Työelämä

Jos työskentelet myynnissä, ja varhain aamulla on prospektin kanssa Teams kalenterissa, muista aina myöhään illalla tarkistaa sähköpostit. Se pyyntö siirrosta voi aina tulla.

(siirrän herätystäni tunnilla)

4 tykkäystä

Miksi siirtää kelloa kun silloin päivän tehokkaimmat tunnit jää hyödyntämättä?

1 tykkäys

Jos on vaikka tehokkaimmillaan johonkin toiseen aikaan?

1 tykkäys

Milloin muulloin ihminen on tehokkaimmillaan kuin nukutun yön jälkeen?

Ja voit lopettaa työpäivän aikaisemmin. Itse pistän pillit pussiin viimeistään klo 15.

Jos katsotaan vaikkapa maailmanennätyksiä, niin ne tapahtuvat syystä ilta-aikaan, jopa usein todella myöhään.

6 tykkäystä

Montako tällaista ennätys potentiaalista tapahtumaa/kilpailua on aamuisin? Niinpä…

Toiseksi, aika harva tältäkään palstalta tekee maailmanennätyksiä työkseen.

Muut aloittelee työpäivää. Mä olen putsannut parissa tunnissa sähköpostin ja päivän juoksevat asiat pois +. valmistellut päivä palavereiden asiat. Pitelen nyt jalkoja pöydällä ja selailen palstaa.

2 tykkäystä

Se ei ole ainoa syy.
Vaan ihan fysiologisista syistä maailmanennätykset painottuvat iltaan.

1 tykkäys

Niinpä - jotkut sentään ymmärtävät perua/siirtää zoom/teams tapaamiset ajoissa, mutta sitten on se talon oma jengi

Eilenkin piti olla 00.30 suomen aikaa sisäinen call:i johon ottaa osaa porukkaa Yhdysvalloista, Suomesta, ja Singaporesta, H1:sen klousaus kun tapahtuu reilun kahden viikon päästä. 00.10 tuli sitten kalenteritapahtuman siirto ylihuomiselle.

Että silleen, joillakin ihmisillä ei sitten ole minkäänlaista kunnioitusta toisten ajankäyttöä ( tai tässä tapauksessa yöunia) kohtaan

4 tykkäystä

Voiko olla peräti niin että peruja ei ole edes tajunnut mitä aikavyöhykkeet ovat ja mitä ne oikeasti merkkaavat.

Mä olen kanssa aika monta palaveria skipannut sillä että palaverit järjestetään 15:00 CET, kun ne ei tajua että osa talon maista onkin EET aikavyöhykkeellä.

Ne pienet erot.

Esim Ruotsissa on kaiketi yleisempää että toimistolla ollaan 9-17 töissä, kun Suomessa se on viimeistään klo 8 töihin tai jo ennen seiskaa.

2 tykkäystä

Olen piiiitkästä aikaa hakemassa työtä ja kysynkin arvon kanssapalstalaisilta että mitä olette laittaneet palkkapyynnöksi? Kannattaako laittaa heti
mottipäinen pyynti vai kannattaako lähestyä asiaa maltillisesti?

1 tykkäys

Itsellä myös ollut työnhaku pitkän ajan jälkeen ajankohtaista ja kyselin tuota samaa asiaa rekrytoinnin ammattilaiselta taannoin.
Hän vastasi, että moni luulee saavansa saman tai enemmän uudessa paikassa, mutta mikäli haluaa menestyä työnhaussa, kannattaa ottaa napsun verran nykyisestä alaspäin.
Viimeisinpään paikkaan mihin hain, katsoin googlesta alan mediaanin ja vertasin sitä nykyiseen kuukausiansiooni, joka kulki linjassa mediaanin kanssa. Otin siitä satkun pois asettaessani kuukausipalkkapyyntöä.
Mutta toki riippuu paljon mistä alasta kyse ja millainen yleinen palkkakehitys alalla on.
Itse työskentelen logistiikka-alalla.

1 tykkäys

Vanha viisaus on, että Suomessa palkka nousee vain työpaikkaa vaihtamalla. Riippuu toki alasta, mutta ainakaan palkan alannusta ei kannata lähteä hakemaan vaan arvottaa oma ammattitaito kunnolla, toki niin, että siitä on valmis neuvottelemaan jos siihen asti edetään.

15 tykkäystä

Kannattaa myös arvostaa omaa ammattitaitoa. Palkkauksen jälkeen saattaa kulua pitkä aika seuraavaan korotusmahdollisuuteen. Liiton- ja indeksikorotukset tietysti tulevt automaattisesti, mutta isompia korotuksia on hankalampaa saada ilman toimenkuvan muutoksia.

Itseltäni kilpaileva yritys kysyi halukkuutta vaihtoon. Sanoin että tonni vanhan päälle niin vaihtuu. Käteltiin.

7 tykkäystä

Ei kyllä omalla kohdalla ole kertaakaan pitänyt paikkaansa. Aina olen pyytänyt lisää työpaikkaa vaihtaessa ja saanut myös. 16 vuotta samassa työpaikassa ei edes itse tajunnut millaisessa palkkakuopassa oli. Sen jälkeen vaihtanut kolmesti 6 vuoden sisään ja palkka on ihan eri lukemissa.

5 tykkäystä

Mä vaihdoin myös kolme vuotta sitten duunia ja uuden haastattelussa kun kysyttiin palkkatoivetta niin aattelin, että heitän melkein tonnin lisää entiseen kun isoon firmaan olin hakemassa.
Vähän yllätti kun pöydän toiselta puolen kuului, että kyllä toi on tehtävissä. Päästiin sopimukseen.

4 tykkäystä

Erikoismiehet voi pyytää reilusti.
Laita mottipäinen!:muscle:t2:

1 tykkäys

Ei kannata pyytää ainakaan vähempää liksaa, jos ei ole aivan pakko jostakin syystä vaihtaa työpaikkaa.
Suomessa ylipäätään puhutaan liian vähän palkoista ja alihinnoitellaan työnantajalle oma vapaa-aika. Tässä on yksi syy, miksi palkat Suomessa laahaavat.

7 tykkäystä

Joo olen tietysti palkankorotuksen saanut kun olen kilpailuttanut itseäni työmarkkinoilla.
Mutta viimeisin työpaikanvaihto oli pakon sanelemaa muutosneuvotteluiden myötä. Ja kun on pakkorako saada töitä, niin palkkatoive ei ole tietenkään niin korkealla mitä se on silloin jos ilman pakkoa itseään kilpailuttaa.

4 tykkäystä

Itse olin n.10 vuotta työpaikassa missä liiton edustus. Vedin isoja ja keskisuuria projekteja. Afrer workissa pojat jotka olivat tulleet työllistetetyiksi minun jälkeeni ja tekivät minulle vastuullisesti projektille töitä. Halusivat kuulla miten vastuullisemassa työstä yrityksessä maksetaan. Kuultuaan minun minun palkkani kävi ilmi että he saivat suurempaa oalkkaa kuin minä. Lojaalisuutta ei ole ja liittoa ei sinun edut kiinnosta. Työpaikka vaihtui ja palkka nousi n. 25 %.

8 tykkäystä

Nytkö kalkki loppui järven alta ???
Onko tuleva työ maanpinnalla :wink:

3 tykkäystä