisessä työssä 17v.) mutta ainahan tuo pistää miettimään onko ruoho vihreämpää aidan toisella puolella…

1 tykkäys

Kuten sanonta kuuluu: Hyville miehille on aina kysyntää. :thinking:
Eikö tarjoukset kannata kuitenkin kuunnella?
Näin mä ainakin tekisin.

1 tykkäys

Olen ollut jo 2 vuotta pois työelämästä ja nauttinut vapaasta elämästä kun saa olla pois työelämän oravanpyörästä.

Pystyy vielä hyvin harrasteleen kun on kunnossa ja ikää vähän yli 50v.

Kesät mopoilee ja mökkeilee ja talvet katselee kiekkoa ja hiukan kuntoilee.

Suosittelen kaikille, kannattaa edes koittaa jos on mahdollisuus.

Vuoden verran meni ennenkuin alkoi ymmärtää ettei tarvi koko elämäänsä tuhlata työntekoon?

Hakee sitten töitä jos ei keksi muuta tekemistä tai rahat ei riitä.

9 tykkäystä

En tiedä millä alalla toimit, mutta itse olen IT-alalla ja käytämme aktiivisesti suorahakupalveluita ohjelmistokehittäjien ja myyjien rekryissä. Toimimme suht kapeassa segmentissä ja valmiita osaajia ei pahemmin markkinoilla ole. Junnuja otetaan sitten normirekryprosessin kautta sisään kasvamaan.

1 tykkäys

Tietyille profiileille ei saada ammattilaisia muuten kuin headhuntereilla eli ihan normaalia puuhaa.

En tiedä miten sun soitoissa mutta kannattaa aina kysyä suoraan että mikä firma ja mikä homma. Noilla lafkoilla on tapana kerätä ns massaa jota sitten tarjoavat tekijöitä hakeville yrityksille.

Kannattaa heti sanoa oma palkkataso koska monilla firmoilla on epärealistiset kuvitelmat palkoista jotka liikkuu head huntattavilla ammattilaisilla eli tarjotaan juniori tason palkkoja pitkän linjan ammattilaisille. Näin jää turha vatulointi ja sekoilu pois.

6 tykkäystä

Mä tarttuisin tähän enemmän kuin mielelläni mutta mistä rahat elämiseen?

13 tykkäystä

Mä vaihdoin n. kolme vuotta sitten työpaikkaa. Ensimmäisen vuoden aikana minua pyydettiin töihin sinne mistä lähdin ja sitten pyydettiin kahdesti (kahdelle) edellisen työnantajan kilpailijalle. LinkedIn on kyllä hyvä paikka olla läsnä. Tuolla päänmetsästäjät on läsnä.

1 tykkäys

Itse en ihan hetkeen pidä tätä itselleni realistisena vaihtoehtona. Sen sijaan nyt kun on ikää ruvennut oikeasti tulemaan eli en olekaan enää “alle 25v” niin työelämästä on tullut ensimmäistä kertaa merkityksellistä. Enää ei oikeastaan halua “tehdä mitä tahansa” vaan yhä useammin mielessä pyörii, kuinka monesti työ oikeasti vaihtamalla paranee.

Olen melko varma, etten ole nykyisessä työssäni enää parin vuoden päästä ja se on jotenkin hyvin vapauttava ajatus. Tykkään nykyisestäkin työstä, mutten halua tehdä siellä uraa. Mutta nykyinen työ on silleen loistava, ettei työt seuraa vapaa-ajalla. Kun laitan työpaikan oven kiinni (tai etätyöpisteen kiinni) niin ei työt oikeasti pyöri mielessä.

1 tykkäys

Mä myin asunnon hyvään aikaan, ja sijoitin rahnat hajautetusti. :+1:

Itse en tarvitse omistusasuntoa
koska viimeisessä ajopuvussa ei ole taskuja. :sweat_smile:

6 tykkäystä

No joo, mää meen huomenna sorvin ääreen. :confounded:

Ei oo rahaa, ei oo ruokaa mutta ei oo paljo nälkäkään.

7 tykkäystä

Työskentelen kaivosalalla jossa on kohtuu pienet piirit Suomessa, tosin toinen toimi olisi ollut Norjassa.

1 tykkäys

Mulla on hämykuva ja ehkä neljä sanaa Linkarissa.

Pistin nykyiseen liksaan puolet lisää palkkapyyntöön :slight_smile:

6 tykkäystä

Mulla on edustuskuva ja työkokemus kerrottuna. En ole aktiivinen käyttäjä, mutta silti tulee kyselyitä. Eli HH:t kyllä käyttää tuota palvelua hyväkseen.

1 tykkäys

Pitää vähän itse petrata ja laittaa faktat kuntoon. Aikoinaan taisin laittaa profiiliin läpällä kun työprofiilissa lukee " Master of the puppets"

5 tykkäystä

Jos puolet lisää on ns. realistinen pyyntö niin taidat tehdä nykyisiä hommia melkoisella alipalkalla.

2 tykkäystä

Mulla luki kuvauksessa alunperin “The Evil Tormentor” :slight_smile:

1 tykkäys

Itse olen saanut LinkedInissä työtarjouksia, joissa olisi maksettu “mitä haluan pyytää” (a fee that you can set yourself), mutta kuitenkin keskitaksaltaan (rate of average consultations) 250€/tunti siitä, että puhun yleisölle edustamastani erikoisalasta.

Tarjouksissa on vakuuteltu, että en joutuisi paljastamaan mitään oman firman salaisuuksia, mutta silti epäilyttää. Nämä töitä tarjonneet henkilöt ovat nuoria naisia, joista toisen henkilöllisyyden kykenin suurella todennäköisyydellä varmistamaan V Kontaktesta (Venäjän Facebook). Toinen oli saksalainen, jolta löytyy myös someprofiileja.

Tässä oli kuitenkin epäilyttäviä piirteitä kuten että nämä eri firmoja edustavat henkilöt yrittivät lähestyä minua kiivaasti suunnilleen samaan aikaan eri kanavia pitkin.