Yhteisöpeli IX: Selviytyjät TapparaCo - peliketju

Pitäkäähän korvalla sitä, hyräileekö joku YUP:ta.

7 tykkäystä

No ei kameramiehen kannata ilmoittaa olevansa kameramies, jos on mahdollista, että pahikset nimeävät Luuson. Itse pahiksena nimeäisin parillisena päivänä tiedetyn kameramiehen, parillisena päivänä en.

1 tykkäys

Siis parillisena joo, parittomana ei.

Alkufiiliksiä:

Acetho
Roolipohdiskelua, aktiivista otetta.
Armas
Nokkeluutta ja hassuttelua, ei mitään konkreettista.
Bilbo
Puolustuskannalle toisesta viestistään, Bilbon trademarkki.
Casperi
Hiljaista, varsinkin epätyypillistä provosoitumattomuutta ilmassa. Missäs vastaääni on?
Koo
Epäluuloinen itsensä, mutta vasta yhdellä viestillä. Kiireitä tai liikaa strategian luontia siellä pahiskeskustelussa?
louskutin
Hyvää aktiivista otetta, painetta ympäriinsä, jolla kyllä saamme pahiksia napattua, tykkään.
Jopeti
Lähti aktiivisesti mukaan toteamaan räväkkää peliä, muttei sitten lähtenytkään itse haastamaan.
Mazzus
Yksi viesti, ja siinä ääni Koolle. Tahallista lumevastakkainasettelua kenties? Noted.
Nuti
Aat kateissa ja aikaa vasta illalla. Ensikertalaisilla on taipumusta olla hiljempaa.
Varilasit
Pientä painetta sinne tänne. Armaksen huumori ei selkeästikään kolahda.
Virvelia_kainaloon
Hyvää analyysia, jälleen kerran. Hieman mietityttää hyvikseksi ilmoittautuminen ja erikoisrooleista puhuminen, mutta jälkimmäisessä on vahvasti toki suojeleva meininki. Jostain kumman syystä aiheutat minussa pelistä toiseen helposti polarisoituvaa tunnetta, tällä kertaa hyvismäistä.
Wrathchild
Viimeisenä paikalle. Ehkä Koon ja Mazzuksen kanssa meni aikaa “muualla”?

Summa summarum:

Pahismaiset:
Epäilyttävät:
Ei osaa vielä sanoa: kaikki muut
Turvallisen tuntuiset:
Hyvismäiset: minä :smiley:

3 tykkäystä

Wrathchildin avausviesti pomppaa itsellä esille ikäänkuin se voisi olla pahismaisuuden pelikirjasta.

1 tykkäys

En muistaakseni ole sun kanssa ollut samoissa tansseissa kuin kerran, jolloin lähdit aikaiseen kuoroon… Sulla voi olla vielä hakusessa mun tyyli, että minä en tarvitse mitään ryhmäsessioita saadakseni teksiä pihalle… :wink:

Usein pahiksissa on näitä innokkaita, ja erilaisia listoja värkkääviä hämmentäjiä. Joten koitahan loikkia @louskutin ansojen yli.

3 tykkäystä

Joo, ymmärrän nyt pointtisi. Tuo kertakäyttöisyys vaikuttaa tilanteeseen. Ne kaksi meistä, jotka ovat Kameramies ja Käsikirjoittaja, ovat siitä hyvässä ja myös jännässä asemassa, että kun he ovat ilmoittaneet tietonsa tai tiputtaneet jonkun pelistä, niin heillä ei ole ns. huolen häivää panoksensa suhteen. Kameramiehen henkilöllisyys tulee yleiseen tietoon, ja pahikset (louskutinko tämän myös sanoi, vai Acetho) saattavat haluta hänet tiputtaa mielellään sellaisena yönä, jolloin se Juontaja (unohdan aina sen toisen termin, millä häntä kutsutaan, Lussu vai mikä se nyt oli) voi olla turvassa. Eli kuten sanoit, Kameramies lie erityisesti sellaisina öinä vaarassa pudota. Käsikirjoittajan henkilöllisyys ei tule (kai?) julki kun hän on pudotuksensa tehnyt.

