Yhteisöpeli IX: Selviytyjät TapparaCo - peliketju

Samaa mieltä.

@louskutin näin parempi?

Epäcaspermaista. Kyllähän taisit juuri viime pelissä Nellisin napata juuri siitä oljenkorresta, ettei ollut sanonut oikein mitään painavaa. Lisäksi “vaikea sanoa” kuulostaa hieman kiertelyltä. Ja ääni kanssani, luotatko sitten minuun?

Ensipäivän perusteella laittaisin Wrathchildin ja Casperin puolestaan myyriksi.

2 tykkäystä

Muutamia mietteitä tästä alusta:

  • Jopeti on ollut tavallista hiljempaa.

  • Petri ja Virvelia_kainaloon pelaavat tavanomaista hyvispeliään, ovat aktiivisia ja miettivät miten eri hyvisroolien kannattaisi toimia pelin aikana. Toki pahiksetkin voivat tehdä näin, mutta lievää hyvisvibaa heistä.

  • Myös louskutin jatkaa samaa tyyliä kuin aiemmissa peleissä, haastaa aktiivisesti muita ja kirjoittaa paljon viestejä. Ehkä lievää pahisvibaa, mutta jos olet hyvis niin teet hyvää työtä tällä hetkellä.

  • Acetho vaikuttaa taas hyvikseltä, olen huomioinut että pahispeleissään hän ollut alun suht’hiljaa, kun taas hyviksenä hän on heti alkanut pohtia johtolankoja joilla voisi saada pahiksen kiinni. Taannoin Lyyran ryöstön aikoihin hän teki muutamasta pahiksesta samantyylisiä huomioita kuin Wrathchildista nyt. Itse en osaa Wrathchildista sanoa mitään, mutta Acethosta lievää hyvisvibaa.

  • Mazzus ja Koo jatkavat siitä mihin viime pelissä jäivät.

  • Nutilta erinomainen alku, jos olet hyvis niin jatka samaan malliin!

Muista pelaajista ei vielä sanottavaa, eikä tässäkään listassa varmaan mitään kovin hyviä huomioita ollut, mutta toivottavasti siitä on edes jotain hyötyä jollekin.

6 tykkäystä

Ei seepra pääse juovistaan, you know.

1 tykkäys

No jaa… Ehkä pitää paikkansa, mutta loma-aikoina pelatuissa peleissä ja viikonloppuisin olen alusta asti ollut aktiivinen. Muuten ollut aika hiljaa mielestäni?
Olisiko ollut Bitrix kuin minut juuri epäaktiivisuuden takia ulos äänestettiinkin.

1 tykkäys

Nellisin “ei mitään painavaa” tuli vasta loppuhetkillä, alkuun olin pro-Nellisi, joten vähän huono vertaus. Luotan silti sinuun tällä hetkellä, kuten aiemmin kirjoitinkin. Nyt tuntuu että on pientä hosumista ilmassa, itse yritän oppia aiemmista virheistäni.

1 tykkäys

Kävisikö sinulle, jos toteutettaisiin viime pelin ideasi nyt tässä pelissä?

Niin, en sanonutkaan että se hiljaisuus olisi pahismainen seikka. Se herättää aina epäilyksiä, mutta tarkemman pohdinnan jälkeen ei ole mikään hyvä syy epäillä pelaajaa pahikseksi. Tuossa listassa en maininnut oletko enemmän hyvismäinen kuin pahismainen, koska en osaa vielä sanoa.

1 tykkäys

Vielä on kovin hiljaista, ketään ei kunnolla edes haasteta. Mites @Casperi , oletko se sinä? Mä olen vuoden jäärä, oletko sinä myyrien myyrä?

Kyllä käy, jos reilu enemmistö on mukana. Toki äsken lupasin jotain Acetholle, ja tämä ei nyt kumoa sitä puhetta.

En kommentoi.