Kännykällä rasittava kirjoittaa näitä, kun ei jaksaisi kelata viestejä ylöspäin tarkistaakseen tekstejä. Kohta pääsen näppäimistön ääreen takaisin, onneksi!

1 tykkäys

Luuso. Läppärillä on helppoa selata ketjua.

Minun mielestäni Luuson ja kameramiehen pitää odotella kärsivällisesti oikeaa hetkeä käyttää erityisominaisuuksiaan. Pelin loppupuolella he saattavat olla ratkaisevassa asemassa.

3 tykkäystä

Olet liian kokenut mennäksesi noin riman ali epäilyksissä. Mut jos totta puhutaan, niin Virvelin alku on epäilyttävä Petrin ohella. Toki louskutin ei olisi ensimmäinen “ansojen virittelijä pahis”…

1 tykkäys

Pitäisi lukea huolellisemmin. Kameramiehen lisäksi siis käsikirjoittajan erikoisominaisuus on loppupeleissä erityisen hyödyllinen.

1 tykkäys

Ei ainakaan sääntöjen mukaan. Periaatteessa tietysti olin ajattelussani nyt sikäli hakoteillä, että eihän käsikirjoittajan tarvitse tulla esiin missään vaiheessa, vaan voimmehan me hyvikset puida hänen yönimeään ennakkoon ilman tietoa siitä kuka hän on. Tämä voisi itse asiassa olla järkevämpää, koska myyrien on vaikeampi näin vaikuttaa käsikirjoittajaan.

1 tykkäys

Luuso ei käsittääkseni tiedä itsekään rooliaan, vai eikö se vaan tiedä itsekään Luusoilua? Kameramiehen ei kannata liian kauan odotella nauhat kourassa, ettei mene hukkaan…

1 tykkäys

Mutta tosiaan, kuten ennen peliä selvitin, niin käsikirjoittaja toimii ennen myyriä yöllä. Näinpä hänen paljastumisellaan ei sikäli ole valtaisaa vaikutusta sitten, kun päättää nimensä antaa.

Tulee jo niin usein tuo hyvis vakuuttelu että pistää jo motiivi epäilyttään. Vaikka sun trademark onkin? Miksi koet tarvetta “hyvistellä”?

1 tykkäys

Ätsh! Minusta Virveli on tuntunut tähän mennessä kaikkein eniten hyvikseltä. Onneksi tämä päivä kestää vielä pitkään. Äänestäminen tällä hetkellä olisi parasta tehdä kolikonheiton avulla.

1 tykkäys

Vähän ollut kiirus, onneksi meillä on hyvä tiimi kasassa.

Meikäläisen on alkuunsa vakuuttanut toiminallaan: Petri, Armas ja Acetho. Taitavia pelaajia toki koko lössi, joten voin olla taas tyypilliseen tapaan ensipäivänä aivan väärässäkin.

Virvelia_kainaloon viestiä ehdin jo kehuakin. Samalla tavalla esitin pohdintani uuden pelin tuoreista kuvioista ja se olikin sitten vaihteeksi huono asia.

Jottei soihtuni sammuisi heti ensimmäisenä päivänä, niin täytyy mennä etsimään amulettia.

1 tykkäys

Tämän ei pitäisi yllättää, jos olet yhtään seurannut minun pelityyliä aiemmissa peleissä. Haluaisiko joku tuotatantoyhtiöstä kertoa onko tarkoitus olla ruokapalkalla vai millä.

Tarpeet ovat luonnollinen osa hiiliketjun kiertokulkua. Tuolloin koin tuollaisen tarpeen.

Ollaan hiljaa, saadaan kalaa

Taitaa olla kuitenkin täys itsepalvelu tällä leirillä.

Täällä saaristossako Teppo Väty on aikanaan harjoitellut. En löytänyt amulettia, mutta pari keihästä tarttui käteen.

Olla hyödyksi ja käydä koittamassa, josko Ahti olisi antelias.

Joko nuotiopaikalla hehkuu?

1 tykkäys

Poliittinen vastaus. Tältä osin en osaa sanoa onko se myyrämäistä toimintaa, siltä osin kuin sitä voi tässä vaiheessa joiltain osin arvata. Siltä osin osaamme myöhemmin viisastella olinko oikeassa näiltä osin.