Sen sijaan kysyn erityisesti @Bilbo ja @Virvelia_kainaloon

Minkä vuoksi on hyvä, että Virvelia_kainaloon pohtii uutta erikoisroolia? Mutta Casperin pohtiessa uutta erikoisroolia, se ei ole hyvä asia, vaan ehkä jopa päinvastoin?

1 tykkäys

En oikein osta tätä. Eikös oppimista olisi juuri se, että nyt havaitsisisit jo aiemmin tuota “Nellisi”-käytöstä? En myöskään itse näe mitään hosumista. Peli on aktiivista ja mielestäni tulee monelta hyviä pointteja. Mutta all in all, jatketaan eikä jäädä tähän makaamaan.

En kommentoi? Hmmm, ainakin omalaatuinen vastaus.

1 tykkäys

Tjaa, ehkä –Casperi on conna? :thinking:

Ymmärrän pointin kyllä. Et halua äänestää Wrathchildia siis?

1 tykkäys

Minkähän takia mua edes pitäisi äänestää?

Melkoista uhriutumista. Ei, se ei ole parempi että vastaat viesteihin: samaa mieltä.

Minäkin tykkään, sulta ei ole nyt tullut yhtään sellaista viestiä. Olet siis vain ollut samaa mieltä joidenkin kirjoittajien kanssa.

Viime pelissä sulta tuli heti alusta asti viestejä, joissa otit pelaajia tarkkailuun ja epäilit. Nyt olet varovaisempi, etkä osallistu pahisjahtiin. Siksi ääneni on nyt sinulla, ei siksi että olet tykkäämällä osoittanut olevasi samaa mieltä joidenkin kanssa.

Jos ei kukaan äänestäisi ketään. Sitten pelinjohtaja arpoisi putoajan ja hyvällä tuurilla se voisi olla pahis. :slight_smile:

Tää nyt ei ollut suoraan sua vasten. Mutta vähän hassu kuvio:

-Acetho nosti epäilykset Wrathchildiin.
-Acetho kysyy mielipidettä Casperilta, johon Casperi sanoo että vaikea sanoa vielä mitään (1. päivä), mutta sanoo että voi seurata Acethoa äänellä Wrathchildille.
-Acetho esittää että pahiskaksikko on Wrathchild ja Casperi, ja Nellisiin verraten ohjaa Casperia epäilemään lisää Wrathchildia.
-Acetho katoaa paikalta ja ääniä ei suuntaan tai toiseen.

Tämä toki vain oma näkökulma.

Olen tottunut siihen, ettäjoka pelissä Acetho on mun kintereillä, oli rooli mikä tahansa. Pitäisi kai olla imarreltu. Samaa mieltä, että vähän johdattelevaa taas. Ennenkin on hypitty A:n mielipiteen mukaan. Toivotaan että kaveri saa lääkkeet kohilleen ja etsii myyrää.

1 tykkäys

Tiesitkö?

Suomessa elää 11 myyrälajia, tunturisopuli, metsäsopuli, punamyyrä, harmaakuvemyyrä, metsämyyrä, vesimyyrä, piisami, idänkenttämyyrä, kenttämyyrä, peltomyyrä ja lapinmyyrä(Haukkovaara 1997, Wikipedia 2014 mukaan).

Näistä huomioni kiinnittää punamyyrä (Wikipedia 2021):

Punamyyrä on aktiivinen etenkin öiseen aikaan. Talvella se käyttää muiden lajien tekemiä käytäviä lumen alla maanpinnan tasalla, ja saattaa tehdä tuhoja puutarhassa.

Punamyyrien tunnistamiseksi Belik & Olson (2005, Wikipedia 2021 mukaan) tarjoavat seuraavat tuntomerkit:

Punamyyrällä on hoikka vartalo, selkäpuoli punainen, kupeet ruskeat. Häntä on selvästi lyhyempi ja paksumpi kuin samankaltaisella metsämyyrällä. Pituus 14 cm, häntä 3,5 cm, paino 30 g.

Ensisijaisesti kiinnittäisin katseeni nämä merkit täyttäviin pelaajiin.

4 tykkäystä